19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מחזירים את הליכוד לליכודניקים – יומן פוליטי – אריק זיו

מי חבר ועדה החוקה שחימם את הדרוזים, כחלון זכה בנקודות, מדוע ברוומן נמצא בצל של שלי יחימוביץ,בפועל קדימה הפסידה בבחירות המקדימות,האם ניר ברקת יעלים את גשר המיתרים.

הליכוד
השבוע עמד בסימן הלחצים סביב הבחירות המקדימות בליכוד. שיטת הבחירות שנקבעה הייתה מעיין סינתזה בין כל הרצונות של חברי הכנסת ומועמדי המחוזות. במיוחד יש לברך את חבר כנסת משה כחלון שידע לנווט בין הניצים. אפשר לומר כי כחלון ניטרל את המטענים הכבדים שעימם הגיעו החברים.

יחד עם זאת, היה טעם לפגם כיצד חברי הועדה נכנעו למניפולציה שהייתה על משבצת המיעוטים.
כאשר הוחלט כי בן המיעוטים יהיה במקום ה31, נשלח מסרון מתוך הועדה בטלפון לחברי המיעוטים שהיו בחוץ ואז החלו צעקות בחוץ ודפיקות על הדלת. או אז נכנעו חברי הועדה והזיזו את המיקום ודחקו את האזורים רחוק יותר.
חבל שמערכה שהתנהלה לקראת הסוף כל כך יפה נפלה למניפולציה זולה של אחד מחברי הועדה.

שיטת 10 הסימונים והקדמת תאריך הבחירות לשמיני לחודש מהווה ניצחון לחברי הכנסת וחסימת הכוכבים שנתניהו רוצה להביא.
עתה אנו חוזים בתחילתו של קו הסיום של המרוץ לכנסת. אין ספק שזאת מערכת של בחירות שמשלבת עימות סמוי בין הליכודניקים לשחקני הרכש.
כבר נשמעה הסיסמא להחזיר את הליכוד לליכודניקים מפני שיש ריבוי שקופצים על "אלטלנה 2008" נוצרה ברית לא כתובה של שיתופי פעולה בין יריבים חברי ליכוד ותיקים.

האבודה
השבוע התברר שוב כי תם עידן מפלגת העבודה שמאז שנות ה – 70 נקראה בשמות שונים : מערך, העבודה, העבודה החדשה, ישראל אחת ושוב העבודה.
העבודה היא זן נכחד מכיוון שהעבודה לא הייתה מסוגלת לשלם מחיר ולשבת באופוזיציה ולכן העבודה נמחקת מהמפה .
מדהים כיצד חברים בה נהפכו להיות שקופים תרתי משמע. עמיר פרץ, אחד מהמנהיגים החברתיים המבטיחים, נפל בפח של תפקיד לא מתאים שר הביטחון.
פרופסור ברוומן, שהיה הבטחה למנהיגות כלכלית, לקח את תפקיד יו"ר ועדת הכספים כמוצא שלל רב למרות שהבין כי הקואליציה מתפוררת.
יש במפלגת העבודה חברת כנסת שהפתיעה הקדנציה לטובה. שמה שלי יחימוביץ. שלי פעלה בצורה מעוררת כבוד והייתה פעילה בחקיקה משמעותית. כאשר אנו משווים אותה עם פרופסור ברוומן אין ספק כי הוא נמצא בצל של שלי.

הבחירות המוניציפאליות
שוב התברר כיצד קדימה שהפסידה בצורה גורפת ניסתה להוכיח כי ניצחה.
המספרים מדברים בעד עצמם : הליכוד הפסיד את בית שמש המתחרדת וזכה בקרית ביאליק שהיא מעוז אדום. במודיעין זכה חיים ביבס איש ליכוד. באשדוד ניצח איש ליכוד יחיאל לסרי את צילקר איש קדימה. קדימה קיבלה סטירה מצלצלת כאשר מאיר ניצן ראש מועצת קדימה הפסיד את ראשות העיר לאיש העבודה דב צור.
ברור כי קדימה מפסידה.
השבוע פורום החווה תלה את ליבני על שלטי חוצות. המריונטה שלהם צריכה לנצח, הרי יש להם קופון גדול.

ירושלים
לפני מספר חודשים נפגשתי עם ניר ברקת שהראה לי במצגת כיצד הוא הולך לנצח. הייתי די פסימי ואמרתי לו שאני לא מאמין שאפשר לנצח.
לפני כחודש נפגשנו שוב. ניר היה נחוש. תמכתי בו מכיוון שניר היה בעיניי התקווה האחרונה להציל את העיר אבדון.
עסקני סניף ירושלים ניווטו לתמיכה בפורוש. שהרי, נציגו של נתניהו ומועמדו לכנסת במחוז ירושלים שמואל סלבין הופיע על שלטי תמיכה בפורוש.
השבוע ניר ניצח. מיד לאחר הניצחון הודיע כי יבדוק את האפשרות לפרק את המפלצת "גשר המיתרים" וכן יבדוק את ביטול הרכבת הקלה.
צריך הרבה אומץ ללכת למהלך כזה. ניר הודיע כי יבדוק לעומק האם המשך פרויקט רכבת הקלה טוב לתושבים. האם ההפסדים יהיו יותר גדולים לציבור באם ימשיכו את הפרויקט.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו נוגע בעם

אריק זיו ויזר

נתניהו הוא המענטש 

אריק זיו ויזר

ירושלים נכנסת לישורת האחרונה.

אריק זיו ויזר

משיחיים OUT בגין IN

אריק זיו ויזר

האוצר של שלי

אריק זיו ויזר

ממשלת השעטנז תתפורר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן