20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת שרים אישרה את הצעת החוק של ח"כ ציפי חוטבלי

חרף התנגדות שר המשפטים והאוצר אושרה היום בועדת השרים הצעת החוק לעידוד ייצוג הולם לנשים במפלגות

היום אושרה הצעת החוק של ח"כ ציפי חוטבלי וח"כ עינת וילף לעידוד ייצוג הולם של נשים במפלגות, וזאת חרף הנגדות שרי המשפטים והאוצר.
הצעת החוק היא תיקון חוק מימון מפלגות, לפיה סיעה אשר מספר הנשים בה יעלה על 35% מכלל חבריה, תקבל תוספת למימון מפלגות. הצעת החוק קובעת כי יחולק סכום של חמישה מיליון וחצי ש"ח בין כל חברות הכנסת מהסיעות הזכאיות לתוספת, ועל כן אינה נחשבת להצעת חוק תקציבית. עוד נקבע בהצעת החוק כי כאשר יגיע אחוז הנשים בכנסת ל-40%, יתבטל החוק באופן אוטומטי.
מטרת החוק לתמרץ את הסיעות לחתור לייצוג הולם של בני שני המינים בכנסת. כיום אף סיעה לא מגיעה לייצוג של 35% נשים, ומתוך 120 חברי כנסת מכהנות 22 נשים בלבד. בשונה מהצעות חוק דומות שהוגשו בכנסות הקודמות, בהצעת חוק זו אין קנס לסיעה שלא תעמוד במכסת הייצוג ההולם, אלא רק תמריצים לסיעות שכן יעמדו במכסה, וזאת על מנת לא לפגוע בעיקרון השוויון בין המפלגות בישראל.
ח"כ ציפי חוטובלי,אמרה לערוץ 7: "אני מברכת את וועדת השרים לענייני חקיקה, אשר תמכה ברוב קולות בהצעת החוק. כולי תקווה כי ההצעה תזכה בקרוב לתמיכת רוב חברי הכנסת במליאה, ותיכנס עוד במשוב הכנסת הנוכחי לספר החוקים של מדינת ישראל".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נצחון לנשים בוועדה לקידום מעמד האשה

אריק זיו ויזר

ובמקום הראשון : שר הביטחון

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת ביקר ביישובים בדואיים בצפון

אריק זיו ויזר

ריבלין עם אישור חוק החנינה למפגיני ההתנתקות: דמוקרטיה חייבת לדעת גם למחול

אריק זיו ויזר

נס האומנות של הקשישים והסטודנטים

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת נחרץ : בעד שיבה לחומש ולשאנור

אלי חזן
דילוג לתוכן