20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

אדלשטיין מכווין את דרך המחאה

זמן קצר לאחר ישיבת חברי הכנסת של הליכוד המתנגדת למשך הקפאת הבנייה בשטחי יו"ש התראיין השר יולי אדלשטיין, מי שמוביל את המאבק, לאתר "ליכודניק" והדגיש : "יש לנו זמן קצוב להפעיל דרכים דמוקרטיות על מנת למנוע את המשך ההקפאה".

יום שני בצהריים. בדרך כלל בשעה 14:00 מתכנסת לה סיעת הליכוד לישיבת הסיעה השבועית. ואולם, היום באותה השעה, כל מי שעוסק בפוליטיקה, ובעיקר אם הוא משתייך לסיעת הליכוד, לא יכול היה שלא לחוש תחושת דז'ה וו. כאילו חזרנו אחורה לשנת 2004. שר אחד שמוביל התנגדות אידיאולוגית נחרצת כנגד ראש ממשלה שהבטיח דבר אחד ועושה אחר עקב מה שהוא רואה כצו השעה. אל השר מצטרפים חברי כנסת אידיאליסטים המתוארים במהירות האור כ"מורדים החדשים". באתר וואלה! הם הוגדרו "מורדי ההקפאה". הקונוטציות אותן קונוטציות הן מימין והן משמאל.

 

מכל מקום, השר יולי אדלשטיין שהביע עמדה נחרצת כנגד המשך חידוש ההקפאה עוד ביום שהיא התקבלה לראשונה, המשיך בנחרצותו בכל החודשים האחרונים כולל בערב הרמת הכוסית שהוא ערך לקראת ראש השנה ועמד על כך בישיבת "שרינו" האחרונה של שרי הליכוד מסומן בתנועה כמנהיג שיוביל את המאבק כנגד המשך ההקפאה.

 

אל השר אדלשטיין הצטרפו יו"ר הקואליציה זאב אלקין, ח"כ ציפי חוטובלי, ח"כ יריב לוין, ח"כ חיים כץ, ח"כ מירי רגב ויחד עימם ח"כ דני דנון שנטל חלק אקטיבי במאבק כנגד המשך ההקפאה. עוד אתמול קיים ח"כ דנון מסיבת עיתונאים עם ראשי רשויות ביו"ש והראה כי כוחו עומד לו בעיקר בקרב המתיישבים ביו"ש.

 

אדלשטיין נשמע נחוש. דומה כי הוא מאמין שהפעילות הדמוקרטית שיינקטו פעילי השטח וחברי התנועה יצליחו לסכל את ההחלטה. צריך להזכיר כי על פי קלקולציה פשוטה,  כאשר שרי ש"ס, אלי ישי ואריאל אטיאס הבטיחו את הימנעותם, שרי הקבינט, נכון לעכשיו, עומדים לאשר הקפאה נוספת ברוב של שבעה מול שישה. הווה אומר ששר אחד מהליכוד יכול להכריע את הכף.

 

אגב אנשי ש"ס, לאחר שמכרו את ארץ ישראל עבור כסף ישיבות הם דאגו לשדר השבוע כי ח"כ חיים אמסלם, האוונגרד של הסיעה,נשלח לפח האשפה הפוליטי. בכך השלימה ש"ס מהפכה תודעתית הן מבחינה ימנית והן מבחינה לאומית.

 

חשוב לשר אדלשטיין להדגיש כי עומדים בפני החברים 24 שעות עד 96 שעות לקראת ישיבת הקבינט שעלולה להיקבע מעכשיו לעכשיו. "אני קורא לכולם לשכנע את שרינו ולומר להם שההחלטה היא לא החלטה טכנית אלא ויתור אסטרטגי וחציית עוד קווים אדומים. אם נחצה גם את הקו האדום הרי שלא נעצור שם".

 

מה אתם מתכוונים לעשות? הרי מרחב הזמן שלכם הוא קצר מאוד.

 

"לשכנע ולשכנע ולשכנע. זוהי דמוקרטיה וצריך לפעול בדרכים דמוקרטיות".

 

זהו ?

 

"צריכה להיעשות פעולה נוספת שיש לה ערך מוסף רב מאוד : ח"כים ושרים ופעילים המתנגדים להקפאה מוכרחים לדרוש שהדיון על חידוש ההקפאה יתקיים לא רק בקבינט אלא גם בממשלה וגם בסיעה. זוהי דמוקרטיה. הסיטואציה נכון לעכשיו היא סיטואציה אבסורדית : לשרים ולח"כים אין שום דרך להביא לידי ביטוי את התנגדותם למה שהם רואים חציית עוד קו אדום".

 

ואם הייתי אומר לך שזו ההקפאה אחרונה? לאחריה אין יותר הקפאות.

 

"צר לי אבל אני חושב ששום דבר לא ישתנה מהותית. אני רוצה להזכיר לחברים כי ההקפאה הקודמת הוגדרה הראשונה והאחרונה (אני מזכיר לקוראי ליכודניק שנתניהו דיבר על הקפאה חד פעמית וזמנית. א.ח.).

חשוב לי שאנשים יבינו שחצינו כבר כל כך הרבה קווים אדומים ואין טעם לחצות עוד אחד. אנו תמיד מגיעים לעוד קו אדום ואז חוצים גם אותו. די.

שים לב גם למשוואה. משוואה שהאמריקאים מתעלמים ממנה : אבו מאזן חלש. ישראל נותנת ונותנת ואבו מאזן לא מוכן להתקדם מילימטר".

 

שאלה אחרונה לסיום, האם לחידוש ההקפאה יהיו השלכות על הרכב הקואליציה ?

 

"אני חושב שיכולות להיות השלכות מאוד קשות על הקואליציה. חלקן לא רצויות אפילו מבחינתי. ולכן כולי תקווה שלא נגיע לצמתים כאלה ואחרים. אני לא רוצה להיות שם".

 

 

אין ספק כי מבחנו של נתניהו בצד האחד הופך להיות מבחנו של אדלשטיין בצד האחר. בעוד שאר שרי הליכוד, או שמיישרים קו עם נתניהו או ששומרים על קו אחיד פאסיבי, הרי שאדלשטיין עשה מעשה. יהיה מעניין לראות מי מהשרים יצטרף אליו או שמא נתניהו יעטה על עצמו את לבוש שרון, יוכיח מנהיגות וייאלץ את כולם ליישר איתו קו. שהרי, בניגוד ל – 2005, פיצול הליכוד, נכון לעכשיו, לא עולה על הדעת.

ואשר לאדלשטיין ? הוא מרוויח את הקול הניצי בליכוד ביושר – גם אנשי שמאל ייאלצו להודות כי נהג באומץ בהתאם לצו מצפונו.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שטייניץ, הבול והמזכ"ל

אריק זיו ויזר

בוגי: "הדור הצעיר ברשות מתחנך לשנאה לישראל"

אלי חזן

"להשיב את השליטה המלאה של מדינת ישראל בקבר יוסף"

אלי חזן

נתניהו החליט : פריימריז לראשות התנועה ב – 31 בינואר

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין הוביל למעלה מחמישים אלף איש במצעד הגדול בעולם לתמיכה בישראל

אלי חזן

שחיתות בצל האגרה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן