תצא בחוץ דרעי

השבוע נפטר אחד מגדולי התורה, בוודאי בדור שלנו ומי שייזכר כאחד הגדולים אי פעם : הרב עובדיה יוסף. חבר אמר לי ביום אחרי מותו : “תיעבתי את האדם שהיה מגדף ומקלל”. אך מתברר כי היה לו צד אחר ובו התיר עגונות והכיר ביהדות אתיופיה. השבתי לאותו חבר :
“עכשיו הוא נפטר וצריך לדבר על הדברים הטובים”.
בבוקר המחרת קיבלתי שוב טלפון : “שמעת, הם כבר עושים פוליטיקה. עכשיו הציווי האחרון זה משה ליאון. הגופה עוד לא התקררה והם עושים פוליטיקה. במקום לדבר דברים טובים הם מתעסקים בליכלוך של הקומבינה”.
אפילו אטיאס אמר לדרעי : “למה אתה עושה זאת ?אני שומר עליך ואתה מצטלם עם ליברמן”.

מתברר כי בלהט האירועים המבוגר האחראי בש”ס הוא ח”כ אטיאס כאשר אריה דרעי סוגר חשבונות עם הרב עמר ואלי ישי נשאר אלי ישי, אטיאס – שהוא התוצר של בית הרב, הופך להיות המנהיג המהותי. אין ספק כי אטיאס הוא הדיפלומט במערכת. כאשר דרעי עשה פוליטיקה אטיאס ניסה להאט. אטיאס הבין כי זאת טעות, ולכן כאשר אמר לדרעי שהוא שומר עליו הוא התכוון לכל מילה. אם זה היה תלוי בו הוא היה עושה כל מהלך לקרב את אלי ישי. אטיאס מבין כי הסיכוי של ש”ס לשרוד את העת החדשה יקרה רק אם תיווצר מקסימום אחדות בשורות הנהגה.

אריה דרעי משול לאדם שיצא מבית אסורים אחרי הרבה שנים ומנסה לבלוע את כל מה שהפסיד. לכן הוא לא נותן לגופת הרב להתקרר וכבר עושה את הפוליטיקה הכי עלובה שיש.

עכשיו התנזים של אריה דרעי חוזר. זה לא מחייב שהדמויות שהובילו בסוף שנות ה 90 ועד שאריה דרעי נכנס לכלא הם אלו שיובילו את התנזים החדש, אך ברור שאלו הם החולצות החומות של אריה דרעי ובדימוי קיצוני יותר : משמרות המהפכה של ש”ס.

מי שירים ראש הם נוער הגבעות שיטפל בהם במושגים של תג מחיר .

האם יצליח אריה דרעי ? העתיד יוכיח. או שיגיע מנהיג ספרדי כדוגמת משה כחלון ויצרף אליו דמויות שהן לא רק כאלה שהתחנכו על ברכי הליטאים. כמובן שהתנועה לא תהיה אנטי מסורתית ויהיו שילוב של כחלון, ציון אמיר, ד”ר יפעת ביטון, הרב אמסלם ועוד רבים וטובים.

איראן
אינני מבין את הביקורת של אלה שרצו לראות נתניהו מזמין את נשיא אירן. מי המציא את השטות הזאת ? הרי זה המהלך הכי רע שיכול להיות למדינת ישראל. האיראנים היו אומרים כן תמורת כלום.
הסנקציות היו יורדות ועד שהיה מגיע או לא מגיע לישראל היו מעשירים אורניום ומשם הדרך קצרה.
טוב שנתניהו לא הקשיב ליועצי אחיתופל. זאת לא הפעם הראשונה שהם מקלים על האויבים ותמיד טועים.

בליכוד
האם עידן פוסט גיל שפר יהייה עם הפנים לאנשי הליכוד ולא לכיפות הסרוגות?
גם ארי הרו שמיועד להחליף את גיל שפר עם כיפה אך הוא היה ליכוד מאז ומעולם.
ארי אחד משלנו ונקווה שנראה לשכה יותר עם הליכוד.

השר ארדן מזכיר לפעמים את “ניסים שקיות”. בעת שהיה ערוץ אחד הייתה דמות שתמיד הייתה מאחורי המרואיינים, בעיקר בספורט. הדמות הייתה מסתובבת מאחורי המרואיין עם שקית, יום אחד עשו עליו אייטם כאשר הציגו את ניסים האיש עם השקית מאחורי השערים ומאחורי המרואיינים. ולמה ארדן מזכיר את ניסים? אנחנו רואים את ארדן נדחף בכל מקום שבו נתניהו נמצא. יכולה לעלות טענה כי נתניהו רוצה, אז לא, זכור הצילום שארדן מתיישב ליד נתניהו לפני ישיבת הממשלה ונתניהו מביט בו במבט מה אתה נדחף? ארדן כמו ילד קטן שננזף מצדק גיל אמר לי .

כך פתאום אנחנו רואים את ארדן אפילו בעת נאומו של נתניהו באו”ם. מה יש לשר להגנת העורף להיות בניו יורק חוץ מלהדחף לפריים של נתניהו? עכשיו יבואו ויסבירו כי ארדן הגיע להסביר. נו באמת, נתניהו צריך את ארדן להסביר לאמריקאים. באמת, מה הוא יכול להוסיף?

אפילו לנאום של נתניהו ארדן היה צריך תרגום, והוא רצה להיות השגריר בוושינגטון. עוד מעט ארדן יקח את התהילה מניסים שקיות.

המושב הקרוב
זהו מושב הציפיות. החרדים מתפללים לתהליך מדיני כדי שהבית היהודי יצא מהקואליציה. הכיפות הסרוגות מתפללים שלא יהיה תהליך מדיני שיוכלו לחמם את כסאות הקואליציה.
בעבודה, בוז’י עוד לא אמר את המילה האחרונה. צריך לזכור שבפעם הקודמת בוזי הפסיד בגלל סקר הזוי שפורסם שאין לו סיכוי.
עכשיו המרוץ בנתונים טוב לשלי אך מה שברור שבוז’י עוד יכול להפתיע.
ללפיד זה המושב שבו הוא צריך להתחיל לשקם את הנזקים מהתקציב.
בנט יוביל לחקיקה ככל שיוכל להרוויח. מבחינתו כל יום הוא היום האחרון בקואליציה.
לליברמן שני תאריכים מהווים את קו פרשת המים שלו : הראשון – 22 לאוקטובר. האם תצליח הקומבינה שלו ושל דרעי להמליך את הרואה חשבון מגבעתיים לראשות העיר ירושלים?
המועד השני – ה – 6 בנובמבר. מועד הכרזת גזר הדין שלו. היה ויצא ללא קלון נראה אותו במרוץ לראשות הממשלה אך אם יורשע נגמר עידן ישראל ביתנו.

רשות השידור

הגבנת הזאת כבר נמצאת במשך שנים. מי לא הרגיש את עומק הגבייה של רשות השידור והתמורה? אפס. יש מספר מקומות שהם נשארו רק בגלל עוצמת הכוח שלהם : חברת חשמל, בזק, הנמלים, רשות השידור .

בנמלים יש את ישראל כץ שמנהל את הרפורמה ביד רמה. ברשות השידור יש את השר ארדן שמראה כי גם הוא הולך לבצע סדר בנושא של השידור הציבורי. כמו בנמלים גם ברשות השידור : ועדי העובדים וההנהלות לא הבינו כי הם צריכים לתת יד לרפורמה ולכן מגיע הזמן שבה מגיע הרגולטור שהוא נוקט עמדה. כאשר אני שומע את הקולות שבאים מהועדים מצד אחד וההנהלה מהצד השני ברשות השידור נראה כי השר ארדן הולך בדרך המלך.

ארדן כפי הנראה הולך לבצע מהלך אחד שהוא הנכון. סגירת רשות השידור ופתיחה מחדש של שידור ציבורי.

גורם בכיר טוען כי הדרך היא החלפת הנהלת רשות השידור. כדי שתהיה יכולת לבצע, ארדן לא רואה רק את אשמת הוועדים באי קיום הרפורמה אלא רואה שגם להנהלה הייתה יד באי קיום הרפורמה.

יש תקווה שארדן ישכיל לראות כי אם יוביל את השינוי בשידור הציבורי, יזכה להרבה נקודות זכות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

גלנט הפך להיות פרוקסי של הרצי

קבינט המלחמה צריך להתמקד בלחימה , לא ביום שאחרי !

 הכאוס בסיעת הליכוד