19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

גלעד עדיין חי אך יש כאלו שעלולים למות

מיכאל נחמן מבקש להאיר את עינינו באשר לעסקת שליט

באין ספור סרטי  פעולה אמריקאים קיים המונח “איש מת מתהלך”‘ עם כל האירוניה  המקאברית, באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב. המונח בא לתאר אדם או פושע שהוצא עליו חוזה וימיו שאולים, ובכל רגע נתון הוא מועמד לקבלת חברות של כבוד בפמליה של מעלה.

בימים ובשבועות האחרונים לא אחת אני קם מתוך שינה טרופה כשאגלי זיעה על מצחי ובמוחי מנקרת השאלה במידה ודרישות החמאס להשלמת עסקת שליט יענו, כמה “מתים מהלכים” יסתובבו בינינו? 10? 100 250?

גברים, נשים, ילדים, זקנים, עדיין בלי שמות ,חשוכי זהות וגיל, יש כאלה שעכשיו נמים שנת ישרים, חלקם סועדים בבתי הקפה או מתפללים בבתי הכנסת,אך למרבה הצער וניסיון העבר המדמם לא לאורך זמן. הדבר הטראגי ביותר הוא שאף אחד מהם לא יודע שהוא כזה, לכל אחד מהם יש תוכניות,שאיפות, וחלומות, שלצער כולנו חלקם לעולם לא יתממשו.

בכל פעם שצץ הויכוח על מחיר העסקה, עולה הטענה הדמגוגית ומה אם זה היה הבן שלך?  “לך קל מאוד לדבר ממרומי הכורסא, או מתחתיות המקלדת” מתריסים כנגד גם אם אותם רגעים קשים  מנשוא של אי הסכמה ללכת בתלם הציבורי, הופכים אותך בעל כורחך לאדם ערל לב ואכזרי, אמשיך ואומר את אותן אמיתות לא פופולאריות עבור אלו שלא רואים צעד קדימה ממטר.

 

קרוב לודאי שבסיטואציה דומה הייתי מנהל את אותו מאבק כמו בני משפחת שליט, זהו הדבר האולטימטיבי שאין בלתו אותו הייתי מצפה מהורים ומבני משפחה החרדים לגורל יקירם האהוב. גלעד הוא הילד והאח של כול מי שנשמה יהודית מפעמת בליבו ואני אומר זאת ללא שמץ של ציניות. אך יחד עם זאת, לראש הממשלה יש אחריות ציבורית כוללת, גם מלהימנע מלהגיע לבתי אבלים של אזרחיו שעדיין לא יודעים איך זה  מרגיש להיות בכותרת העיתון עם מסגרת שחורה.

בעת שאני קורא את המאמרים המתרפקים על המאבק ההרואי, את הסיקור האוהד לשבירת הכלים של חלק מבני המשפחה, עולה בי לא אחת השאלה לכותבים הנכבדים הטומנים את ראשם בחול למול שמות המרצחים כאילו מדובר בשחרור נערי מקהלה  פוחזים שנתפסו בחנות פורנו. מה תאמרו לילדיכם הלומדים בבית הספר שבו כבר מתוכנן באי אלו מוחות שטניים הפיגוע הבא? איך תתמודדו אם הוריכם חלילה ימצאו את עצמם באוטובוס שעולה בסערה השמימה?

התשובה שמן הסתם תענו  לי היא כרוניקה של דבר הידוע מראש, דמגוג !מפחידן! איפה הערבות ההדדית שלך? האמת, לא ציפיתי לתשובה אחרת, יכול להיות שאתם צודקים אך יהיו כאלה שיעדיפו  לשאת את קלון המפחידים  ולו רק כדי להציל כמה שיותר נפשות.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציבטו את עצמכם,ספטמבר עבר ואנחנו עדיין בחיים

אריק זיו ויזר

במלאות 65 שנה לפיצוץ המפקדה הבריטית במלון המלך דוד

אריק זיו ויזר

ואולי ישראל בכלל לא מפלה ערבים?

אלי חזן

זקן השבט או חוסך שבטו?

אלי חזן

על חכמים וצודקים ובנייה ב 1E

אלי חזן

נשים בהר הבית

אלי חזן
דילוג לתוכן