27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

הליכוד מצליח באירופה?

משיקום היחסים עם הסקנדינבים ועד חידוש הקשרים עם ‘מפלגת העם האירופאי’, ימים ספורים מאז שובה ארצה של משלחת צעירי הליכוד, לועידת ארגון הסטודנטים הדמוקרטים האירופאים, בברלין, מתחילה להתבהר התמונה. בשתי מילים – דוס פואה!

 

ביום ראשון האחרון חזרו ארצה תמיר ורצברגר וגיא חרץ, חברי משלחת צעירי הליכוד לועידת ארגון הסטודנטים הדמוקרטים האירופאים, בברלין, עם הישגים מרשימים מאוד.

ארגון הסטודנטים הדמוקרטים האירופאים הינו ארגון הסטודנטים הגדול ביותר באירופה, המייצג מליוני סטודנטים, ואשר משוייך ומזוהה עם מפלגת העם האירופאי, המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט האירופאי אשר מאגדת תחתיה את רוב מפלגות הימין-מרכז. בעבר הייו צעירי הליכוד חברים מלאים בארגון, אולם עקב התנהלות בעייתית של הגורמים שניהלו את הקשר עם הארגון בעבר,  החברות של צעירי הליכוד בוטלה.

בדצמבר האחרון החל מנהל אגף קשרי חוץ בליכוד, אלי חזן, ביחד עם תמיר ורצברגר, בהליך חזרתם של צעירי הליכוד לחברות מלאה בארגון, בנוסף לעוד ארגונים נוספים באירופה, והעמקת שיתוף הפעולה בין מפלגת הליכוד וצעירי הליכוד לגופים פוליטים רבים בימין-מרכז האירופאי.

לאור עבודתם של ורצברגר וחרץ בברלין ניתן לומר שהועידה הנכחית הייתה פריצת דרך עבור יחסי החוץ של מפלגת הליכוד.

מעבר ליצירת קשר וחיזוק קשרים עם הארגונים אשר יוצגו בועידה (מ 33 מדינות שונות), הכוללים, בין השאר, יזמות שהועלו לתכניות חילופי סטודנטים והזמנת נציגי הליכוד לאירועים נוספים, לקח על עצמו הפעם תמיר ורצברגר, ששימש גם כראש המשלחת, את שיקום היחסים בין ישראל למדינות סקנדינביה דרך מפלגת הליכוד למפלגות הסקנדינביות שיוצגו בועידה. להפתעתו הנכונות מצד הסקנדינבים לשיתוף פעולה והעמקת הקשר עם הליכוד הייתה מוחלטת והחל הליך הדברות בין הצדדים, שסוכם כי יימשך בפגישה בין הצדדים במהלך הועידה הבאה.

ורצברגר לקח את האתגר, בחידוש היחסים עם אירופה, צעד אחד קדימה, במהלך אירוע חגיגות ה 55 להיווסדו של ארגון הסטודנטים הדמוקרטים האירופאים, שם התארח מזכ”ל מפלגת העם האירופאי, חבר הפרלמנט אנטוניו לופז-איסטוריז, ובתום דבריו של האחרון ניגש אליו ורצברגר ושוחח עימו על חידוש הקשר בין מפלגת הליכוד למפלגת העם האירופאי ושילוב כוחות אל מול האתגרים המשותפים. חבר הפרלמנט, לופז-איסטוריז, שהינו גם חבר בשדולה ליחסים עם ישראל בפרלמנט האירופאי, שמח על ההזדמנות ו”הרים את הכפפה”, ואף ציין כי לדעתו “אין הגיון בכך שלמפלגתו יש קשרים עם מפלגות במרוקו ולבנון אבל לא מישראל”.

את הועידה חתם הכינוס המסורתי בו, בין השאר, ניתנת אפשרות לאורחים להציג עצמם ולשאת מספר מילים אל מול כל הועידה:

“…. מדינת ישראל נוסדה על ידי פליטים יהודים מכל רחבי העולם, כאשר רובם הגיעו ממדינות אירופאיות. אני אומר זאת כיוון שלא כולם מבינים שמדינת ישראל מושתתת על תרבות אירופאית וערכים אירופאים, ולכן, לראייתי, ישראל חייבת להיות חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהקהילה האירופאית….”

אלו חלק מהדברים שנשא תמיר ורצברגר בנאום מרשים מאוד, שגרר תשואות רמות מקיר לקיר ותגובות חיוביות מצד באי הכנס.

חברי המשלחת הישראלית חזרו ארצה עם תחושת סיפוק עצומה ועם הבנה שמדובר לא רק באינטרס מפלגתי, שקודם, אלא בראש ובראשונה בנושא בעל חשיבות לאומית, שתורם רבות למעמדה של מדינת ישראל בעולם.

אין ספק שלפעילות המבורכת הזו דרושה המשכיות ותמיכה מהמפלגה על מנת שפירות העשייה יצמחו ויבשילו, ושחס וחלילה לא נבעט בדלי.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארדואן הוציא את צעירי הליכוד מהבית שאמרו לו “נייט!”

אריק זיו ויזר

יו”ר צעירי הליכוד בנשר – שרון בן סימון

אריק זיו ויזר

קינן עדיף על שאין

אלי חזן

תאי הליכוד לביא-גלעד מסכמים שנת פעילות מוצלחת בבית אב”א אחימאיר

אלי חזן

הצל”שניקים: הוקם מטה חדש בליכוד

אריק זיו ויזר

מוביל את תא לביא ירושלים

אלי חזן
דילוג לתוכן