40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

ישראל עומדת מול איראן. למה לא אירופה?

הקורונה אמנם דחקה לקרן זווית את מעשי המשטר האיראני אך אנו כאן לזכור, להזכיר ולפעול נגד. ואנחנו ננצח בדיוק משום שבעלות הברית ניצחו : אנחנו הצד המוסרי. ליכודניק מתכבד להביא את תרגום מאמרו של אלי ורד חזן לכתב העת “קונסבטיבס גלובל” 

 

הנה ציוץ שכיח של מנהיג איראן עלי חמינאי שחוזר על עצמו בוורסיות שונות בחשבון הטוויטר שלו באנגלית :

“יש הטוענים שהמשטר הציוני הוא מציאות והאזור חייב להשלים עם קיומו. כיום הקורונה היא מציאות, האם עלינו לקבלה או להילחם בה ? הוירוס ארוך השנים של הציונות ייעקר הודות להחלטיות ולאמונה של הצעירים”. (להלן תרגום לעברית). 

חמינאי הוא לא הראשון ולא היחיד. למעשה, מאז עלייתו של משטר חומייני הקיצוני לשלטון כל המנהיגות האיראנית מתבטאת בסגנון שכזה. צריך לשים לב לעובדה הבאה : איראן היא המדינה היחידה בעולם שקוראת באופן ברור ובקול רם מעל במות בינלאומיות להשמיד מדינה דמוקרטית אחרת. הדבר לא מפריע למדינות העולם החופשי, ובייחוד למדינות אירופיות, להגיב לכך באדישות ולעשות איתה עסקים המכניסים למשטר הרצחני הזה מיליארדי אירו בשנה. כלומר, כסף מערבי מממן משטר שמדכא את אזרחיו ואף רוצח בהם. הלקח ההיסטורי לא נלמד. האירופים וכוחות פוליטיים משמאל מעדיפים את ההכנסות מאיראן על פני יצירת מדיניות שתוביל לשני דברים שהאיחוד האירופי חרת על דגלו : דמוקרטיזציה וחיזוק כוחה של החברה האזרחית. ואל תתנו לכותרות להטעות אתכם : מדינות האיחוד האירופי לא באמת נלחמות באיראן. הדבר מעורר דאגה משום שלמדנו כבר מגרמניה הנאצית ומיפן המיליטריסטית למדנו שעצימת עיניים דיפלומטית מובילה לכך שהעולם נאלץ לשלם במלחמה ובחייהם של עשרות מיליוני בני אדם ושלאחר מעשה לוקח שנים לשקם.

אמת. איראן היא עדיין לא גרמניה הנאצית אך אי אפשר להתכחש למעשיו המזוויעים של המשטר כנגד בני עמו ולטרמינולוגיית ההשמדה המדאיגה המזכירה את ימי האדישות האירופית כלפי היטלר כחלק ממדיניות הפייסנות. כולנו זוכרים איך זה נגמר. גם בנושא הזה האירופים מסרבים ללמוד את הלקח : אף לאחר הסכם הגרעין הגרוע שנחתם עימה ב – 2015 איראן ממשיכה לנסות ולפתח נשק גרעיני ולמרות ההוכחות שישנן בדבר המשך פיתוח נשק גרעיני האירופים שוב מתעלמים מכך ומוצאים תירוצים מביכים על מנת לא לבטל את ההסכם.

מגיפת הקורונה הראתה בדיוק את ההבדל בין איראן לבין המדינה שהיא רוצה להשמיד – ישראל : בזמן שבאיראן נפטרו אין ספור אנשים מהמגיפה, והמשטר מסרב להעביר את המספרים האמיתיים, הרי שבישראל הלכו לעולמם מספר מאוד נמוך של אנשים. לא זו אף זו, ישראל מעניקה עזרה מעשית להצלת חיים למספר מדינות בעולם ובהן אוסטריה, ברזיל, הונגריה ומדינות מהמפרץ – בהן שכנותיה של אותה איראן. וזאת בעצם התמונה המלאה : בעוד שהמשטר האיראני עוסק במוות ובקדושתו מדינת ישראל עוסקת בחיים ובהצלתם.

איומי המשטר האיראני בהשמדת ישראל מדאיגים אלא שאותו משטר שוכח שמה שאפשר היה לעשות ליהודים לפני 80 שנה בקלות – כלומר לפגוע בהם ושאף אחד לא יגיב –  אי אפשר לעשות היום ומי שיעז לפגוע בישראל ידו תיגדע. ישראל לא מחפשת עימות אבל תעשה כל שביכולתה על מנת להגן על עצמה כי אין לה ברירה אחרת וכך תציל בעצם את העולם כולו.

בהקשר הזה חשוב להזכיר : וינסטון צ’רצ’יל הוא אחד האנשים הנערצים ביותר בישראל. המנהיג שעמד בתחילה לבדו מול גרמניה הנאצית משמש השראה עבורנו. אנו לא נהסס להתנהג כמוהו אם נצטרך. מגפת הקורונה אמנם דחקה לקרן זווית את מעשי המשטר האיראני אך אנו כאן לזכור, להזכיר ולפעול נגד. ואנחנו ננצח בדיוק משום שבעלות הברית ניצחו : אנחנו הצד המוסרי. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלימות נגד נשים

אריק זיו ויזר

צעירים? מוזמנים להרמת כוסית של מטה הסברה צעירה בחמישי הקרוב

עינר אביב

בית-אונגר ההיסטורי בצפת היה כלא היה

אריק זיו ויזר

הכיוון הנכון של המחאה

אריק זיו ויזר

מי יציל את המוסד לביטוח לאומי מעצמו?

עינר אביב

ליכודניק משתתף בצערה של משפחת יעקב חגואל

אריק זיו
דילוג לתוכן