23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

תושבי הדרום -“המתנחלים” החדשים!

הגיע לליכודניק מאמר שכתב יוסי פוקס שנה וחצי לפני ההתנתקות, ברקע הדרום בוער והדברים פתאום כל כך רלבנטיים

שנה וחצי לפני ביצוע תכנית ההתנתקות, פרסם עו”ד יוסי פוקס מאמר שנדמה כרלבנטי לימינו אנו, וכך כתב:

ארבעת אלפים פצמ”רים שנחתו על הישובים ורק בנס לא קטלו חיי אדם, ומאות פיגועי ירי שקטלו חיי אדם, לא הבריחו ולו מתיישב אחד ממקומו בחבל עזה.

מתיישבי חבל עזה, כמו אחיהם ביהודה ושומרון, עומדים בעמידה עיקשת נגד מבקשי רעתם מבית ומחוץ, בניגוד לראש הממשלה, אשר נכנע לטרור הפלשתיני ועומד להגשים דה-פקטו, את מאוויי הפלשתינים לעקירת ההתיישבות ולגרוש יהודים מבתיהם.

כל הצדקנים והמתחסדים למיניהם שוכחים או אולי לא מודעים או אולי לא רוצים לדעת את העובדות. העובדות הם, שההתיישבות בחבל עזה מגינה בגופה על ההתיישבות בנגב או בלשון העם, המתיישבים “שוכבים על הגדר” וחוטפים את רוב הפצמ”רים והקסאמים במקומם של המתיישבים בנגב, והם עושים זאת באהבה.

אם חלילה תיושם תוכנית הנסיגה של ראש הממשלה מחבל עזה, יגיע תורם של המתיישבים בנגב להפוך למתנחלים, ומן הראוי להזהיר את אותם “מתנחלים” על הצפוי להם בעתיד הלא רחוק.

להלן רשימת ה”התנחלויות” בנגב, שיחליפו את ההתנחלויות בחבל עזה “בשכיבה על הגדר”:
זיקים, כרמיה, יד-מרדכי, ארז, אור הנר, שדרות, ניר עם, גבים, מפלסים, סעד, כפר-עזה, נחל עוז, עלומים, בארי, רעים, כסופים, עין השלושה, נירים, ניר-עוז, מגן, ניר-יצחק, סופה, חולית וכרם שלום.

רשימה זו כוללת רק את הישובים הסמוכים ביותר לחבל עזה, שכל פצמ”ר או קסאם מצוי יוכל לנחות בהם ללא כל קושי. אולם, כאשר רצועת עזה תהיה נקיה מנוכחות של צה”ל, יוכלו הפלשתינים לפתח אמצעי לחימה ללא כל הגבלה ? תוך הגדלת טווחי הטילים באופן ניכר.

או אז יתווספו ישובים רבים לרשימת ה”התנחלויות” החדשות וביניהם אשקלון, נתיבות ועוד עשרות ישובים באזור.

ואז צה”ל יכנס שוב לעזה?

אך יהיה מאוחר מדי להציל את הבתים, את גני הילדים, את בתי הספר, את הישיבות, את השדות, הכרמים, המטעים, החממות, המפעלים ואת כל מפעל החיים ששגשג שם במשך שלושה דורות של התיישבות חוקית בארץ ישראל.

וכאן המקום לצטט ממאמרו של אריק שרון, שכותרתו “נצרים בראש” ואשר פורסם בידיעות אחרונות בהיותו שר בממשלת נתניהו, וכך כתב:

“?כשיש מאחז צבאי בלבד, ונתקלים בקושי כמו מארב, כמו מיקוש, מתחילים לא לסייר כל יום, לא מוודאים שצירי התנועה פתוחים באופן קבוע, בסופו של דבר, ואחרי זמן לא רב, נוצר מצב שלא מאפשר לנוע עוד. ויש דוגמאות: כך איבדנו אחרי מלחמת העצמאות את השליטה באל-חמה ובגבעת הבניאס, דבר שהיו לו תוצאות קשות מרחיקות לכת?לכן היישובים חשובים, בנצרים כמו בחבל קטיף ובצפון הרצועה, או בהרי יהודה ובגבעת השומרון. כל ישוב משרת עניין ביטחוני חיוני. רה”מ תוקף ואומר:” תיכנון ההתיישבות שם הוא לא למען ביטחון התושבים שם”. זה נכון, הוא לא נועד לכך. תכנון היישובים הוא בראש ובראשונה למען ביטחון המדינה. לכן הם שם, וי-י-ש-א-ר-ו שם”.

עד כאן דברי אריק שרון. אריק של פעם.

לפרסום המקורי, לחץ כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דברי יו”ר הכנסת לרגל יום ז’בוטינסקי

אלי חזן

ניצוצות של תקווה במזרח התיכון

אלי חזן

בגידות קטנות גדולות

אמיתי שיף

ליכודניק מאחל לקוראיו חג חרות שמח

ליכודניק

פרשת בשלח : המיצר שבמצרים, הביטחון שבהרגל

אלי כהן

ג’ונבלאט מזהיר מהתחזקות הציר האיראני הסורי

אלי חזן
דילוג לתוכן