30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

דדוש בסער אור יהודה

שר החינוך גדעון סער התארח בביתו של איציק דדוש באור יהודה ושמע הצעות מעניינות לפתרון משבר הדיור

שר החינוך גדעון סער התארח ביום חמישי שעבר בביתו של איציק דדוש . 

השר הגיע לביתו של דדוש מלווה בצוות הבכיר של לשכתו בראשותה של ראש המטה קטי שטרית.

 

האורחים שהגיעו לביתו של דדוש כללו את עו"ד יצחק בוכבזה ראש העירייה לשעבר, אל"מ במי"ל ניסים עזרא, חברי ליכוד מהעיר כמו אהרון מימון , שמעון נעים ומשה זיגדון  ואליהם הצטרפו אורחים קרואים מחוץ לעיר : חבר המרכז מישל ביטון,  דודו הלוי יו"ר סניף תל אביב והם מצידם חלקו מקום עם תושבי העיר רפי רוקח ויוסי ימין.

 

השר, שישב שעתיים בביתו של דדוש, ביקש מהנוכחים, תוך שהוא מזכיר לכולם שהם אנשי שטח, הצעות לפתרון הנושא הכלכלי שעליו תושבי המדינה מפגינים.

 

איציק דדוש הציע לשר החינוך להעלות את שמו של עו"ד יצחק בוכבזה למקבלי ההחלטות כמי שבנה מאות דירות לזוגות צעירים מחוסרי דיור. בוכבזה הוא בעל ניסיון רב בתחום והרעיון להצגתו בפני נתניהו ולצרפו כחבר בוועדה המתגבשת לפתרון כללי של כל הטענות עשוי לקרום עור וגידים.

 

אל"מ במי"ל המהנדס ניסים עזרא שהיה מפקד מרכז הבינוי ועסק בהמשך בפינוי בינוי דרום הקריה, הציג לשר מספר רעיונות משולבים. עוד לפני כן הוא הקדים וציטט את נשיא צרפת  דה גול שאמר "החינוך מעל הכח". "לפני כל דבר הממשלה צריכה להקצות משאבים לתגבור החינוך ושעות ההוראה בדגש על השכונות והפריפריה בהם ההורים עובדים עד שעות מאוחרות,הילדים נמצאים ברחובות בגלל מצוקת דיור והם "מבלים" זמן ארוך מדי ברחובו הבעייתי כיום.הממשלה צריכה לתת להם שיעורי העשרה,חוגים ופעילות ספורט על מנת להשאירם בתוך מסגרות החינוך. הרי המבנים, האולמות והתשתיות קיימים ומה שנותר הוא לתקצב הוא מספר מורים ומדריכים למספר שעות".

 

הנוכחים הסכימו עם ניסים עזרא כי בסוגיית הדיור אין פתרונות קסם. הממשלה צריכה לשמוט קרקעות שבבעלותה לטובת זוגות צעירים בפריפריית הביניים ובפריפריה הרחוקה וכן דובר שם כי אין לסייע למגורים בלב תל אביב כי כל ההון צריך להגיע לשכבות החלשות

 

עזרא הוסיף כי "יושבי המאהלים צריכים לנסוע כולם יחד לעיר לוד שם פצצה דמוגרפית מאיימת להתפוצץ בפנינו. הם צריכים להקים מסה קריטית של מספר תושבים שיהיו עוגן לאחרים וימשכו אחריהם תשתיות חינוך טובות והרי כל העניין הוא נסיעה של רבע שעה ממרכז תל אביב מתחנת הרכבת ליד גני אביב, זו הציונות העדכנית".

 

ניסים עזרא הודה לשר על העבודה הקשה שמשקיע הוא במסגרת משרדו והעניק לו את ספרו "משל לאדם,אדם כמשל…"

 

 

אהרון מימון הציע להוריד את המע"מ במקום מס הכנסה. לטענת מימון הנהנים העיקריים בהורדת מס ההכנסה אלו הם המעסיקים אבל כשמורידים את המע"מ הנהנים העיקריים אלו כל תושבי המדינה. ראוי לציין שהצעתו של מימון התקבלה על ידי השר בחום.

 

בוכבזה ניתח את מצב רכישת הקרקעות על ידי אילי נדל"ן אשר לא ממהרים לבנות עליהם כי יותר משתלם לבנות אחרי מספר שנים.

 

שמעון נעים דיבר על החינוך וגם על מה שקורה באור יהודה  שבשפל המדרגה.

 

אירוח השר היה יפה  ומעניין וממיטב המטבח הטריפוליטני מזל גואטה חמותו של דדוש הכינה את כל המטעמים והמאכלים מלבד החריימי  עם דג בורי שאותו הכין  הטבח הלאומי חבר מרכז הליכוד משה זיגדון.

 

התמונה צולמה על ידי נופי דדוש

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשה אקטואלית:פרשת וישב /מאת:זאב פז

אריק זיו ויזר

תקוע… תקוע… תקוע… /מאת: משה שפיבק

אריק זיו ויזר

לקראת "יום מעשים טובים": חברי הכנסת מתגייסים לסייע לעמותת חזון ישעיה בירושלים

אריק זיו ויזר

אובמה – לא כל "כוכב נולד" מחזיק על הבמה מעמד ! /מאת:מוטי גלעדי

אריק זיו ויזר

הממשלה אישרה הצעה שיזם גדי יברקן

אריק זיו ויזר

פרוטוקול ישיבת פורום מדברים מהשטח מתאריך: 20/10/07 – נכתב על-ידי ששי עוז.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן