19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

דו”ח מטות ערים: שרי ליכוד בזינוק

גלריית היוקרתיים: יוסי פלד הפך למועמד אטרקטיבי בהחלט: גם יוקרתי (אלוף פיקוד הצפון לשעבר) וגם אידאולוג

 

 

דו”ח מטות ערים החצי-שנתי הינו דו”ח השוואתי, העוקב אחר הישגיהם של השרים וחברי הכנסת.

הדו”ח  מתעד את הישגי השרים, הסגנים והח”כים במחנה הלאומי — בתחומים המייחדים את המחנה הלאומי.

כ-150 הישגים לאומיים אותרו במחצית השנייה של 2011, זינוק של כ-50 אחוזים לעומת הדו”ח הקודם שהתיחס למחצית הראשונה של 2011.

במיוחד הורגש זינוק  של מספר שרי ליכוד (שטייניץ, סער, סילבן, לימור) – מעל 20 הישגים כל אחד.

החמישיה הפותחת:

בחמישיה הפותחת של הליכוד בדו”ח הנוכחי מככבים השמות הבאים:

     זאב אלקין עם 46 (!) הישגים,

     דני דנון עם 34 הישגים,

     משה כחלון עם 31 הישגים,  

    יריב לוין עם 28 הישגים, 

    ד”ר יובל שטייניץ עם 27 הישגים, הישג יפה מאד הגם שרוב רובם של ההישגים של ד”ר שטייניץ הם בתחום משרדו בלבד.   

ואלה משלימים את העשיריה הפותחת:  גדעון סער 26 הישגים (מיניסטריאליים), ציפי חוטובלי גם כן 26 הישגים (פרלמנטריים), סילבן שלום 24 הישגים, לימור לבנת 23 הישגים, יולי אדלשטיין 17 הישגים.  

בחירות בפתח! תשומת לב לגלריית המועמדים ה”יוקרתיים”…

ריח בחירות באוויר, יש לעיין בהישגיהם של המועמדים היוקרתיים שהתמודדו או עשויים להתמודד עם הליכוד. מבין גלריית היוקרתיים, מפתיע לטובה לפי שעה השר יוסי פלד: גם אלוף פיקוד הצפון לשעבר http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%95%D7%A1%D7%99_%D7%A4%D7%9C%D7%93, גם ניצול שואה — וגם אידאולוג: 13 הישגים לאומיים בחצי שנה,  שווה ערך כמעט לרמטכ”ל לשעבר בוגי יעלון, ועובר בהרבה את ד”ר בני בגין (6 הישגים), דן מרידור (אפס (!) הישגים) ואהוד ברק (רקורד מובהק של נזקים למחנה הלאומי – במקום הישגים) כאשר ברק עלול להצטרף לליכוד כסוס טרויאני של ממש.

עוד אפשרות לגלרייה הזו  – עוזי דיין — ממשפחת יעל דיין, אסי דיין ומשה דיין —  בפועל אינו הימור טוב, דיין  בהחלט אינו בליגה של, נניח,  יוסי פלד ובוגי יעלון . בניגוד לשניים האחרונים, דיין בעייתי מבחינה אידאולוגית: עמד בראש צוות המו”מ של אוסלו. תומך בנסיגה רחבת-היקף ביהודה ושומרון (למעט בקעת הירדן) והקמת מדינה פלשתינית: http://www.ci-club.org.il/קטעי-עיתונות/158-uzi-dayan-israel-should-want-Jordanian-Palestine-country 

השר יוסי פלד , אם כן, עושה מאמצים גדולים וכנים לקדם את ענייני המחנה הלאומי. השר יוסי פלד התבטא בצורה מאד ברורה נגד הארכת ההקפאה ביהודה ושומרון. יוסי פלד גם התיצב באופן מעורר כבוד לצד בני הדור הצעיר ביהודה ושומרון. אלה כידוע סובלים בקדנציה הזו מדה-לגיטימציה בגלל סוגיית המאחזים הישראליים. 

המאחזים הישראלים מחכים להסדרה  ע”י ממשלת נתניהו. כזכור, נרשמו מקרים של לוחמים בלבנון2, אשר קיבלו צו הריסה פוליטיים על בתי המגורים שלהם — בעודם נלחמים בתשתיות הטרור בלבנון בחירוף נפש. הלוחמים בקרב, עם צו 8 ביד, ונשותיהם וילדיהם לבד בבית, במאחז, מקבלים צווי הריסה באדיבות שלום עכשיו, ואין מושיע. כאמור יוסי פלד – מתייצב לאחרונה, לא פעם אחת, לצד הסדרת היישובים של הלוחמים הצעירים הללו. 

אסטרטגייה של מעקב אחר הישגים:

כדי להפנים את האסטרטגיות שמנחה את  דו”ח מטות ערים, יש צורך להבחין בין “הישג” לבין סתם פעולה של שר או ח”כ.

אם שר מסייר בשומרון – זוהי פעולה, אך אין זה הישג שלטוני. אך אם שר מבצע סיור בשומרון —  מאתר בעיות בשומרון במסגרת הסיור –  ופותר אותם באמצעים שלטוניים – זה הישג. או, אם במסגרת הסיור, השר משחרר, ומתקשר, אמירה תקשורתית מועילה בסוגיה שעל הפרק, כמו למשל מניעת הקמת מדינה פלשתינית, החלת ריבונות ביהודה ושומרון, הסדרת המאחזים ועוד  – שוב, הדבר עשוי להבשיל לכדי הישג שלטוני.

דוגמא שנייה: אם  חבר/ת כנסת מגיש/ה הצעת חוק, זוהי פעולה, אך אין זה הישג שלטוני. אם אותה ח”כית או אותו ח”כ,   מעביר/ה את הצעת החוק, שכתוצאה מכך, הופך לחוק ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל – זהו הישג (עם כמה שלבים). 

הישגים שיירשמו בדפי ההיסטוריה??

באדיבות שני שרי ליכוד, גדעון סער ולימור לבנת, זכינו בדו”ח הנוכחי ל-2 הישגים מאלפים שעשויים להיכתב בדפי ההיסטוריה:

(1) הישג הסברתי מעולה, משנה מציאות, של השר גדעון סער – הנפת דגל ההתנגדות להקמת מדינה פלשתינית, בתקשורת הכללית.

(2) הישג נהדר שהובילה השרה לימור לבנת  – הקמת צוות משפטי להסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון (“מאחזים”). לראשונה מונו משפטנים, לפתרון סוגיות המקרקעין ביהודה ושומרון,  שאינם “בשר מבשרה” השמאלי של הפרקליטות. עצם ההכרה בצורך של חשיבה משפטית אחרת — חשובה ביותר.  כמו כן, בכנסת יש מעט הישגים קרדינליים המובלים ע”י נשים, הנה היוצא מן הכלל לכלל הזה, חן חן לשרה לימור לבנת.

עשיריות:

העשירייה המובילה בסיעת הליכוד היא אם כן:  אלקין, דנון, כחלון, יריב, שטייניץ, חוטובלי, סער, סילבן, לימור, אדלשטיין.

בעשירון השני – נהיה צפוף!! אקוניס , בוגי יעלון, פיניאן ציון, ורובי ריבלין – 14 הישגים לאומיים כל אחד. יוסי פלד כאמור וגילה גמליאל – 13 הישגים כל אחד. איוב קרא, חיים כץ – 12 הישגים. מירי רגב, כרמל שאמה – –11 הישגים כל אחד.

בתחתית הסולם – הפתעה! דווקא כאן מוצאים הפעם, משום מה, את השר גלעד ארדן –  7 הישגים לאומיים בלבד, מה קרה השר ארדן??

חבר אחד בלבד בסיעת הליכוד, הביא אפס (0) הישגים למחנה הלאומי – כאמור הסוס הטרויאני דן מרידור, פליט ממפלגת המרכז השמאלית יחד עם דליה רבין ואחרים.  

   כולנו מבקשים להודות לשרים ולחברי הכנסת שהצטיינו.

כל אחת ואחד מאיתנו בהיותנו אנשים אידאולוגיים, חש חובה אישית לפעול בחוג השפעתו, כדי לדאוג שאותם שרים וחברי כנסת שהשקיעו וידעו להשיג הישגים, ימשיכו לשרת את הציבור גם בכנסת הבאה ובממשלה הבאה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אושר לקריאה ראשונה: יוארך הניסוי בו הזכאים לגמלת סיעוד מקבלים את הכסף ישירות לידיהם

אריק זיו ויזר

נתניהו התחייב לקיים את ההבטחה, מהבחירות לצעירים./מא:אריק זיו

אריק זיו ויזר

יו״ר הכנסת: “הטבח הוא שבירת שיא של שפלות ואכזריות”

אלי חזן

אלקין : “לבני התחפשה לצ’ה גווארה”

אריק זיו ויזר

הבשורה על פי כץ

ליכודניק

מירי רגב רוצה תיק חברתי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן