39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

לבני ו’מגפת השחיתות’ /מאת ח”כ יולי אדלשטיין

דימוי המנהיגות נקיית הכפיים, סותר את הימנעותה העקבית של יו”ר קדימה מהובלת מלחמת ביעור ‘מגפת השחיתות’ בצמרת מפלגתה

הודעתה של ציפי לבני, כי ניסיונותיה להקים ממשלה לא צלחו הובילה למהלך מזורז של הליכה לבחירות, שאף שהכריזה עליו, אינה נמנית עם היוזמים לו. לכאורה, עוד מערכת בחירות קצרה ומהירה עקב התפזרות הכנסת. בפועל, מערכת בחירות ארוכה למדי, שיריית הפתיחה שלה, נורתה עם סיום מלחמת לבנון השנייה וראשית חקירותיו של ראש הממשלה אולמרט. מאז ועד היום, הצורך בהקדמת הבחירות עלה פעמים רבות, תוך שהוא יורד לפרקים מסדר היום הלאומי. ראשי הרוב הפרלמנטרי, ביניהם לבני עצמה, השתדלו להחיות את הקדנציה. בסופו של עניין, הדבר נכפה עליהם. החלטתו של היועץ המשפטי מזוז, להעמיד את אולמרט לדין, שמה ללעג את ניסיונם של לבני ושות’ להיראות ‘נקיי כפיים’. אחרי הכל, הם אלו שהחזיקו את אולמרט בשלטון.
הכנסת הנוכחית תיזכר בהידרדרות התהומית של המערכת הפוליטית לשפל מוסרי חסר תקדים. פרשיות שחיתות, שכל אחת מהן, היה בה כדי להקדים את הבחירות. היועץ המשפטי לממשלה הגדירן כ”מגפת שחיתות”. שורה ארוכה של בכירים ובהם ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת ממפלגת השלטון, שהסתבכו בפרשיות שחיתות. מעילות, הטיות מכרזים, מינוי מקורבים, מינויים בלתי כשרים, הטרדות מיניות בשירות הציבורי ועוד היד נטויה. מעניין שאותה ‘מגפת שחיתות’ התחוללה דווקא בעקבות ה’מפץ הגדול’. אותו אירוע מכונן כביכול, שהוליד את תנועת קדימה, שנתפסה כבשורה של הפוליטיקה הישראלית. מפץ אכן התרחש, בשורה – הוא לא נשא עימו.
בניגוד גמור להתנהלותה של קדימה, הקו שיוביל את מסע הבחירות של העומדת בראשה, הינו החתירה לשלטון נקי משחיתות נהוג בידי מנהיגה נקיית כפיים. האסטרטגים של לבני, מבקשים להדגיש שנגע השחיתות לא דבק בה. אפילו החלטתה ללכת לבחירות מוסברת בסירובה להיכנע לסחטנות פוליטית. אם אכן סירבה בצורה בלתי-מתפשרת לדרישותיהם של ראשי המפלגות ואם לאו, אין זה משנה. אף שיש להניח שעשתה כל שביכולתה על-מנת לרצותם. דבר אחד אין להכחיש – ישיבתה המתפשרת באותה ממשלה, שהשחיתות היתה נר לרגליה.
ראוי לתשומת לב, הניסיון הנואל, להמעיט ממידת שותפותה לממשלת השחיתות. החל מהיותה מספר 2 וכלה בהמשך ישיבתה בממשלה, שחברים רבים בה נחקרו ועדיין נחקרים במשטרה, חלקם תחת אזהרה. בלבני לא דבק מאום מפרשיות השחיתות הרבות ואף לא מהכישלון הצורב במלחמת לבנון השנייה. זאת על אף שהיתה חברה בקבינט המדיני-ביטחוני. הצלחתה לחמוק מאחריות בעניין המלחמה, נובעת דווקא מחוסר מנהיגותה ומחוסר השפעתה על דיוני הקבינט והממשלה. חוסר מנהיגותה בא לידי ביטוי אף בכך שאפילו המהלך שהוביל להדחת אולמרט, עקב פרשת המעטפות, לא היה פרי יוזמתה. הוא נכפה עליה ועל מפלגתה.
לבני ישבה לבטח והרגישה בנוח לצד נאשמים במעילות כספים. היא לא חשה אי נוחות לנוכח מינויים בלתי כשרים על-ידי חבריה לממשלה, אפילו פרשיות הטרדה מינית לא ממש הפריעו לה. ומעל לכל, דבקה בתוארה כממלאת מקומו של הנחקר הראשי, הלא הוא ראש הממשלה. במשך שנתיים וחצי לא חשה להתפטר עקב חשיפת פרשת שחיתות כלשהי. לו היתה מנהיגה, היתה מתפטרת ומובילה מהלך להחלפת השלטון. היא עצמה הכירה בחוסר יכולתה להנהיג והחשש מהפיכתה לחברת כנסת מן המניין, גבר על חתירתה לשלטון מוסרי. נוח לה עתה, כשמציגים אותה בניקיון כפיה. אך האופן שבו התנהלה בשנתיים וחצי האחרונות, מעיד שאין לה לא מנהיגות ולא נחישות להילחם בשחיתות. אחת היא לבני, ככל פוליטיקאי אחר בתנועת קדימה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דנון : “קדימה היא כמו הטיטאניק- ספינה טובעת שחבריה נוטשים אותה”

אלי חזן

ח”כ אופיר אקוניס : “יש לבחון את הדרכים בהן יכולות הממשלה והכנסת לסייע לתדיראן”.

אריק זיו ויזר

דני דנון: “למרות תיכון בליך, הליכוד עוד ינצח”

אריק זיו ויזר

מה קורה עם נבחרי הליכוד ברשתות החברתיות ?

אלי חזן

רוצים שוויון ? לוין ייתן לכם שוויון אצל המבקר

אריק זיו ויזר

השר כץ: “הפלשתינים צוהלים משמחה – ואבו מאזן שותק”

אלי חזן
דילוג לתוכן