23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

בוגי יעלון מבטיח “נדע לתת למתיישבי מגרון את הפתרון הנכון”

המשנה לראש הממשלה, השר בוגי יעלון, הגיע לסניף כפר סבא לטקס הרמת כוסית לחג הפסח, וסקר את המצב הבטחוני והמדיני של ישראל. למפגש הגיעו גם חברים רבים מסניף רעננה. סניף כפר סבא היה מלא מפה לפה. ראש הסניף, אורן כהן, אמר “אם הייתי יודע שכל כך הרבה אנשים יבואו לשמוע את בוגי, הייתי שוכר את היכל התרבות הסמוך”.

 

 

השר יעלון הביע תקוה שהממשלה תאריך ימים, והציג ניתוח פוליטי והערכה שהבחירות לא יוקדמו. הוא מנה את הנושאים של חוק טל והתקציב, שפרשנים בתקשורת מביאים כגורמים פוטנציאליים להקדמת הבחירות, ושלל אותם אחד לאחד. “אנחנו לא מחליפים ממשלות כמו גרביים” סיכם השר יעלון.

לקראת סוף נאומו התיחס בוגי גם לבג”ץ מגרון שעורר זעם והדים בליכוד. הוא אמר שהממשלה כבר מצאה פתרון ביניים לתסבוכת שיצרו שופטי בג”ץ. עד חודש אוגוסט תקים הממשלה קרוונים ומבנים יבילים על גבעת “היקב” המיועדת לישוב הקבע של מגרון. החלוצים תושבי מגרון יעברו למגורים הזמניים, עד להשלמת בנית בתי הקבע של הישוב בעוד כשלש-ארבע שנים. לדבריו הממשלה כבר החליטה על בנית הישוב מחדש על אדמות המדינה בגבעה הסמוכה. לפי התכונית הבניה אמורה להסתיים בעוד שנה ושמונה חודשים, והמדינה בקשה מבג”ץ ארכה לפינוי הישוב עד אז. אולם בג”ץ החליט לתת ארכה רק עד חודש אוגוסט השנה. בוגי הביע השלמה והבנה עם החלטת בג”ץ, ואמר שכנראה לא היתה לשופטים ברירה אחרת.

בוגי גילה דבר חדש ומפתיע בפרשת מגרון. לדבריו, הישוב עלה על הקרקע לפני כעשר שנים באישור הממשלה, משום שהיתה הסכמה עם בעל הקרקע למכור למדינה את אדמותיו. אולם העיסקה לא הושלמה בגלל שהבעלים הפרטיים התחרט לאחר העליה על הקרקע. מדברי השר יעלון עולה חידוש לפיו ישנו אדם פרטי שהמדינה מכירה בו כבעל השטח. כידוע, אפילו המלשינים של שלום עכשיו שעתרו לבג”ץ בשם בעלי הקרקע האלמונים, לא איתרו את הבעלים של הקרקע. מי שתבע את המדינה על השימוש באדמתו נסוג מתביעתו לאחר שנתבקש להוכיח את הבעלות.

רוב נאומו של השר יעלון הוקדש לסקירה מדינית, שבה העלה על נס את הצלחת הממשלה לגרום לשינוי המדיניות של ממשלת ארה”ב בסוגיה האיראנית, ולדחוק את הסכסוך עם הפלסטינים ממקומו בראש סדר העדיפויות של אמריקה והעולם. הוא דיבר גם על מדיניות חברתית כלכלית, והציג חזון לשילוב החרדים בצה”ל ובשוק העבודה. לדעתו ניתן לפתור את הבעיות עם החרדים בהידברות ובכבוד, כשהוא מציע לנטרל את העוינות ושנאת החרדים מהשיח הציבורי. לדבריו, אפשר להקים עוד שלשה גדודים של חיילים חרדים.

בסיכום נאומו אמר בוגי “אין לנו מה להתבייש בהישגי הממשלה הזו. הכוס שלנו מלאה. אבל עם זאת אני מקוה שבבחירות נקבל יותר מנדטים ממה שיש לנו היום”.

בטקס נשאו דברים גם אבי קדוש, ראש מועצת הסניף, ולילך דרשר שציינה את העובדה שבוגי נוהג תמיד לדבר בלשון רבים ולהגיד “אנחנו”, ולא להגיד “אני”. “בכך הוא נותן לכולנו הרגשת של שותפות ושייכות” אמרה לילך. את הטקס הינחה  אורן כהן, המשנה לראש עירית כפר סבא וראש סניף הליכוד המקומי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המנצחים בבחירות המקדימות

אריק זיו ויזר

נתניהו מפנה את הכנסת

אריק זיו ויזר

שסרקוזי ישמור על קרלה – אריק זיו

אריק זיו ויזר

איציק דדוש : “לבטל את המע”מ עבור תשלומים לחברת החשמל”

אריק זיו ויזר

בוגי: גם ביבי התנגד ל”תוכניות ההקפאה-2″ לפני חודשיים

אריק זיו ויזר

כנסו, קראו ותתפקחו !/מאת:אביבה סלמון – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן