29.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

סכנות מתחת לאף /מאת משה ארנס

מחמוד אחמדינג’אד איננו טיפש. איומיו המתלהמים על ישראל, המלווים בהתעקשותו על כך שלאיראן זכות מלאה להמשיך להעשיר אורניום, חומר גלם המשמש בייצור פצצת אטום, הצליחו להביא לכך שרוב מנהיגי ישראל מתמקדים בסכנה האיראנית ומתעלמים כמעט כליל מהסכנות המיידיות יותר הנמצאות מתחת לאפנו.
רוב הפוליטיקאים שלנו בשנים האחרונות דומים לסוסים שעל עיניהם סכי עיניים, שתי יריעות עור בצדי הראש, כך שביכולתם לראות רק קדימה. נראה כאילו איבדו את ראייתם ההיקפית.

ובינתיים חיזבאללה וחמאס מבצעים את העבודה של איראן. הם ממשיכים לשחוק את יכולת ההרתעה של ישראל בצפון ובדרום. בטהראן אומרים בוודאי, שאין הם זקוקים לפצצת גרעין כדי למחוק את ישראל מעל המפה. כל עוד הם ממשיכים להפנט את ישראל באיומים של פצצה איראנית, טילי חיזבאללה וחמאס יכולים לעשות בשבילם את המלאכה, ובמחיר נמוך בהרבה.

מבחינת איראן, “חומת הברזל” שאומצה בידי דוד בן גוריון כבסיס לאסטרטגיית המגננה הישראלית נהפכה בשנים האחרונות לחומה של נייר, לא יותר, שאפשר לחורר אותה בקלות.

בשבוע שעבר פלט שר הביטחון, אהוד ברק, עוד אחד מאיומיו המטופשים והחסרים משמעות: “צה”ל מתכונן להשיג ניצחון חסר פשרות, אם איראן תתקוף את ישראל”, אמר ברק לעיתון איטלקי. זה האיש שהחל לדרדר את יכולת ההגנה של ישראל לפני שמונה שנים, כשבהיותו ראש הממשלה ושר הביטחון הורה להוציא את צה”ל מאזור הביטחון בדרום לבנון.

האיומים שהשמיע באותה עת, שכל התגרות מצד חיזבאללה אחרי הנסיגה תיענה בתגובה ישראלית חזקה מאוד, היו – כפי שהתברר – לא יותר מאשר מלים נבובות. חיזבאללה לא רק התגרה פעמים רבות בישראל בשנים שבאו אחר כך, אלא אף התחזק בדרום לבנון וצויד בידי איראן באלפי טילים. רבים מטילים אלה שוגרו על ישראל במלחמת לבנון השנייה.

אריאל שרון, ראש הממשלה אחרי ברק, ובנימין בן אליעזר ושאול מופז, שהיו שרי הביטחון בממשלתו, רק ישבו והתבוננו בשעה שיכולתו של חיזבאללה התעצמה עד לנקודה שבה החל להרתיע את ישראל מנקיטת פעולת מנע, שהיתה יכולה לשים קץ ליכולת הצבאית המתעצמת שלו. לא עבר זמן רב, והאוכלוסייה האזרחית של ישראל שילמה את מחיר קהות החושים שאחזה במנהיגינו לנוכח הסכנה הזאת.

ההצהרות החוזרות ונשנות של אהוד אולמרט, ולפיהן ישראל ניצחה במלחמת לבנון השנייה ואחד מהישגיה הגדולים היה החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו”ם, התבררו כשטות גמורה. חיזבאללה לא רק חזק כעת יותר משהיה לפני המלחמה והסכנה לישראל כעת גדולה בהרבה מבעבר, אלא שבעקבות ניצחונו על צה”ל ובשל הסכמתה המטופשת של הממשלה להחליף את סמיר קונטאר בגופות של אלדד רגב ואהוד גולדווסר – הארגון השתלט על לבנון.

חיזבאללה זוכה לתשבחות מנשיא לבנון החדש, מישל סולימאן, וזכותו לבצע פעולות צבאיות נגד ישראל קיבלה כעת אישור מהממשלה הלבנונית החדשה. זוהי תוצאת “אפקט הריסון” של כוחות יוניפי”ל ושל צבא לבנון בדרום לבנון, שהועלה על נס בידי ממשלת אולמרט כאחד ההישגים הגדולים של ישראל במלחמה.

בדרום הארץ מתנהלת הממשלה, עם אהוד ברק כשר הביטחון, באותו אופן כמו בצפון, ולכן היא יכולה לצפות לאותן תוצאות. ישראל תידרש לשלם ביוקר בשל המדיניות הזאת, המבוססת על ההנחה כי אי-עשייה היא החלופה הטובה ביותר.

כעת הופיעו שני מועמדים חדשים להנהגת קדימה, ואולי להנהגת המדינה – שאול מופז וציפי לבני. שניהם שותפים בכירים לטעויות שנעשו בידי ממשלת אולמרט. מה יש להם להציע?

מופז, כמו אולמרט וברק, מהופנט מאחמדינג’אד. הוא מסוגל לדבר רק על האיום הגרעיני מצד איראן. בטהראן בוודאי מתגלגלים מצחוק כשהם רואים כי גם עיני האיש השואף להנהיג את ישראל מכוסות באותם סכי עיניים, ונראה כי אינו שם לב למתרחש בלבנון ובעזה. ולבני? לה רק מחשבה אחת: להקים מדינה פלשתינית, שלדעתה תהיה הפתרון לכל הבעיות של ישראל.

עדיף שהפוליטיקאים האלה יסירו את הכיסויים מעל עיניהם ויביטו היטב לכל הכיוונים. הסכנה אולי אורבת במקומות שבהם הם אינם מצפים לה. 

פורסם לראשונה בארץ



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“שמיים פתוחים זו רק ההתחלה”

אלי חזן

“מימון השמאל הקיצוני פוגע בישראל וגם באירופה”

אלי חזן

כך מתכוון השמאל לתפוס את השלטון מאת:ד”ר אריה אבישור

אריק זיו ויזר

מתוך אתר הארץ : עמית קרביץ על מרסל רייך רניצקי

אלי חזן

ליבסקינד במתקפה על בנט

אלי חזן

עומדים לצד ישראל בוושינגטון

אלי חזן
דילוג לתוכן