20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

איש השנה של ליכודניק – ראש הממשלה בנימין נתניהו

אולי זה היה צפוי אך עבור ליכודניק ישנן סיבות ליכודניקיות לבחירה בנתניהו. הנימוקים בפנים ויש המון 

 



 

בראשית

 

אז חשוב להבהיר מההתחלה :

 

לא הכל מושלם בסביבת ראש הממשלה. למרבה הצער ישנם גורמים הפועלים מבפנים, משמיצים אחרים ומטעים את סבית ראש הממשלה. על ידי כך הם מפריעים לאותם תומכים שמושמצים על ידם לעשות את העבודה עבור ראש הממשלה בעמידתו בהנהגת מדינת ישראל וכנגד משסיו מהשמאל. אנו מניחים כי לולא הם והתנהגותם הפסולה היה קל להרבה יותר ליכודניקים. יותר מכך, אחד מהם שהוא איש פייסבוק, גורם נזקים רבים בדיבתו את האחרים ועקב כך לנטישה המונית של תמיכה בראש הממשלה. יש לקוות שראש הממשלה ולשכת ראש הממשלה תדע להקיא אותם מתוכה. התוצאות יגיעו במהרה.

 

קדנציה רביעית

 

אם לא יחול כאן שינוי מאוד מהותי הרי שראש הממשלה בנימין נתניהו יעבור במניין שנותיו כראש ממשלה את דוד בן גוריון ויטביע חותם תמידי. מהבחינה הזאת נתניהו יגרום לאנשי הליכוד תחושה יוצאת מהכלל של מעיין תיקון היסטורי אך בעינינו יותר מכל – זאת הנקמה הטובה ביותר של בנימין עבור בנציון נתניהו.

 

קדנציה רביעית ואולי זאת רק ההתחלה. בל נשכח : בראש השנה שעברה החל נתניהו את המירוץ לראשות הממשלה כאשר הוא בדפיציט עמוק אל מול מתנגדיו ויריביו. אמנם, מבחינה ציבורית הוא קיבל ציון מצוין על התנהלותו בצוק איתן אך בתוך הליכוד גדעון סער הודיע על פסק זמן, השתמש בחבריו בתקשורת על מנת לנגח את נתניהו, והחיצים הופנו כנגדו כגורם שלילי. מצד שני היו אלה ליברמן, לפיד ולבני שחברו על מנת להפילו, בנט זינב מימין והכל כבר היה נראה סגור. על כך יש להוסיף את האווירה שיצרה התקשורת, שיצרה איחוד שורות כנגדו, וזה נראה חד צדדי : עמותות וארגונים, פוליטיקאים, אנשי הון, מעצבי דעת קהל. כולם היו נגד נתניהו. חרב המהפך ריחפה מעל ראשו. מעל ראשינו.

 

כך הגענו לבחירות כאשר כולם רואים את עצמם כמחליפים את נתניהו :

 

לפיד. יו"ר יש עתיד התבטא בצורה לא מכובדת ואפילו בזויה כנגד נתניהו. אחרי נאומו הבוטה אמר לי בכיר ב"יש עתיד" : הוא הגזים.

 

ליברמן. היה פגוע מהתבוסה בירושלים ורצה נקמה. גם ככה הוא נושא בליבו את התיעוב לנתניהו מהימים בהם היה נער שליחויות שלו במירוץ. ליברמן היה שותף של לפיד את הרצוג להפלת הממשלה ויצא נגד נתניהו. הוא כשל בדיעבד וייתכן שהוא היה הקורבן המרכזי של הבחירות הכלליות אותן רצה.

 

בנט. היה בטוח שיקבל בסביבות העשרים מנדטים ותפקיד שר הביטחון בכיסו. במספר מקומות הצהירו חברים מהבית היהודי שהם עומדים לעקוף את הליכוד כמפלגת הימין הגדולה ביותר.

 

הרצוג. הפך להיות שבוי של הביטוי "מהפך".

 

לבני. הייתה בטוחה שהחבירה להרצוג היא שובר שוויון. התברר שהיא שובר שוויון בשמאל כאשר כמעט מחקה, שוב כמו ב – 2009, את מר"צ.


 

לכל אלה הייתה חטיבת סיוע, מעיין גיס חמישי, שהגיעה מתוך התקשורת. כך הייתה מנגינה אחת וקבועה בתוך התקשורת שכולה מגד נתניהו.

 

למד את הלקחים

 

דומה שראש הממשלה למד את הלקחים לגבי הליכוד : הוא ביצע השתלטות מהירה על התנועה לאחר מינוים של ארי הארו וקובי צורף כיועץ פוליטי לצד חיים ביבס כראש מטה, חבר בברית פוליטית לשר ישראל כץ, וניצח ללא דופי בפריימריס לראשות התנועה תוך שהליכודניקים חוזרים אל הליכוד המסורתי ומדיחים את משה פייגלין מהרשימה.

 

לא זו אף זו, המתפקדים נתנו לו את ברכתם לשריין שני מועמדים שלו ברשימה. דבר כזה לא היה מאז שהליכוד הפך למפלגה דמוקרטית. מדהים. ככל שעובר הזמן חוזר הליכוד להיות מפלגה תוססת ונותרה לה משימה קטנה להשלים : להיות אבן שואבת לצעירים. ישנו תהליך מבורך של פנים חדשות בתנועה אך יש עוד הרבה עבודה לשם כך.

 

מנגד, במהלך בחירות 2015 נתניהו השכיל לא לחזור על הטעות של בחירות 2013. אז, ראש המטה שלו גיל שפר לא העביר אליו את המידע על מצב הבחירות. גיל כיסה על כשלונות חבריו במטה הבחירות וזה הסתיים בכמעט פיאסקו. שנתיים לאחר מכן לקח נתניהו את מושכות הבחירות על כתפיו, עבד עם רשת האינטרנט בצורה נכונה עד שהגיע ליום הבחירות ופשוט ניצח ניצחון גדול.

 

והפרחים לגרבוז, לקוטלר ולוקסמן.

 

בגין ונתניהו – נתניהו ובגין

 

בהרבה מאפיינים בחירות 2015 דומים לבחירות 1981. אז, הליכוד של בגין החל את הבחירות עם 18 מנדטים וגמר בניצחון של 48 מנדטים  בבחירות השנה גם הליכוד החל סביב ה – 18 מנדטים וגמר בניצחון של שלושים מנדטים. בשני המקרים למנהיג התנועה היה חלק דומיננטי בניצחון. יותר מכך, אפשר לומר שבחירות 2015 היו בחירות בדבר השאלה האם על נתניהו להמשיך או לא ?

 

גם העם וגם הימין הצביעו בבירור בחיוב. למרות השנאה החולנית של השמאל ושל גורמים מרכזיים בתקשורת עשה ראש הממשלה את הבלתי ייאמן כאשר קיבל כאן מספר מנדטים למפלגת שלטון שלא נראה כאן שנים. הוא הצליח לגמד את הבית היהודי עד 8 מנדטים ולומר בבירור : אני כאן להישאר משום שלמרות שאני לא מושלם אני הדבר הטוב ביותר שיש לעם הזה לקבל.

 

מראה לתקשורת

 

חשוב לציין. התקשורת הישראלית עוברת בשנים האחרונות שינוי מבורך. היא כבר לא נשלטת על ידי השמאל בלבד אלא שקמו כלי תקשורת חדשים כמו ישראל היום ואחרים שנותנים נופך שונה. העניין הוא שעדיין, רוב מעצבי דעת הקהל הם נגד נתניהו. לא משנה מה ראש הממשלה יעשה – הם יהיו נגדו. כך למשל, המאבק של ראש הממשלה אל מול איראן : נתניהו היה החלוץ המרכזי כנגד האיום האיראני. למרות הצלחותיו בניגוד לכל סיכוי ובהן הגברת הסנקציות כנגד איראן והעלאת המודעות לנושא, העיתונאים הללו יצאו כנגדו לכל אורך הדרך תוך שהם מעוותים ומסלפים עובדות. בין השאר הם כתבו שהתנהלות נתניהו תוביל אותנו לקרע ביחסים עם ארצות הברית. התברר שזאת עוד הערכה מוטעית שבסיסה משאלת לב. ראש הממשלה ייפגש עם נשיא ארצות הברית בקרוב ושלא לדבר על הקשר שיש לו עם שר החוץ האמריקאי. כמו ההערכות שלהם בבחירות : הם שוב טעו. אנו שוב הרווחנו.

 

המציאות בחיינו

 

אז בואו נעשה קצת סדר : מדינת ישראל תחת נתניהו היא מדינה מוצלחת למדי למרות כל מה שהיא עברה. נכון, יש בה המון בעיות – יוקר דיור יוקר מחייה ואחרות. אגב, בעיות כאלו תמיד היו ותמיד יהיו. כאשר יש ביורוקרטיה בלתי נגמרת דבר לא ישתנה כאן. מצד שני, זאת אחת המדינות שהכי כיף לחיות בהן. רמת החיים של הישראלים היא מהגבוהות ביורת בעולם למרות שסביבנו מציאות מזוויעה. לטוב ולרע : זאת תולדה של שלטון נתניהו.

 

יש לקוות שיימשך. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יום הולדת למשה שטרית, משה ביבי ולאורטל שמואלי

אלי חזן

הליכוד כסינטבון

אריק זיו ויזר

בית הדין עצר את המחטף של רועי שרעבי

דניאל נחמיה

ליכודניק משתתף בצערו של סילבן שלום

אריק זיו

תל אביב כמראה של הבחירות של לשכת עורכי הדין.

אריק זיו ויזר

משלבים כוחות למען שיפור השירות בסורוקה

אלי חזן
דילוג לתוכן