25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
יוסי אחימאיר

מכתבו של יוסי אחי מאיר למשכתבת ההסטוריה יולי תמיר.

שמענו – ולא האמנו למשמע אוזנינו. נזכרנו כי רק לפני שנה ביקרת במכון ז’בוטינסקי, צפית במצגות ההיסטוריות, ראית מסמכים בארכיון, ובספר האורחים הבעת התרשמותך במלים אלה: “ברכה כנה על עבודת הקודש של שימור ערכי הציונות. דבריו של ז’בוטינסקי היו לי מורה דרך ערכי, חברתי ואנושי. אני בטוחה כי דבריו יהדהדו גם בליבות הדורות הבאים”. לכבוד
שרת החינוך
פרופ’ יולי תמיר
משרד החינוך
ירושלים

כבוד שרת החינוך,

שמענו בתדהמה בתקשורת על החלטתך להוציא את זאב ז’בוטינסקי והגותו מרשימת מאה המושגים הנלמדים בבתי הספר.

שמענו – ולא האמנו למשמע אוזנינו. נזכרנו כי רק לפני שנה ביקרת במכון ז’בוטינסקי, צפית במצגות ההיסטוריות, ראית מסמכים בארכיון, ובספר האורחים הבעת התרשמותך במלים אלה: “ברכה כנה על עבודת הקודש של שימור ערכי הציונות. דבריו של ז’בוטינסקי היו לי מורה דרך ערכי, חברתי ואנושי. אני בטוחה כי דבריו יהדהדו גם בליבות הדורות הבאים”.

והנה עברה אך שנה אחת והקערה מתהפכת על פיה. ב-2007 את משבחת את מורשת ז’בוטינסקי, ואילו ב-2008 את מורה למחוק אותה ממערכת הלימודים. הבן לא נבין – מה המקור הסתירה? מה מקור ההתנערות של השרה המופקדת על מערכת החינוך בישראל מדברים שהיא עצמה כתבה וביטאה?

ראינו בביקורך אשתקד ובדברים שאמרת וכתבת לנו, ביטוי לגישה ממלכתית, לא פוליטית צרה, גישה המכירה בתרומת אישים דגולים ממחנות שונים, וז’בוטינסקי בתוכם, לקידום הציונות והגשמתה, ועל כן מן הראוי שתלמידי בתי הספר יכירו את פועלם והגותם.

כך חשבנו, כך האמנו – עד שבוע שעבר, כאשר התבדינו ואוכזבנו מהחלטתך התמוהה.

כידוע לכבודך, שרי חינוך באים והולכים ותורת ז’בוטינסקי לכל גווניה ומקורותיה תהיה תמיד מקור השראה לרבים בישראל, המדינה שלמען תקומתה ולעיצוב פני חברתה – לחם, חלם ופעל. ועדיין אנו מקווים, כי תכירי בשגגה שנפלה מלפנייך, תעשי חשיבה שנייה לגבי ההחלטה ותחזרי בך ממנה.

ברצוננו להזכיר לך בהזדמנות זאת, שרת החינוך, את חוק ז’בוטינסקי, ציון זכרו ופועלו, שחוקקה כנסת ישראל ב-2005. על פי חוק זה, על מוסדות החינוך כולם להקדיש ביום י”ב בטבת שעה-שעתיים ללימוד על האיש והגותו. עד כה מערכת החינוך לא קיימה את החוק!

אנו מקווים, כי מצב זה לא יחזור על עצמו ביום ז’בוטינסקי הבא, הקרב והולך. אנו במכון ז’בוטינסקי, יחד עם שאר העמותות הפועלות במסגרת המועצה הציבורית להנצחת ז’בוטינסקי, נעמוד על כך, כי על פי חוק המדינה, ז’בוטינסקי אכן יילמד בבתי הספר. ערכות לימוד על אודותיו יופקו, יחולקו לכל מוסדות החינוך. מורים ותלמידים ידונו בתורתו, יתווכחו עליה, אבל לא יעלימו אותה.

אנחנו, במכון ז’בוטינסקי נמשיך, כדברייך מלפני שנה, ב”עבודת הקודש של שימור ערכי הציונות” ונפעל כדי ש”דבריו של ז’בוטינסקי יהדהדו גם בלבות הדורות הבאים”.

בכבוד רב,

פלג תמיר יוסי אחימאיר
יו”ר הנהלת המכון מנכ”ל המכון



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פסיק קטן שאומר הכל /מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

אור בקצה המינהרה /מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

עד לאן ירחיק ארדואן

אריק זיו ויזר

הצדקה ל”נובל” על חשבון ישראל

אריק זיו ויזר

“האומה” – הבמה למחשבה לאומית

אריק זיו ויזר

יוסי אחימאיר: “נסיכים” – מעתה גם בעבודת דוקטוראט”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן