20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

היסטוריה : הליכוד מצטרף ל – IDU

האינטרנציונל הסוציאליסטי הוא אמנם מפורסם יותר אך גם למפלגות מרכז ימין יש איחוד בינלאומי ובפברואר הליכוד יהפוך בו לחברה מלאה

 

לאחר שנה וחצי של מו"מ יצטרף הליכוד אל ארגון מפלגות מרכז ימין הגדולות בעולם – International Democrat Union. הארגון משמש כמעיין האו"ם של מפלגות שמרניות ליברליות מכל העולם וחברות בו בין השאר ה – CDU  של הקנצלרית אנגלה מרקל, המפלגה השמרנית הבריטית של ראש הממשלה תרזה מיי, המפלגה הרפובליקנית של הנשיא דונלד טראמפ, המפלגה הליברלית האוסטרלית של ראש הממשלה מלקולם טרנבל, המפלגה השמרנית של קנדה ובסך הכל 71 מפלגות מ – 63 מדינות.

 

את היוזמה להצטרפות הוביל אלי חזן, מנהל אגף קשרי החוץ של הליכוד. בשנתיים האחרונות הוביל חזן את הצטרפות הליכוד ל – ACRE – ברית המפלגות השמרניות בפרלמנט האירופי, כחברה אזורית. בהמשך הוא הוביל את הליכוד להצטרפות ל – CONSERVATIVES INTERNATIONAL וה – IDU  הוא המשך טבעי וישיר. הדבר מאפשר לחזן לקדם מהלכים המשלבים הגנה על ישראל מצד אחד אך הנפת גל השוק החופשי מצד שני.

 

במסגרת היוזמות הללו מארח חזן פוליטיקאים ומובילי דעת קהל שמרניים אך הוא גם מייצג את הליכוד בחו"ל. כך למשל בשבת האחרונה הוא נאם בכנס של מפלגת ODS – מפלגת האופוזיציה הראשית בצ'כיה. חזן הוזמן לשם יחד עם הלורד מרטין כלאנאן – שר המדינה הבריטי ליציאה מהאיחוד האירופי.

ב- 19 בפברואר 2018 ייסע חזן יחד עם מנכ"ל הליכוד, צורי סיסו, לסלמנקה שספרד על מנת לסיים את המו"מ. במסגרת הזאת צפוי ה – IDU לשלוח משלחת גומלין בראשות חברי פרלמנט מכל העולם על מנת לקיים סיור בישראל ולהכיר את הליכוד מקרוב. ראוי לציין כי בארגון חברות גם מפלגות ממדינות ערביות מלבנון וממרוקו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חייבים ערך מוסף

עומר אריכא

מזל טוב ללילך חייבי מנחם לרגל הולדת הבת

ליכודניק

אולפן יום שישי הוא מגדלור של תקווה

אריק זיו ויזר

המשוגעים, הטובים והרעים

חיים פוזן

ארנון בר דוד שחקן ספסל של אהוד ברק

אריק זיו ויזר

ליכודניק מאחל מזל טוב לסבתא חגית ולאמא קארין ממשפחת אלמגור

עינר אביב
דילוג לתוכן