ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להתפשר על מועד הבחירות למוסדות הליכוד

לא בטוח שהעלייה הדרמטית במספר המתפקדים תסייע לנתניהו במלחמתו מול הפייגלינים

מספר המתפקדים לתנועת הליכוד גדל בחודש וחצי האחרונים בכרבע, לאחר שבמבצע ההתפקדות האחרון נוספו לליכוד כ-20,000 מתפקדים. כלל, מספר המתפקדים עומד כיום על 110,000. ברקע להתפקדות ההמונית עומדים ניסיונות ראש הממשלה בנימין נתניהו לצמצם את כוחם של הפייגלינים, אנשי מנהיגות יהודית בליכוד, לקראת בחירתם מחדש של המוסדות.

למרות זאת, לא בטוח שהעלייה הדרמטית במספר המתפקדים תסייע לנתניהו במלחמתו מול הפייגלינים, שכן לפי חוקת המפלגה המתפקדים החדשים יהיו בעלי זכות הצבעה למוסדות התנועה רק כעבור 16 חודשים מיום התפקדותם. לעומת זאת, על פי החלטת בית המשפט המחוזי, על נתניהו לקיים את הבחירות למוסדות עד סוף חודש מאי. נתניהו חושש שאם ייבחרו מחדש מוסדות הליכוד, חברי מרכז ובעלי התפקידים בסניפים הפייגלינים יגדילו באופן משמעותי את כוחם במוסדות אלה ויקשו על תפקודם, בעיקר לקראת תום תקופת הקפאת הבנייה בחודש ספטמבר הקרוב.

מסיבה זו, נתניהו מנסה שוב לפעול לדחיית הבחירות למוסדות ב-17 חודשים, ולכן נפגש ביום ראשון האחרון עם השר משה כחלון, יו”ר מרכז הליכוד, ועם השר ישראל כץ, יו”ר מזכירות הליכוד. אתמול אף שלח נתניהו בחשאי גורם מטעמו אל אנשיו של פייגלין בניסיון להגיע לפשרה בנוגע למועד בחירת המוסדות. הפייגלינים דורשים לקיים את הבחירות באופן מיידי כפי שקובעת חוקת הליכוד (שנה מיום הקמת הממשלה). על פי הצעת הפשרה של נתניהו יתקיימו בחירות בחודש ספטמבר הקרוב – הצעה שהפייגלינים מתכוונים לדחות, שכן לטענתם נתניהו מנסה להערים עליהם ומבקש לעבור את תקופת הקפאת הבנייה, שמסתיימת בחודש זה, מבלי לשנות את סדר הכוחות במרכז הליכוד. כעת נמצא נתניהו שוב בלחץ, שכן הוא מחויב לפסיקת בית המשפט שלפיה אם ברצונו לדחות את בחירת המוסדות עליו לשנות את חוקת הליכוד עד סוף החודש בהצבעה במרכז.

נתניהו קיבל מבית המשפט העליון פרק זמן של כמה שבועות כדי להתארגן ולהביא לשינוי החוקה. פרק זמן זה יסתיים בסוף החודש, ואז יהיה עליו להביא את הצעתו בפני חברי המרכז תוך לקיחת סיכון שיפסיד, או לקיים את הוראת החוקה הקיימת שגובתה בהחלטת בית המשפט המחוזי ולהודיע על בחירות מיידיות למוסדות. מכיוון ששתי האפשרויות רעות מבחינתו, הוא מנסה להתפשר. אתמול שלח פייגלין מכתב לכלל המתפקדים שבו קרא להתנגד להצעה לדחות את הבחירות, והזהיר מפני מלכודת נוסח אריק שרון. אם לא יתקיימו הבחירות, טוען פייגלין, “נהפוך לחברי מרכז של מפלגה ללא ציבור שתיעלם מהמפה הפוליטית. נתניהו מבקש להצביע בפועל בעד חיסול הליכוד וחלוקת ירושלים”.

 

לכתבה המקורית לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

יצא לאור “מִזכּר” – קובץ מאמריו של יוסף עברון ז”ל

הספר “מִזכּר” – הגרסה הדיגיטלית להורדה

מחוויותיה של יהודית עברון, חברת אצ”ל