17.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

השדולה של העם היהודי

הושקה השדולה לאחדות העם היהודי בברכתו של נשיא המדינה ובמעמדו של יו”ר הכנסת

 

שדולת העם היהודי הושקה ביום שלישי האחרון בכנסת במעמד יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, משפחות שלושת הנערים החטופים, ארגוני ציבור ועמותות מהמגזר השלישי.

לאחר מערכת בחירות מהסוערות שידעה מדינת ישראל בה צפו ועלו אמירות שפגעו פגיעה אנושה בחלקים נרחבים מהחברה הישראלית, הוחלט על הקמת שדולת שתפעל לאחד שוב את כל חלקי העם השונים, לא רק בדיבורים אלא במעשים. מטרת הקמת השדולה היא ליצור במה פרלמנטארית תחת קורת גג אחת בה יהיה מקום לשיח מחבר ומגשר שיכלול את מגוון הדעות השונות בתוככי העם היהודי.

ח”כים מכלל סיעות הבית השתתפו בהשקת השדולה, וביניהם: ח”כ קסניה סבטלובה, ח”כ יואל חסון וח”כ מנואל טרכטנברג מהמחנה הציוני, ח”כ אורי מקלב מיהדות התורה, ח”כ אברהם נגוסה וח”כ מיקי זוהר מהליכוד  וח”כ שרון גל מישראל ביתנו.


נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שלח סרטון וידאו בה בירך על הקמת השדולה ואמר:” פערים והשקפות עולם שונות ימשיכו להתקיים בעם ישראל אך המפתח לשותפות לאומית וגם אזרחית הוא הכרה בכך שהמחלוקת היא אבן היסוד של כל חברה דמוקרטית, וגם  אחת מאבני היסוד של התרבות היהודית. האתגר שלנו הוא להצליח . להצליח לשמור על אחדות ולקיים מחלוקת לשם שמיים-  “מחלוקת שסופה להתקיים” . חלילה לנו מטשטוש המחלוקות ביננו בשמה של אי אחדות מזויפת. אנחנו צריכים ללמוד לא איך להסכים עם הנושאים האחרים אלא איך לחלוק אחד על השני. עלינו לחלוק אחד על השני מתוך כבוד ומתוך הוגנות מבלי לקבוע שעמדה כזו או אחרת אין לה כל זכות עמידה.”


יו”ר הכנסת, יואל (יולי) אדלשטיין שהשתתף בהשקת השדולה אמר כי: “אני שמח על קיומה של השדולה. למיטב זכרוני ישנן בכנסת שדולות רבות, אך אינני זוכר שקמה שדולה שכל מטרתה היא לפעול למען האחדות. הכנסת היא המוסד היחידי במדינה שכל חלקי החברה מיוצגים בו. כל מיעוט משמעותי מיוצג. כולם בעד האחדות ואין מי שאיננו בעד.  ברגע שאנו מתחילים לפרש זאת רבים מאיתנו רואים אחדות רק בצורה מסוימת ולא כוללים קבוצות רבות בחברה הישראלית. אחדות במושגים האמיתיים כוללת את כולם. אולי משדולה זו יבואו צעדים אמיתיים שייטפלו בכך. נשמח לשתף פעולה במקרים בהם כל חלקי העם נמצאים בפנים ולא רק חלקים ממנו.”


יו”ר השדולה ח”כ יואב קיש (הליכוד) ציין כי אין זה מקרה שהמפגש הראשון של שדולת העם היהודי מתקיים דווקא בשבוע בו צוין צום תשעה באב.  “מערכת הבחירות האחרונה הדגישה את השסעים הקיימים בחברה הישראלית. אחדות העם היא משימה ראשונה במעלה שיש לפתחה ולשדרגה בכל עת. רק לפני שנה במבצע “צוק איתן” נוכחנו לראות את כוחו המופלא של העם הזה, שידע לשים בצד את כל המחלוקות וללכת יחד כאיש אחד בלב אחד. מטרת הקמת השדולה היא לגרום לכך שאחדות זו תימשך, לא רק בעיתות משבר, אלא ובעיקר גם בחיי היום יום שלנו. אני תקווה כי המסר שייצא משדולה זו יהיה ביכולות לחבר בין קבוצות מנוגדות כביכול למען קולקטיב אחד רחב.  אנו בונים  גשר של קירוב שידגיש כי רב המחבר על המפריד.”


הוריהם של שלושת הנערים החטופים השתתפו אף הם בהשקת השדולה.

בת גלים שעאר, אמו של גיל-עד ז”ל ציינה כי: ” עיני כל העם נשואות אל העם הזה ואל החדר הזה. זהו צעד מאוד גדול שחברים מהכנסת מקבלים החלטה להתעסק בנושא האחדות. בקיץ האחרון הרגשנו את הצמאון של העם לאחדות. הנהגת המדינה מדברת אחדות ורוצה אחדות ואני מקווה כי מכאן ייצאו לדברים מעשים. זה לא מובן מאליו שעם ישראל מתאחד בעת צרה, וזה דבר מדהים שעם ישראל מגיע לכך גם בעיתות משבר. זהו תהליך ארוך מאוד של שינוי שיח אך ראינו בקיץ שאנו מסוגלים. העם שלנו צמא לשיח אחר.”


אביהו סופר מרכז השדולה הוסיף כי: “האיום האסטרטגי הגדול ביותר על עם ישראל הוא הפילוג, הקיטוב והפירוד בינינו. כאשר חיים “בשכונה” כמו שלנו, האחדות, הערבות ההדדית והחיבור הופכים להכרח ולא למותרות. הם הגורמים שיחזקו את החוסן הלאומי חברתי שלנו בעת צרה. “



בתמונות: פתיחת השדולה במעמד יו”ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין, יו”ר השדולה ח”כ יואב קיש (הליכוד), מרכז השדולה אביהו סופר, ואופיר ובת גלים שער הוריו של גיל-עד ז”ל.


צילום: יוסי ג’בלי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר הכנסת מבקש להודות לקהל תומכיו בליכוד

אלי חזן

דמוגרפיה ומשפחה זה לא צחוק

אלי חזן

בליכוד מברכים את סער לרגל הולדת בנו

אלי חזן

אדלשטיין : “ישראל היא פלא אזרחי”

אלי חזן

כנס חירום! אומרים לא להקפאת הבנייה

אריק זיו ויזר

אושר בטרומית חוק “עידוד התיישבות”

אלי חזן
דילוג לתוכן