23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

הדוד מאמריקה והפוליטיקאי מישראל/מאת:דוד שאין

לאחרונה שמעתי סיפור כי כאשר באו עוזריו של ראש הממשלה המנוח לוי אשכול להודיע לו על בצורת, הוא שאל בבהלה “איפה?”. ולאחר שהשיבו לו “בארץ” – הוא נשם לרווחה ואמר: “מזל, חשבתי שבארצות הברית”.

לפני מספר ימים הציג שר הביטחון לשעבר, שאול מופז, את תוכניתו המדינית החדשה אותה גיבש לאחר חצי שנה של התעייצות עם אנשי צבא ומומחים בתחום המדיני. לפי תוכנית זו על ישראל לשבת על שולחן הדיונים עם כל גוף פלסטיני נבחר, גם אם זה ארגון החמאס, במטרה להקים את מדינת פלסטין בגבולות זמניים בלוח זמנים של שנה. תוכניתו של מופז, שאפילו אנשי ‘יוזמת ז’נבה’ משבחים אותה, היא התוכנית המדינית הכי מרחיקת לכת שמאלה שהוצגה על ידי פוליטקאי כלשהו השואף לכס ראש הממשלה ושוברת את עמדתה היציבה של ישראל שלא לדבר עם ארגון החמאס עד שיכיר במדינת ישראל.
התוכנית המדינית של מופז אינה ניתנת לניתוק מן ההתפתחויות בארצות הברית ובמיוחד מאלה בשבועות האחרונים. בסוף החודש שעבר התקיימה הוועידה הארצית הראשונה של ארגון הג’יי סטריט בוושינגטון. ארגון הג’יי סטריט אשר הוקם בשנת 2008 מייצג את השמאל הקיצוני היהודי בארצות הברית. ארגון זה פוגע חדשות לבקרים באינטרס הישראלי ובשל כך שגרירנו בוושניגטון, מייקל אורן, החרים את הוועידה וסירב להשתתף בה. אולם בד בבד לריחוק שנוצר בין הארגון לגופים ממשלתיים ישראלים נוצר קשר חם בין ג’יי סטריט למפלגת קדימה. ג’רמי בן-עמי, מנכ”ל ג’יי סטריט, הכריז על תמיכת הארגון במפלגת קדימה בתוך המערכת הפוליטית בישראל ושרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, שלחה מצידה את נציגי המפלגה מאיר שטרית וחיים רמון לוועידה עם מכתב ברכות חמות למשתתפים.
מופז הפועל להקדמת הפריימריז במפלגת קדימה במטרה לתפוס את מקומה של לבני מבין כי עליו לכבוש את גם ליבו של הדוד מאמריקה כדי לגבור על לבני. בצעד חסר אחריות מתח מופז את קצה גבול היכולת המדינית של ישראל, איגף את לבני משמאל ואותת לבן עמי וחבריו שגם הוא קיים.
התוכנית של מופז צריכה לשמש כנורת אזהרה עבור היושבים בציון. מעבר לסכנה המדינית שהיא מציבה, היא מסכנת גם את הדמוקרטיה בישראל. נוצר מצב מעוות בו אזרחי ישראל אינם אלו שבוחרים את התוכנית המדינית של המועמדים לראשות הממשלה אלא יהודי ארצות הברית ובמקרה זה אנשי ג’יי סטריט. ראשי ג’יי סטריט מביעים תמיכה במפלגה פוליטית ומופז ולבני מתאימים את מדיניות מפלגתם לאידיאולוגיה השמאלנית שלהם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שרי הליכוד :לשחרר את האסירים היהודיים

אריק זיו ויזר

חג האורים והתודה של סער / מאת: זאב בן-יוסף

אריק זיו ויזר

ההשפלה של ליברמן

אריק זיו ויזר

קובי אשרת – מוסיקאי

אריק זיו ויזר

הרהורים בעיתות מלחמה /מאת:אלעד מרון

אריק זיו ויזר

האוצר משטה בעם מכתב לשר האוצר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן