18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

“שלום עכשיו” בלחץ מפעילות ההסברה בשומרון: “מהפכה של ממש בדעת הקהל בנוגע לשטחים”

 אם היו צריכים  במועצת השומרון אינדיקציות לבחון האם הם מצליחים להביא לשינוי בדעת הקהל, הרי שהם קיבלו אותה מידי הגורם הבלתי צפוי ביותר… “שלום עכשיו”.

 

 

“הם מפחדים” –    גרסת השמאל.

כידוע, פועלת המועצה האזורית שומרון בשלושת השנים האחרונות ברמה אסטרטגית בנושא ההסברה ושינוי התודעה ודעת הקהל ביחס להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.

עם בחירתו של גרשון מסיקה לראשות המועצה, נוסדה במועצה היחידה  האסטרטגית בניהולו של יועצו יוסי דגן, אשר פתחה ב”מלחמת הסברה” בארץ ובחו”ל’, תחת הכותרת “האוייב הגדול של ההתיישבות הוא הבורות”.

במסגרת “מלחמת ההסברה” של המועצה האזורית שומרון, בשיתוף ועד מתיישבי השומרון, התקיימו כבר כ-400 סיורים ללמעלה מחמישים חברי כנסת ושרים ולאלפי עיתונאים, כתבים, מגישים וסופרים, וכמו”כ התארחו לסיורים למעלה מ20,000 אזרחים בכ-450 אוטובוסים במסגרת מיזם ההמשך לציבור הרחב “השומרון – נעים להכיר”, זאת במקביל ליצירת תאי אוהדים, חוגי בית הערים ברחבי המדינה ופעילות הסברה תקשורתית יום יומית..

במקביל, במסגרת “קשרי חוץ שומרון” , הפועלת ביחידה אסטרטגית,   התארחו עשרות חברי פרלמנט וקונגרס ממדינות רבות בעולם, כשראש המועצה גרשון מסיקה אף הוזמן לאחרונה לביקור רשמי בבית הלורדים בלונדון, ואף נאם נאום היסטורי בפרלמנט האיחוד האירופי בבריסל.

אם היו צריכים אנשי היחידה האסטרטגית במועצת השומרון אינדיקציות על מנת לבחון האם הן מצליחים להביא לשינוי בדעת הקהל, הרי שהם קיבלו אותה מידי הגורם הבלתי צפוי ביותר… “שלום עכשיו”.

 

בכנס השמאל הישראלי שהתקיים לפני כשבוע בבית ציוני אמריקה בתל אביב, בהשתתפות ראשי ופעילי השמאל הקיצוני, חילקה “שלום עכשיו” למשתתפים כרוז שאף נתלה כרזה על לוחות המודעות, המזהיר מפני השתלטות המתנחלים על דעת הקהל ועל המפכה התודעתית שמובילים אנשי מועצת השומרון, וכן קורא לפעילי השמאל להירתם לנסיון לבצע מהלך הסברתי נגדי.

בין השאר נכתב בכרוז:

“מבלי שהרגשנו, הימין מבצע מהפכה של ממש בדעת הקהל בנוגע לשטחים. הוקם מערך הסברה ימני משומן הפועל בכמה חזיתות: סיורים לאנשי תקשורת, בלוגרים ומעצבי דעת קהל ביהודה ושומרון, השתלטות מלאה על ההסברה בנושא המדיני במכינות.. מחזירים את השמאל למגרש! שלום עכשיו מזמינה אתכם להצטרף.. ולהיות חלק מחזית המסבירים שדל השמאל המדיני”.

עדות נוספת לתחושת החשש הכבד מפעילות ההסברה של מועצת השומרון, ניתנה לפני מספר חודשים, כשניסו בארגון “שלום עכשיו” לחקות את פעילות השומרון ולקיים סיור מטעמם לעוזרים פרלמנטאריים ביו”ש.

כותרת המודעה היתה “אחרי הסיור בשומרון, אתה מוזמן לסייר גם איתנו”…

אגב, בעקבות החיבור שנוצר לעוזרים הפרלמנטריים עם ההתיישבות בשומרון בעקבות הסיורים שקיימו קודם לכן עם אנשי מועצת השומרון, סרבו רוב העוזרים להזמנת אנשי “שלום עכשיו” והסיור המתוכנן בוטל.

 

במועצה האזורית שומרון, שמסתבר כי פעילות ההסברה שלה מליחה להוציא את ארגוני השמאל הקיצוני משלוותם,סרבו להתייחס בצורה ישירה ל’מחמאה’  ולכרוז, והסכימו להגיב אמירה כללית בלבד:

“בשונה מארגוני השמאל הקיצוני, שמנסים להטביע את מדינת ישראל במאות מיליוני יורו במימון האיחוד האירופי וקרנות אנטי ישראליות, אנחנו באים ללא כסף אבל מהלב”  – אומר יוסי דגן, יועץ ראש המועצה וראש היחידה האסטרטגית האמונה על הסיורים בשומרון וההסברה בארץ ובחו”ל   –  ” בעוד שרוב עשייתו  של השמאל הקיצוני  היא להפיץ שנאת ישראל ומחלוקת, אנו עסוקים ואף מסבירים עשייה ציונית, אהבת ישראל ובניין ארץ ישראל, ולכן העם בישראל מתחבר להתיישבות ומתרחק מהשמאל”.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה מסרב אף הוא להתרגש מהכרוז: “אנו לא בתחרות כלשהי עם השמאל הקיצוני. לא חשוב מה יאמרו ארגוני השמאל הקיצוני, חשוב מה הציבור האמוני יעשה. אנו נמשיך לבנות את ארץ שראל,  לקרב את חלקי עם ישראל ולחזק את התודעה היהודית והציונית במדינה”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חונכים את “מוקד השלום”

אריק זיו ויזר

מגבעתיים ועד ירושלים

אריק זיו ויזר

“פייגלין בספסלים האחוריים”

אלי חזן

מתעניינים במזרח התיכון? למכון ז’בוטינסקי הדרך לסייע לכם להבין

אריק זיו ויזר

ההתגלות של משה שלונסקי בשומרון

אלי חזן

“חייבים לראות בעינים – לא שונה מפרברי ניו יורק סיטי וניו ג’רזי”.

אלי חזן
דילוג לתוכן