24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

העברת החוק הנורווגי במהירות האפשרית על מנת לייצר יציבות שלטונית

בימים אלה מסתמן כי הממשלה בראשותו של מר בנימין נתניהו, עומדת להיות ממשלת ימין צרה, שתמנה במקרה הטוב 65 חברי כנסת ושרים מבין סיעות הקואליציה.וכפי שמסתמן האיחוד הלאומי בחוץ מכיוון שתיק השיכון אמור להמסר לש”ס,וכך נראה כי האיחוד הלאומי לא יהייה שותף בקואליציה,והקואליציה תמנה 61 חברים. במטרה לייצר יציבות שלטונית, ע”י בניית מערך שיגרום ליכולת משילות אמיתית.
הדרך הפרדת רשויות בין הרשות המבצעת לרשות המחוקקת ויצירת רוב לקואליציה גם ברשות המחוקקת. זאת ע”י הגדלת מספר הח”כים הפעילים במשכן הכנסת, על וועדותיו ובמליאה והגעה למצב שבו מספר הח”כים מהקואליציה הפעילים באופן שוטף ויומיומי בכנסת, בוועדות ובהצבעות, אינו נופל ממספר החכ”ים מהאופוזיציה הפועלים כדי לנגח ולהביך את הממשלה בכל דרך אפשרית.

האופוזיציה תמנה 55 חברים, צריך לזכור כי בכנסת הקודמת הליכוד עמד מול קואליציה של למעלה מ70 חברים והם אכלו מרורים.

האם ניפול לידיים של אופיר פינס, חיים רמון,שלי יחימוביץ, ובר און, או שנעדיף שמולם יתיצבו מסיעות הקואליציה רוב ברור גם בועדות וגם במליאה.

אין ספק כי היתרונות של החוק הנורבגי רבים, .

החוק הנורווגי קובע כי חברי הפרלמנט המתמנים לתפקיד שר יפסיקו את כהונתם. במקומם מתמנים הנציגים הבאים בתור. עם זאת, מקומו של השר המתפטר מובטח אם יפרוש מהממשלה. במקרה זה, האחרון מבין המצטרפים לכנסת ממפלגתו יפנה את מקומו.

החוק הנורווגי מבטיח הפרדה בין הרשות המבצעת לבין הרשות המחוקקת.

ברור שרק חברי כנסת שאינם מכהנים בממשלה יכולים לפקח על עבודת הממשלה. כמו כן, ראוי לפנות את זמנם של השרים מעבודתם בכנסת. בכנסת נחיצותם של השרים באה לידי ביטוי בעיקר בהבטחת הרוב הקואליציוני בהצבעות שוטפות.

היעדרות חברי הקואליציה עלולה להפקיר את הזירה לחברי הכנסת של האופוזיציה, שלהם יותר זמן פנוי להימצא בכנסת. החוק הנורווגי יעיל איפוא במיוחד בעבור קואליציות צרות, שרוב חברי הכנסת מתמנים למשרות ממשלתיות.

לממשלת נתניהו החוק יתן יתרון, החוק הנורבגי יהווה עוד עמוד איתן ביצירה של יציבות שלטונית,

החשיבות של החוק כל כך חשובה, שאפילו האופוזיציה תומכת בו, חיים רמון ויואל חסון הגישו הצעת חוק לשינוי שיטת הממשל שבתוכה יש את החוק הנורבגי.

יש לזכור כי הראשון שהגיש הצעה ברוח החוק היה ח”כ ישראל כ”ץ, ולכן ברור כי במידה ותהייה ראייה רחבה אפשר להעביר את החוק ולחזק את ממשלת נתניהו.

בקרב התומכים של החוק יש יותר ממרירות על התנהלותו של ח”כ גדעון סער שמתנגד לחוק,ומכיוון שסער עומד בראש צוות המשא ומתן יש פניה של החברים לדיון בישיבת הסיעה ביום שני.

רצ”ב מכתב פניה

לכבוד גדעון סער יו”ר סיעת הליכוד בכנסת

(עותק: חברי סיעת הליכוד בכנסת)

אדון נכבד

אנו מועמדי הליכוד לכנסת, הרשומים מטה מבקשים ממך,

בישיבת הסיעה הקרובה בכנסת יום שני 09/03/2009 בשעה 09:00,

להעלות על סדר היום, דיון בנושא החוק “הנורווגי” ולקיים דיון מקיף על כל השלכותיו של החוק, תרומתו ליציבות הממשלה ויכולת משילות אמיתית בכנסת.

ישנה חשיבות רבה ומכרעת לכך, שהנושא יעלה בישיבה הקרובה ולא לאחר מכן בשל הדיונים הקדחתניים של צוות המשא ומתן המתקיימים בימים אלה.

לכן אין טעם בדיון מאוחר יותר, אלא רק במועד הנקוב טרם סיום המשא ומתן הקואליציוני.

בכבוד רב

יצחק דנינו

אללי אדמסו

דוד אבן צור

קטי שטרית

קרן ברק

שגיב אסולין

המתנגדים טוענים
אבל לחוק הנורבגי גם לא מעט חסרונות. הכל הופך לחיץ וסחיט הרבה יותר בכל הצבעה. צריך לזכור כי גם בקדנציה הקודמת של ביבי כראש ממשלה לא עבר החוק הנורבגי. בקדנציה האחרונה קדימה ניסתה לקדם את החוק, וסיעת הליכוד קיימה כמה דיונים בנושא ולבסוף החליטה פה אחד להתנגד לחוק הנורבגי.זאת כיון שבמשטר הפרלמנטרי בו אנו חיים, כשהשרים מגיעים מתוך הפרלמנט – כנסת בלי שרים היא כנסת בלי יכולת משילות.השרים מחוייבים לממשלה ולהחלטותיה ומצביעים כעמדתה במליאה. וברור שישנו גם ההיבט של בזבוז כספי הציבור בשביל להכפיל את אצבעות השרים, בימים בהם עשרות אלפי אנשים בארץ מפוטרים מעבודתם ולא מצליחים לגמור את החודש.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סוער ברעננה

אלי חזן

שטייניץ: יתכן שההקפאה תופשר עוד לפני תום 10 חדשים/מאת: דודו חיים

אריק זיו ויזר

מליחי פתח במירוץ לראשות עיריית עפולה

אלי חזן

מה קרה בבחירות בסניפים בתל אביב ?

אלי חזן

דמוקרטיה בפוליטיקה

אריק זיו ויזר

אלעד ומזל מרון מבקשים להודות לחברים ולחברות בתנועה

אלי חזן
דילוג לתוכן