18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
תמר הר פז

שמונה השנים האבודות של עודה/מאת:תמר הר פז

שמונה שנים שעודה סלימאן טרבין, בדואי בן 27 מהנגב, כלוא בכלא המיצרי והוא אפילו לא יודע על מה. שמונה שנים שהצעיר יפה התואר עם העיניים העצובות, רחוק כל כך מהמרחבים שהם נשמת אפו של בדואי. הוא נישפט שלא בפניו ל- 15 שנות מאסר באשמת ריגול לטובת ישראל ונעצר על ידי שוטרים מצריים בעת שהיה בביקור אצל אחותו בסיני. עודה לא ראה את כתב האישום שלו, הוא לא ראה אפילו את גזר הדין. עורכי דין מישראל שניסו לערער בעבורו על המאסר, נדחו בטענה שהדבר אינו אפשרי. אין בנמצא תיק כלשהו המתעד את הליכי משפטו והרשעתו של עודה.

שמונה שנים שאביו , סולימאן, בדואי מבוגר, מקווה שישאר בחיים עד ליום שבו בנו יחזור. ארבע שנים הוא היה בכלל בטוח שהבן שלו נהרג בסיני, אבל אז התברר לו במקרה שהוא כלוא במצריים באשמת ריגול .

זה בכלל נישמע הגיוני? מרגל שבא לביקור של כמה ימים ושהה כל הזמן הזה בבית של אחותו? מרגל שאין לו כלום במדינה שבה הוא בא "לרגל"?

במילים פשוטות, ממשלת מצריים חטפה אזרח ישראלי ואף אחד, אבל אף אחד לא עושה כלום. ממשלה חלשה אינה פועלת בעניין. מקריבה אותו למען מראית עין של שלום – שלום מדומה.

בתקופת מאסרו של עודה הספיקה ישראל, לנטוש את חבל עזה ולהגיע להסדר עם מצרים לגבי השמירה על הגבול הדרומי, לאבד את גלעד שליט ולהפוך את המצרים למתווכים במו"מ על חזרתו ובקיצור לתרום בכל דרך אפשרית להצגתה של מצריים, מדינה בה אפשר לכלוא בן אדם בכלא 15 שנה בלי משפט, כמדינה המיושבת ביותר בעולם הערבי. קרו עוד הרבה דברים מאז שעודה נאסר, אבל לא בחיים של עודה. אותם הקירות ואותם הסורגים ואותה הבדידות שיכולה להוציא מהדעת ובטח כשאתה בן 27.

עכשו, תחשבו על החיים שלכם. מה עשיתם בשמונה השנים האחרונות? התאהבתם? הבאתם ילד לעולם? יצאתם לחופשה ? קראתם ספר טוב? עודה לא עשה שום דבר מזה. הוא יושב בתא שלו, בכלא המיצרי, בשנים שבחיים של רוב האנשים קורה בהן כל כך הרבה ומנסה להבין את שרירותיות הגורל ולמה זה קרה דוקא לו. הוא יודע שבשביל עזאם עזאם הפכו עולמות, אולי הוא אפילו יודע שבשביל גלעד שליט הופכים עולמות עכשו, אבל עודה הוא עודה, רועה צאן בדואי וכמו שכתב יותם ראובני ב"בלדה למדחת יוסוף" " אין לו אבא בעל השפעה" וגם אין לו חברים לפלוגה שישבו בשבילו בסוכות מול הבית של ראש הממשלה.

הח"כים הערביים אינם מנסים בכלל לעזור לו. כנראה שהם לא ממהרים כשמדובר בהפרת זכויות אדם במדינה ערבית.

שמונה שנים, שחייו הצעירים של עודה קמלים בתוך תא עבש. שמונה שנים שאזרח ישראלי יושב בכלא המיצרי, ורוב אזרחי המדינה בכלל לא יודעים מזה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם ח"כ ציפי חוטובלי כרתה ברית עם ארגוני הנשים השמאלנים

קדימה גייט

אלי חזן

מחזיקים אצבעות לאילה שטגמן

אלי חזן

להעלות את גיל הפרישה לנשים

אלי חזן

סחיטה לאור יום/מאת:תמר הר-פז

אריק זיו ויזר

מרידור, אני לא מאמינה לו. /מאת:תמר הר פז

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן