18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

בעקבות בקשתו של ח”כ כרמל שאמה ועדת כלכלה קימה דיון בנושא קבוצות רכישה

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה דיון בעקבות בקשתו של ח”כ כרמל שאמה בנושא קבוצות רכישה בהשתתפות רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים ח”כ שאמה:”קבוצות רכישה היא דבר בלתי מוגדר הפועלת בחלל לא מוגדר ולא מסודר”

ועדת הכלכלהשל הכנסת קיימה דיון  בעקבות בקשתו של ח”כ כרמל שאמה בנושא קבוצות רכישה
בהשתתפות רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים
ח”כ שאמה:”קבוצות רכישה היא דבר בלתי מוגדר הפועלת בחלל לא מוגדר ולא מסודר, כשהמפקח על הבנקים מעיז לומר שהוא חושש מבועה זו הוכחה שאנו בשיאה של בועה “
היום יום ג’ 16.3.2010 קיימה ועדת כלכלה של הכנסת דיון מהיר בנושא הוראות המפקח על הבנקים בעניין אשראי לקבוצות רכישה בעקבות בקשתו של ח”כ כרמל שאמה.
בדיון השתתפו נציגי מבנק ישראל, משרד הבינוי והשיכון, התאחדות הקבלנים והבונים בישראל, בנקים, איגוד לשכות המסחר ופורום מארגני קבוצות רכישה.
המפקח הודיע כי נענה לבקשת ח”כ כרמל שאמה, וייפגש לשימוע עם ראשי פורום קבוצות הרכישה – עו”ד קרן בן דוד ועו”ד צחי חג’ג.
ח”כ שאמה ציין בתחילת דבריו כי ראה לנכון להביא את הנושא לפתחה של ועדת כלכלה שאמונה לדאוג לצרכן הסופי וע”מ להגן על כספי הצרכנים.
ח”כ שאמה:”בסיס תהליכי הרגולציה המבוצעים בימים אלו צריך להתבסס על אמות מידה להבחנה מתי הקבוצה מקבלת מאפיינים של פעילות קבלנית-יזמית, לרבות גודל הקבוצה ותדירות הפעילות. יש לקבוע הגדרות וקריטריונים, יש להבחין בין קבוצת רוכשי דירות לשימוש פרטי למגורים לבין קבוצת משקיעים מקצוענים הפועלים להשגת רווח מהיר. כשהמפקח על הבנקים מעיז לומר שהוא חושש מבועה זו הוכחה שאנו בשיאה של בועה. עדות נוספת לבועה היא המשך עליית מחירי הדירות לצד ירידה במחירי השכירות. חובתו של המפקח לדאוג לפיצוץ של הבועה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארדן נלחם נגד עמלות הבנקים

אריק זיו ויזר

אקוניס באלקנה : חוזרים לערכי הציונות

אריק זיו ויזר

הכנסת אישרה: דגל ישראל ייוצר רק בישראל

אריק זיו ויזר

אוחנה בעמדה קדמית להתמנות לסגן שר

אריק זיו

נחתם הסכם קואליציוני – הליכוד עם ישראל ביתנו

אריק זיו ויזר

ריבלין ביקש מיו”ר הפרלמנט הגאורגי לדחות את ביקורו בישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן