19 באפריל 2024
ליכודניק
סקר בארץ
יומן פוליטי

הלפיד שיפיל את ליבני – יומן פוליטי

תרשמו את הערכת ליכודניק : לפיד ואלדד יניב יפילו את לבני, סקר הארץ לעומת סקר ליכודניק, המינוי השנוי במחלוקת של ראש המטה החדש של גדעון סער

הימין מתחזק בעיתון השמאל

מבלי משים ובצוק העיתים של האירועים הדינאמיים במדינת ישראל סקר “הארץ” מראה כי גוש הימין מתחזק. מתחזק מאוד והוא מונה כיום 72 מנדטים, דבר שאין לו אח ורע בהיסטוריה הפוליטית. אמנם, הדבר מתקיים לצד ירידה בתמיכה בנתניהו אולם ליבני אינה מהווה אלטרנטיבה שלטונית ממשית.

באותו הקשר, הסקר מוכיח כי בקרב ציבור מצביעי קדימה לבני מקדימה את מופז בעשרות אחוזים והדבר מוביל לשאלה, במידה וכמובן שהסקר אותנטי, באיזו בועה חי מופז? מצד שני, אותו עיתון יצר מגמת תמיכה בליבני במהלך הפריימריז הקודמים בקדימה וייתכן שהייתה לו נגיעה לסחף שתרם לניצחונה השנוי במחלוקת של ליבני.

סקר בארץ

 

באחד מיומני “ליכודניק” הגדרתי את נתניהו כלוליין ההולך על חבל דק. כמובן שמטפורית התכוונתי ללוליינות שביצע נתניהו בין ימין לשמאל. ואולם, בתום השנה הראשונה לכהונת הממשלה נראה כי  מול אובמה נתניהו יכול לרשום הצלחה בהתנהלות אך מהבית נראה כי הוא היום מנהיגו של ציבור מאוכזב שנאמנותו לקראת הבחירות הבאות מוטלת בספק רב.

 

 

יאיר לפיד

בשבועות האחרונים זה בא והולך בגלים – לפיד מצטרף לפוליטיקה. ואולי לא… לפיד בקדימה ואולי לא… לפיד מקים מפלגה עצמאית ואולי לא…

מה שכן, כולם מדברים על כך שלפיד הוא סכנה לימין משום שהוא עלול למשוך קולות ימין. האמנם?

לפי דעתי לפיד הצעיר מהווה סכנה לשמאל הרבה יותר מאשר לליכוד. תסריט פוליטי שאותי לא יפתיע הוא שלפיד ימשוך את שטיח המנדטים מתחת לרגלי קדימה והשמאל המנסה להתחדש.

ובכלל, תרשמו לעצמכם : יכול להיות שמתרקם חיבור בין לפיד לבין אלדד יניב ממקימי השמאל הלאומי. שניהם ציוניים, שניהם אליטיסטים, שניהם דעתניים, שניהם לא מפחדים מהימין ושניהם מבקשים ליצור שמאל ציוני חדש. תרשמו שאריק כתב על כך לראשונה ביומן “ליכודניק”.

 

כך צפוי בבחירות הבאות מאבק מעניין בין לפיד ורסיסי השמאל. לפיד מבחינה זו הוא הצרה הלבנה החדשה של השמאל.

 

לשמאל יש היסטוריה של חיפוש אחרי “משיחי הפלת הימין”. כך היה פרס, כך היה ברק, כך היה מצנע, כך היה אולמרט, כך הייתה לבני ואילו עכשיו התקווה שלהם היא לפיד ג’וניור. ואף על פי שלפיד בחור מוכשר, כותב בחסד עליון, מראיין מעניין ושרמנטי אני מעדיף את שלי יחימוביץ’ כי לה לפחות יש לב חם.

אולי כדי שהשמאל יוכל להביא אלטרנטיבה יבחרו את ראש הממשלה בבית האח הגדול.

 

 

סקר “הארץ” מול סקר “ליכודניק”

אחת מהשאלות שעלו בסקר “הארץ” הייתה : “מי ראוי להנהיג את הליכוד אחרי עידן נתניהו?”  מתברר כי לעומת הסקר האחרון שעשה “ליכודניק” בשיתוף “מאגר מוחות”  ובו מצאנו כי יש פער גדול בין סער לשאר המועמדים,  הרי שבסקר של קמיל פוקס , בוגי , סילבן וסער נמצאים ראש בראש בקו הזינוק.

סקר הארץ על הליכוד

 

מה שטוב לסער לא טוב לכץ

השבוע קיבלנו עוד הוכחה מדוע טוב לשבת על הגדר ובייחוד בפוליטיקה, כל שכן בין הליכוד לקדימה. כאשר רגל אחת בליכוד והרגל השנייה בקדימה מנכ”ל עיריית גבעתיים קובי ילוביץ עומד להתמנות לראש המטה של שר החינוך גדעון סער. לילוביץ יש הרבה שונאים בליכוד, שכן  הוא היה הזרוע המבצעת לרדיפת אנשי ליכוד בעיר גבעתיים. קובי אולי יהיה איש הביצוע של סער אך ברור כי בליכוד לא יאהבו את המינוי של האיש הזה.

 

 

מייד לאחר הקמת הממשלה פשטה שמועה כי קובי ימונה לתפקיד מנכ”ל משרד התחבורה.  באותה תקופה הגיע השר כץ לאירוע פוליטי בבית החייל ומייד עם הגעתו התנפלו עליו הפעילים תוך הטחת טרוניות על המינוי הצפוי. השר כץ לא חיכה הרבה וכאשר עזב את המקום הודיע למקורב שלו בטלפון כי קובי לא ימונה.

 

 

אז מי שלא רצה את קובי בתחבורה מקבל אותו בחינוך.

 

 

טלי ארגמן יו”ר הסניף בגבעתיים וחברת מועצת העיר הייתה נסערת השבוע כאשר לא האמינה שהיא שמצפה לתפקיד אצל גדעון, תצטרך לעבור דרך ילוביץ שנוא נפשה.

 

תמיד היה מעניין בלשכתו של סער עכשיו הולך להיות מעניין הרבה יותר…

 

 

הוועידה

 

מייד לאחר הגעת הבשורה ולפיה בית המשפט המחוזי פסק על הקדמת הועידה, עיין השר כץ אשר בפסק הדין ופלט : “או קי נכנס את המרכז ונשנה את החוקה”.

 

כנראה שאת דעתו קיבל נתניהו וכך יהיה. תכונס ועדת חוקה ומיד אחריה יכונס המרכז ותובא הצעה לשינוי בחוקה. מייד לאחר מכן תהיה אפשרות להגיש את הערעור על ההחלטה של המחוזי.

 

 

שרה נתניהו

 

מאז ומתמיד השתדלתי לא להיכנס לקטעים האלה, אך אין ספק כי השבוע זה עבר כל גבול, ההתקפה על שרה היא סמל הגועל הפוליטי וסמל למה שלא הולך בכוח יילך ביותר כוח.

 

 

האם היא מתערבת או לא? כן, שרה מתערבת ומדוע שלא תתערב? אם נחפור בעבר אז נגלה שלילי שרון ז”ל  כן התערבה בלשכת שרון וכן, עומרי כן התערב, ולאה רבין התערבה בכל עוצמתה, ונפתלי הבעל של לבני מעורב עד צוואר בקדימה. הרי מי מאיתנו לא מערב את בת/בן הזוג? מי איתנו לא מתייעץ?

 

 

כן, נתניהו מתייעץ עם שרה.

 

 

התנתקות

 

לפני עופרת יצוקה הבינו גם תומכי ההתנתקות כי זאת הייתה טעות מצערת ואיומה. בעופרת יצוקה נטען כי מדינת ישראל קיבלה את אהדת העולם בגלל ההתנתקות, אך כל הטענה הזאת היא בולשיט בריבוע. אין עם מי לדבר וכל הליכה לקראת הפלסטינים מתבררת כעוד צעד מוטעה. ראו דו”ח גלדסטון. הרי אם טענו תומכי ההתנתקות כי העולם יהיה איתנו הרי בא דו”ח גולדסטון והחרמות בעולם נגד אקדמאים וסחורות ישראליות וטרפו את כל התירוצים של תומכי העקירות למיניהם.

 

 

על חביות הנפץ יש להגיב בהחרבה של החוף בעזה כל המבנים שנמצאים בקו החוף יש לשטח. נתניהו חייב לקבוע תג מחיר לטרור הפלסטיני.

 

 

גם השבוע לא הייתה פעילות של נשים בליכוד

 

 

גם השבוע לא הייתה פעילות של צעירים בליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מבחן הנגבי התקווה של ליברמן

אריק זיו ויזר

שחמט על פי לפיד

אריק זיו ויזר

לילות לבנים נורבגים שחורים.

אריק זיו ויזר

אופיום להמונים ואקסטזי למנהיגים – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר

למה תומכי נתניהו מתגעגעים לאורן הלמן – יומן פוליטי- אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן