חברי הליכוד טיילו בחברון ובנותיה

יעקב מאור על רשמיו מפעילותו הייחודית של עוזי דיין- האיש היחידי שמפעיל היום בליכוד את השטח

כ150 ליכודניקים השתתפו בסוף השבוע בטיול לחברון וסביבותיה. את הטיול יזם עוזי דיין, ואת התיאומים אירגן חיים רבינוביץ מסניף רמת גן.

אוטובוס אחד הגיע מירושלים, ושני אוטובוסים מלאים הגיעו מתל אביב. האוטובוסים היו מלאים עד אפס מקום, ומקצת מהאנשים שאיחרו נשארו מאחור.

הסיור נפתח במוזיאון קרית ארבע, שם הוצגו למטיילים מימצאים ארכיאולוגיים. ראש המועצה, מלאכי לוינגר, נתן סקירה מאלפת על ההתישבות היהודית בחברון וקרית ארבע, וסיפר על בורות מדהימה לגבי חברון שגילה אצל פוליטיקאים ועיתונאים שעוסקים בנושא הזה. הסיור נמשך ב”בית השלום” ולאחריו ב”סמטת המוות” שם נהרגו 8 חיילים ואזרחים ביניהם אל”מ דרור וינברג. על הרחבה לפני מערת המכפלה ישבו הליכודניקים ושמעו מפי נועם ארנון על תולדות המערה ומבנים השונים שנוספו לה. מערת המכפלה היתה סגורה ליהודים ביום הסיור, כמקובל בימי שישי בחודש הרמאדאן. נועם ריתק את הקהל בסיפורו כיצד הצליח לחדור למעבה האדמה לתוך מערת המכפלה עצמה בשנת 1981 ומה ראה שם. הסיור נמשך במוזיאון החדש שבבית הדסה, ומשם נסענו לבית הקברות היהודי בחברון שם קבורים היהודים שנרצחו בתרפ”ט. אח”כ המשכנו לבקר גם בתל חברון, הידוע גם בכינוי תל רומידה.

 

משם נסענו לשכונת אברהם אבינו, שם שמענו סקירה מפי אורית סטרוק על הקשיים שמערימה הממשלה על החלוצים שרוצים לממש את הבעלות על נכסי יהודים בחברון. הזדעזענו למראה בית כנסת שנהרס בידי חיילי צה”ל ובתי מגורים שנבנו באזור בבעלות יהודים, שממשלת ירדן בנתה עליו שוק סיטונאי. כיום השוק סגור ושומם, אך “האפוטרופוס על נכסי האויב” מוכן להשכיר את בתי היהודים רק לערבים. “האויב” בעיני האפוטרופוס זה היהודים, ומשרד המשפטים של מדינת ישראל משמר את המוסד הרשמי שהקימו הירדנים לאחר מלחמת העצמאות ואת מדיניות הניהול שלו.

הגברת סטרוק חשפה נתונים שלפיהם מדיניות האכיפה של ישראל באזור חברון ויו”ש איננה שוויונית והיא מדיניות של “איפה ואיפה”. מחמירים עם יהודים יותר מאשר ערבים, ומערכת המשפט מקבלת את טיעוני הערבים שמוכחים שוב ושוב כשקרים. ערבים שמכרו שטח או אפילו פינו בהסכמה בית שהיה בבעלות יהודית משקרים בבתי המשפט בגלל החוק הפלסטיני האוסר מכירת אדמות ליהודים. אורית סטרוק הפצירה בליכודניקים שלנו להעביר את המידע ואת המראות המזעזעים לידיעת נציגינו בכנסת ובממשלה.

 

הסיור נמשך בכרמים בחוות כלב, ובישוב כרמל שבו ראינו מפעל לייצור מוצרים מעשבי מרפא שגדלים באזור.

 

עוזי דיין הבטיח לערוך עוד סיורים כאלה בעתיד הקרוב לחברי ליכוד. הסיור הבא ייערך כבר בחול המועד סוכות הקרוב.

 

מעבר להנאה ולעניין שיש בטיול הזה, ראוי להעלות עוד שתי נקודות:

האחת- ברכות לעוזי דיין, שנראה כיום האיש היחיד שמפעיל את השטח בליכוד. הוא מבצע בעצמו פעילויות שארגנה בעבר המחלקה של מרים מסרי במצודה, שמשותקת כיום בתחום התרבות. אפשר לומר שבזכותו יש עוד סימני חיים לתנועה שלנו גם מחוץ לכנסת.

 

השניה- אפשר למקסם ולנצל עוד את הטיולים האלה לטובת התנועה. בטיול הזה השתתפו הרבה פנים חדשות שלא ראיתי לפני כן בפעילויות ציבורית של הליכוד. משיחות אקראיות עם כעשרים מהם הבנתי שכולם מצביעי ליכוד, אבל רק מעטים מהם התפקדו למפלגה. אולי ראוי שעוזי דיין יביא לטיולים הבאים טפסי התפקדות ריקים, וימנף את הארוע התרבותי גם לחיזוק כוחה של תנועת הליכוד.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

גלנט החיפזון מן השטן

עילי איך הגעתי לכנסת

הרמטכ”ל נגד גיוס חרדים