18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מה שנכון לעשות עכשיו /מאת: בלהה ניסנסון

שוב אנו עומדים לפני בחירות, ושוב אנחנו בטוחים שאנו יודעים מה צפוי לנו. האם שוב נטעה?
אם נבדוק את עצמנו מה חשבנו רק לפני מספר חודשים, כשהילרי קלינטון התמודדה מול ברק אובמה, כמה מאיתנו חשבנו שאובמה ינצח? כמה מאיתנו ציפו שאובמה ינצח את מקיין, ויהיה לנשיא השחור הראשון של ארה"ב? לא הרבה. -עברו כבר 15 שנה מאז תחילת תהליך "השלום" של אוסלו, האם המציאות של היום היא שציפו לה תומכיו? במהלך ה15 השנים הללו הליכוד היה בשלטון כמחצית מהזמן, האם הציפייה שלנו לתיקון הטעויות התממשה?

חוק חופש העתיד קובע שהעתיד חופשי מהתחזיות שלנו עליו (כולל חוק חופש העתיד), אבל זה לא מפריע לרובנו להרגיש שאנחנו יודעים מה יקרה בעתיד גם כאשר במרבית המקרים אנו טועים. בהיעדר ידע מה באמת עומד לקרות, נותר רק לעשות נכון עכשיו –לפעול על פי התובנה שלא ניתן לעשות מניפולציות על העתיד – עלינו לבחור ולעשות את מה שנכון עכשיו!

את ממשלת הליכוד של 96-99 הפלנו בעצמנו, ייתכן שנתניהו לא היה כליל השלמות, אך הוא הוביל למדיניות של הדדיות, אפס סובלנות לטרור והפחתה עקבית של סכנות הסכמי אוסלו אותו הוא ירש, "הוא שם מקלות בגלגלים של אוסלו", הגדירו את מהלכיו אדריכלי אוסלו. לימין זה לא היה מספיק.

"איך אתה יודע שנתניהו יזכה שוב בבחירות אם תפיל את ממשלתו עכשיו?" שאלתי את בני אלון ב99 כשהחליט להצביע עם האופוזיציה כדי להפיל את הממשלה.
"זה בטוח לחלוטין" השיב לי, "נתניהו יזכה, אך הפעם יהיה זקוק לנו (מולדת) כדי להקים את הממשלה וכך אנחנו נחליט מה שיהיה" אמר והפיל את הממשלה.

העתיד הזה כבר מאחורינו:
הליכוד לא שמר על אחדותו ח"כים בכירים ערקו מסיבות אישיות ואינטרסנטיות, לרוב המנהיגים שנשארו בליכוד לא הייתה אף מילה טובה להגיד על השלטון שלהם עצמם. בתנאים אלה, התקשורת לא התקשתה לחתור תחת האמון שרחש הציבור לנתניהו בשל ההפחתה הדרסטית של כמות הפיגועים, ופתיחת הכלכלה, הנושאים הללו אף לא עלו לדיון. מנהיגים בולטים בליכוד שפכו קיתונות של בוז על נתניהו וסרבו לתמוך בו מול ברק. העבודה לקחה את הבחירות בהליכה, והובילה אותנו תוך שנה וחצי לאנתיפאדה האיומה ונסיגה תחת אש מלבנון.

לא יצא לי לשאול את בני אלון מה דעתו על "התממשות" תחזיותיו.

בניגוד למרבית הציפיות, שלטונו של ברק החזיק פחות משנתיים וב2001 נבחר שרון. בשנת 2003 זכה הליכוד לניצחון מוחץ וגרף 38 מנדטים.

אבל שוב העתיד הפתיע – הפעם עם תאונה היסטורית:
לא רק שהליכוד תחת שרון זרק את האידיאולוגיה שלו מהחלון אלא שמרבית נבחריו הצביעו כנגד רצונם המפורש של מתפקדי הליכוד וכנגד המצע שבעבורו נבחרו לכנסת. כאשר אינטרסים אישיים מחליפים אידיאולוגיה, אין מה להתפלא שכמעט כל חברי הכנסת של הליכוד שהצביעו בעד ההתנתקות היו שרים או סגני שרים ורובם ערקו יחד עם שרון למפלגת קדימה. גם כאן העתיד הפתיע, שרון נפל למשכב ובמקומו נבחר אהוד אולמרט שגם הוא נפל לבעיות משפטיות, וכך הגענו, שוב במפתיע, לציפי ליבני, המועמדת לראשות הממשלה.

ההשתלשלות מוכרת, מה שחשוב זה לזכור זה שלא ציפינו לאף אחת מההתרחשויות האלו. שוב נשארת השאלה, מה עושים? איך נמנע מהישנות התופעות האלו? ב99 הימין האידיאולוגי טעה לא תמך בנתניהו והיה אחראי במידה רבה לעליית ברק ואילו ב2005 הימין פחד משרון ולא הצליח למנוע את ההתנתקות. הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות הוא "לעשות נכון עכשיו".

היום, התחזית היא, שהליכוד בראשות נתניהו, יזכה בבחירות הקרובות במספר גדול של מנדטים. אולם כחשיבות מספר המנדטים כך חשוב שהקדנציה הבאה של הליכוד תקרב את ישראל לחוף מבטחים. התחזית אופטימית, אך אין זה פוטר אותנו מלעשות נכון עכשיו, לעשות הכל כדי שרשימת חברי הליכוד לכנסת תכיל את האנשים הנכונים ותאפשר קדנציה אפקטיבית שתחזיר את ישראל לכיוון הציונות הבסיסית של בטחון, התיישבות ואמונה בצדקת דרכנו. כדי שזה יקרה, עלינו לעשות נכון עכשיו.

ההרכב האנושי של הנבחרת שלנו יקבע את יכולתה של ההנהגה בראשותו של נתניהו לתפקד לנוכח האתגרים הצפויים והבלתי צפויים בעתיד. בפועלינו עכשיו, אל לנו להחליט על פי חישובים קצרי טווח המסתמכים על עתיד בלתי ידוע, עלינו לפעול כמה שיותר נכון עכשיו כדי שבכנסת הבאה נבצר את הישרדותה של מדינת ישראל וההתיישבות.

עלינו לשים מחלוקות קטנוניות ועניינים אישיים בצד ולהתלכד סביב מנהיגותו של נתניהו. נתניהו הוא האיש הנכון להנהיג את מדינת ישראל. הצלחתו היא הצלחתנו וכישלונו הוא כישלוננו.
האחריות מוטלת עלינו כמתפקדי הליכוד. עלינו לבחור רשימה של אנשים שבראש ובראשונה מאמינים ונאמנים לדרכנו האידיאולוגית וכאלו שמוכנים לשים בצד עניינים אישיים ולהתלכד סביב המנהיגות של בנימין נתניהו.

הרשימה הארוכה של הח"כים שהליכוד הכניס לכנסת ה16 שהיום נמצאים בקדימה מעידה שהליכוד נכשל בבחירת רשימתו לכנסת ההיא.

אסור לנו להיכשל שוב שכן אם שלטון הליכוד הבא ייגמר כמו ב99 או ייחטף כמו ב2005 אז הנזק שייגרם למדינה שלנו עלול היות בלתי הפיך.

צריך לעשות נכון עכשיו.

בלהה ניסנסון, מתמודדת ברשימה הארצית של הליכוד לכנסת ה18.

. https://likudnik.co.il/article.aspx?articleID=5413&categoryID=193



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חיים רבינוביץ הצטרף לבנט

אריק זיו ויזר

הדוד מאמריקה והפוליטיקאי מישראל/מאת:דוד שאין

אריק זיו ויזר

אביגדור הדר:על קיצור פז"מ וטרמפיסטים

אריק זיו ויזר

סניף רעננה למען שכבות מוחלשות

אלי חזן

סיעת הליכוד ברעננה למען תושבי העיר

אלי חזן

יש כאלה שזוכרים שיש חברים בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן