18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

גדי אריאלי שכחו אותי במצודה?! – יומן פוליטי- אריק זיו

ממה מפחדת סיעת הליכוד,גדי אריאלי שכחו אותי במצודה,יאללה סולחה בין רובי לביבי, חסינות חד צדדית לשריד, האם השופטים מפחדים מפוליגרף. סיעת הליכוד
שאלה מעניינת בפני עצמה בהקשר הפוליטי היא ממה מפחדת לשכת נתניהו כאשר מגיעים לישיבות הסיעה בכנסת ? בעבר, הייתה ישיבת הסיעה פתוחה לחברים אשר היו מגיעים מידי יום שני. חברי התנועה היו נכנסים לישיבת סיעה וזוכים להקשיב לעיצוב האג’נדה הפוליטית כפי שהותוותה בישיבות. נכון אמנם שבעת דיונים מסוימים, נמנעה כניסתם של חברים שאינם חברי כנסת.
ואולם, מתברר כיום כי סיעת הליכוד סגורה בפני החברים. אפילו בפני חלק מעוזרי השרים היא סגורה, כך הם אינם יכולים לעשות את עבודתם. מתברר כי ההחלטה היא של לשכת נתניהו. שר בכיר אמר לליכודניק כי אפילו בתקופה הסוערת של שרון הייתה יותר פתיחות כלפי החברים.


הליכוד
השטח הדומם והמדמם

תהליך סירוס הליכוד כמפלגה ממשיך. מתברר ברטרוספקטיבה כי “שרון שחט ונתניהו הוא הקצב”. כאשר החליטו חברי המרכז אורי פרג’ ושלמה מדמון להחתים על כינוס מרכז, שררה רוח קרב בקרב החברים ואולם המערכת של נתניהו ישבה איתם ומרחה אותם. נציגי המערכת של נתניהו אמרה להם שהמרכז יכונס בספטמבר. הם הסכימו ומיד יצאו נציגי נתניהו בתדרוך כאילו הם דיכאו את המרד.
פרג’ ששמע זאת אמר : “אנחנו נכנס את המרכז וכל ההתנהלות שלהם תתפוצץ להם בפנים”.

המצודה
אין ספק כי מנכ”ל הליכוד גדי אריאלי מתאים לנתניהו כמו כפפה ליד. גדי ציפה למינוי בכיר במשרד ראש הממשלה אולם נוצר הרושם כי נתניהו לא סופר אותו. זה החל עוד במערכת הבחירות כאשר הייתה בכוונת נתניהו להביא את אריק ברמי לנהל את מערכת הבחירות. המהלך לא צלח, נתניהו עוד האשים בשיחות סגורות את גדי הוא האשם באובדן של כ5 מנדטים.
נתניהו רואה במפלגת הליכוד נטל ולכן ככל שהמפלגה תהייה משותקת כך ייטב לו ולכן נתניהו משאיר את גדי בתפקידו. כך, אין פעילות מפלגתית ומצודת זאב נראית כמו מצבה על מפלגת הליכוד.
גדי מרגיש ש”שכחו אותו במצודה” נכנס למצב היעלמות ולנתניהו זה מתאים.
מעולם לא נראתה מצודת זאב יותר גרוע.


רובי- נתניהו יאללה סולחה

הרבה דם רע עבר בין נתניהו ליו”ר הכנסת רובי ריבלין. את הזרמת הדם הרע הגבירו גם בכירים בליכוד וגם יושבת הראש היוצאת של הכנסת דליה איציק. בכל מקרה. ריבלין, במהלך אצילי, שלח מכתב לנתניהו המסביר כי בפעולות שלו הוא לא התכוון לצאת חוצץ כנגד נתניהו אלא הוא פעל מתוך אחריות כלפי תפקידו.

אין ספק כי לריבלין יש הערכה רבה לנתניהו. כולנו זוכרים כיצד היה רבלין הגשר של נתניהו לסולחה עם סילבן והבאת בני בגין ומרידור.
יכול להיות שלפעמים יהיו אי הבנות ומחלוקות ויחד עם זאת נתניהו מוכרח למשול ורובי מוכרח לשמור על הרשות המחוקקת.
יאללה סולחה.

חסינות חד צדדית

אקדים ואומר שאני רואה בשריד אדם ישר אך בסנגוריה עליו אני מגלה צביעות.
שריד אשר גדל ע”י שלטון מפא”י חונך תחת האוריינטציה כי “:הכל שלנו”. היום הכל נשכח, גם כיצד שרגא נצר מינה מינויים וספיר ניהל את כלכלת המדינה בפתקים.
בדברי ההגנה על שריד נאמר שלא היה מה לבוא אליו בטענות כי היו כאלו שישבו בחבר השופטים והם לא מכירים סופרים.
והרי אם מישהו מהליכוד היה מתבטא בצורה כזאת היו אומרים עליו שהוא מושחת.
אך כלפי יוסי ההגנה היא ברורה. נשאלת השאלה האם לא צריכה להיות חקירה משטרתית, הרי מדובר פה גם בכבוד וגם הכסף רב.
האם שונה שריד מליברמן ? האם שונה שריד מנתניהו ? הדבר מזכיר לי כיצד נוהל ציד מכשפות כנגד שרה ובנימין נתניהו כ 1999 כאשר המשטרה פשטה על ביתם וחיפשה מתנות.
האם נראה את משטרת ישראל מזמינה את שריד לחקירה כאשר התקשורת תצלם.

ליברמן נמצא תחת חקירה מאז 1996 בעת המהפך מאז ועד היום הוא תחת חקירות, יש גבול.
המשטרה טוענת ליברמן מכשיל אותנו לכן אנו לא יכולים להגיע לתוצאות.
אך ברור כי הדבר אינו נכון. הרי כאשר הם רצו הם גמרו חקירה תוך חודשיים
אך נוח למשטרה שליברמן יהיה תחת שליטה.
שריד לא יעבור את הדרך הזאת, לשריד יסלחו ואפילו יהיו כאלה שיתרעמו כיצד אתם בכלל חושדים בו.

פוליגרף
בעקבות החשיפה של דעותיו של ברק עולה שוב האמינות של מערכת המשפט. עד לפני כעשרים שנה הייתה לי הרגשת כבוד למערכת המשפט. גם כשהגעתי להישפט על עברת תנועה הרגשתי כי עמדתי מול שופט.

ברק בהתערבות שקבע בניהול המדינה על ידי בית המשפט העליון נתן הרגשה כי הוא עושה זאת ללא קשר לדעותיו שלו כאדם.
אך היום ברור כי ההרגשה שהייתה ולפיה כי העליון צבוע בצבע אדום וקרוב לשמאל הקיצוני היא נכונה.
נשאלת השאלה האם החבורה השלטת במערכת המשפט באמת עושה משפט אמת וצדק ?
האם השופטים שלנו לא נגועים בשחיתות? ח”כ לשעבר שנחקר ולא נשפט אמר : “תראה, אני עבדתי רוב חיי כשכיר, הרווחתי היטב, אין לי בעיה לחשוף את כל מה שצברתי וגם להראות מאיפה הגיעה כל אגורה.
השופטים שיושבים בבית המשפט מעולם לא הצטרכו לעשות זאת, הם מוגנים.

ישנו סיפור ידוע על שופטת האחראית על פירוק חברות וקביעת כונס נכסים. בעלה יושב בדירקטוריון של אחד מהבנקים ועוד מספר חברות ענק.
האם הכל נקי שם ? מעולם לא התבצעה חקירה מקיפה על אותה שופטת.
במוסד ובשב”כ יש בדיקת פוליגרף תקופתית. מעניין מה היה קורה לו הייתה בדיקת פוליגרף במערכת המשפט?
אומנם ידוע כי פוליגרף אינו קביל בבית המשפט. אך האם מה שטוב לשב”כ לא טוב למערכת המשפט? האם בדיקה כזאת לא תחזיר את האמון למערכת המשפט? כך גם תוכל המערכת לנקות עשבים שוטים שאולי חדרו למערכת ואולי השררה השחיתה אותם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציפי והטלפון האדום – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

רכבת ישראל הפכה להיות רכבת המוות

אריק זיו ויזר

מי יחליף את יריב

סדר בקואליציה

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

דו”ח המבקר, פצצה מתקתקת !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן