22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
צעירים

בשם האם – עבור הליכוד ומדינת ישראל

ליכודניק מביא את סיפורו של תמיר וורצברגר, צעיר ליכודי, אשר עושה עבודת הסברה שלא תסולא בפז. מהונגריה ועד הנה 




דומה שבסיפור של תמיר וורצברגר מתערבבים להם יחדיו, גם אם באופן לא מסודר, כאב ואהבה, זכרונות והערצה, אמונה, ביטחון ויצירתיות ובתוך כל המארג הזה נמצאים להם באופן מובהק פוליטיקה ואפילו פוליטיקה בינלאומית.


תמיר הוא פעיל בצעירי הליכוד ממושב לימן שבצפון. לרוב, הציבור בישראל, לפחות רובו, סבור כי מי שעוסק בפוליטיקה, עוסק בדבר לא נקי בלשון המעטה. האמת כמובן היא שונה לחלוטין אך במקרה של תמיר היא אמת אבסולוטית הפוכה לחלוטין מהדימוי משום שדרך סיפורו ובמיוחד דרך פעילותו, הוא מביא צדדים יפים אל העולם הזה.


לסיפור הזה יש כמה התחלות ולא אחת דבר שיוצר אתגר סיפורי. האם להתחיל אותו בהונגריה או במשפחה יהודית בהונגריה ? האם להתחיל אותו במדינת ישראל לאחר עליית המשפחה ?


אז אפשר להתחיל אותו דווקא לפני כמה שנים בעת שאמו של תמיר ביקשה ממנו לחזור אל שורשיו במדינה ממנה היא עלתה בעצמה – הונגריה. הוא נסע לסמינר העוסד ביהדות הונגריה ודומה שלמרות שפיזית הוא חי בישראל הרי שרוחנית הוא נמצא שם. תמיר עורך בשנים האחרונות מסעות אל מקומות שונים שם ומגלה מחדש את שורשיו. אלא שלפני שלוש שנים נהרגה האם בתאונה טראגית בצפון. תמיר הפך את בקשתה למעיין צו מחייב ומאז הוא נרתם בכל הכוח על מנת להגשימה. בשנה האחרונה הוא הצליח לנתב זאת על מנת לשנות את קשרי החוץ של תנועת הליכוד מן הקצה אל הקצה ואולי אף להשפיע במידה ניכרת על יחסי החוץ של מדינת ישראל.


בקיץ האחרון הוזמן תמיר על ידי ראשי הקהילה היהודית בבודפשט להשתתף בסמינר זהות יהודית. הדבר הראשון שהוא עשה זה לפתוח צהר נרחב לקשרים בין ישראלים לבין בני הקהילה היהודית בהונגריה המונה מאה אלף איש אשר מיעוטם מזדהה ככזה. אל הסמינר הוא הזמין גם את מנהל אגף הסברה וקשרי חוץ של הליכוד – אלי חזן, את אריאל קלנר – יו"ר ועידת צעירי הליכוד ומייסד חזון לאומי ואת עומרי אקוניס – פעיל ליכוד ומנכ"ל "המרפסת". יחדיו הם יצרו בסיס לשיתוף פעולה בין הקהילה לבין צעירים בישראל. בנוסף, הם נפגשו שם עם ראשי הצעירים של מפלגת "פידס" – מפלגת השלטון בהונגריה.


מאז חזרתם עמלים הארבעה על שיקום יחסי החוץ של תנועת הליכוד. תמיר הפך לרוח החיה באיתור הגורמים המרכזיים בתוך המפלגות ויחד עם חזן הם מבססים את הקשרים. עבודה שנזנחה במשך 10 שנים עוברת שיקום תוך כמה חודשים.


לפני שבועיים הצטרף תמיר למסע של צעירים מהקהילה היהודית הונגרית לבריסל והוא החל ביצירת קשרים עם גורמים מרכזיים באיחוד האירופי. בסוף המסע הוא העלה את התובנות שלו בפייסבוק וכתב כך בין השאר :


"כמה תובנות שעלו לי עד כה, ממסעי לבריסל:

* ממשלות ישראל לדורותיהם נטשו את הזירה הבינלאומית.

* לואקום שמדינת ישראל יצרה נכנסו גורמים אנטי ישראלים שמפיצים ומקדמים באובססיביות אנטישמיות טהורה במסווה של שנאת ישראל.

* לקונספט המחשבתי שפיתחנו (בעיקר כדי להתנער מאחריות) שהאירופאים אנטישמים, ולכן זאת זירה אבודה מראש, אין שום בסיס

* לרוב המכריע של פרלמנטרים באיחוד האירופי בפרט ובמדינות האיחוד בכלל אין שום דבר נגד ישראל וחלקם אפילו אוהדים את ישראל (בועדה למאבק באנטישמיות באיחוד חברים יותר פרלמנטרים מבכל ועדה אחרת). מדינת ישראל פשוט לא דאגה לטפח את הקשר איתם ובכך איפשרנו למיעוט קולני להשפיע עליהם ולהכתיב את הטון.

* יש עם מי לעבוד! האירופאים פתוחים להקשיב והטיעונים שלהם מאוד חלשים וההרגשה האישית שלי היא שניתן להשפיע עליהם. חלקם אפילו כמהים לקשר עם ישראל.

* לפעילות האינטנסיבית של הגורמים הפרו-פלשטינים במסדרונות הפרלמנט האירופאי (כפי שניתן לראות בתמונות) אין שום קונטרה מצד גורמים פרו-ישראלים.

מסקנה עיקרית: כשאתה מפנה אצבע מאשימה כלפיי מישהו שלוש אצבעות מופנות כלפיך.

עבודה רבה לפנינו.

נעשה ונצליח"




 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צעירים בליכוד : דפוס של ייאוש

אלי חזן

דור חרלפ הגיש מועמדותו ליו"ר מועצת צעירי הליכוד

אריק זיו ויזר

מהפך : דוד שיאן עלה למקום הראשון

אריק זיו ויזר

הליכוד של הצעירים

אלי חזן

'המטה החרדי בליכוד' אירח בבני ברק בסימן "חיבור בין אחים"

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד פ"ת מתגייסים למאבק בהקפאה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן