9 C
תל אביב
21 בנובמבר 2019
ליכודניק
דעות

רגע של פיקחות

קרוב לשני עשורים אני ממתין לנאום כזה, חזק וחד משמעי שמנער את החול מעל ההיסטוריה הנכונה של הסכסוך ערבי ישראלי (יהודי).

 

 

כן, הסכסוך הוא יותר נגד יהדותה של המדינה ונגד עצם קיומה כמדינתו של העם היהודי, שאכן ערביי האזור נלחמו נגד היישוב היהודי ונגד עלייתם של יהודים עוד בטרם הכרזתה של מדינת ישראל, ואף עוד בטרם תוכנית החלוקה שסללה את הדרך להקמתה של המדינה היהודית, למרות שהערבים וחלק ניכר מהשמאל בישראל מנסים מעל כל במה, להתחיל את ההיסטוריה של הסכסוך משנת 48 ולמחוק כל מה שקדם לה, וכאילו שהארץ לא חוותה כיבושים ותלאות והייתה שלווה עד שהיהודים באו לעשות נכבה לערבים.

 

שנים רבות אני מטיף לבני העם הזה לזכור ולהזכיר בהיסטוריה של הארץ, להרים ראש ולזעוק זו ארצי אדמת אבי וסבי היא, לא לחוש אשמה אם עלינו ירושלימה ובנינו בה בכל נחלותיה וסובב לה, כי ארץ יהודה ומשה זו שחזרו אליה אחר מצוקת שבע שנות בצורת, ולא הם כבשו אותה אלא זכותם בה על אף כובשיה, והנה לראשונה מזה שני עשורים קם מנהיג ומנער את האבק שהצטבר, אבק שפיזרו הערבים ובני בריתם בשמאל הישראלי, וכמעט הפך למציאות שהחלו ללמד את ילדינו תורת השקר והסילופים.

 

והנה הוא, מנהיג שהחליט להילחם בצביעות שמלווה אותנו מאז הזיות אוסלו, ועוד קודם להן ולהביא את העובדות ההיסטוריות שלא סופרו כאן מאז בגרתי, לאסוף את פיסות ההיסטוריה שהעיפו עוכרינו למרחקים, מרכיב אותם כמו פזל ואומר להם לא שכחנו מאין אנו ומי אבותינו, לא שכחנו למי הזכות על הארץ ואיך פברקתם עם ופברקתם מדינה וזכות שיבה, איך האמנתם לשקר שהמצאתם בעצמכם והתחלתם להפיץ אותו בכל קרן רחוב, שכחתם והשכחתם את היסודות עליהם נבנו אבני המקדש שהרסתם, הזכיר לכל מי ששכח בעיקר מקרבנו שלא ב 48 החל הסכסוך הזה, ולא בזכות התנחלות או מאחז נקראנו כובשים בארצנו אנו, שהרי נלחמו בראשוני היהודים שהחלו להתקבץ בסמטאות יפו העתיקה, העולים שנסו על נפשם ממלתעות הצורר הנאצי מצאו את חרבו של חוסייני מושחזת לקראתם, מטשטשים את יסודות הסכסוך הזה כי אם נחזור בהיסטוריה הקרובה לשנות השלושים, יאבדו הערבים את כל הלגיטימיות על הדרישה להכרה במדינה ובעם פלסטיני,  יחשפו את עצמם לעובדות הקשות של רדיפת יהודים משום היותם יהודים, ברית עם הצורר הנאצי רק מתוך אסטרטגיה לשנאת יהודים ולהמיתם, ומדינה שמבקשים שתקום על יסודות של שקרים ושנאה .

 

דברי ראש הממשלה הזכירו לי את שיח' ג'עברי מחברון, ודבריו של ג'עברי מחזקים את דברי ראש הממשלה למרות שנאמרו לפני, על תחילת הסכסוך לא פירט והסתפק שהוא דתי ולא טריטוריאלי, ועל סיום הסכסוך הבהיר חד משמעית שאין מנהיג אסלאמי שיש לו את הלגיטימיות להביא לסיום הסכסוך, ולוותר את (ארד אל אסלאם) אדמות הוואקף המוסלמי, מכאן שהסחבת בתהליך השלום מאז הסכם אוסלו לא מה בכך אלא מהרקע שמדגיש שיח' ג'עברי, ואכן כפי שאמר ראש הממשלה שאחרי הוויתורים הכואבים שכמעט קרעו את העם, עדיין הערבים של עזה נלחמים להשיג שליטה על כל ארץ ישראל שמכנים אותה פלסטין, עדיין חולמים על באר שבע , אשקלון "מג'דל" יפו ועכו ואפילו בשטחי יהודה ושומרות שכביכול החלק המתון, אינם מוותרים על זכות השיבה ומסרבים להכיר במדינתו של העם היהודי, וזה לא משום שאינם רוצים שלום אלא מאחר שאין להם את המנדט הזה, ואינם יכולים לקבל החלטות שנגועות בניחוח דתי מוסלמי כי הם קלי שרת בידי הדיקטטורות האסלאמיות, שהסכסוך הזה מאפשר להם לשעבד את העם שלהם על מזבח הסכסוך עם ישראל .

 

נאום ראש הממשלה צריך להיות אבן דרך בחזרה לאמת ההיסטורית, להמשיך את הקו ולנער את העפר כל יום מחדש מעל הדפים האלה, להפעיל את כל הנציגים הרשמיים והבלתי רשמיים, כדי להזכיר לעולם את ההיסטוריה ולהבהיר את מהותו של הסכסוך, שלא ידחקו בנו עוד לפינות הוויתורים והשחרורים, ולהתחיל את התהליך של התפקחות מהחלום, של הקמת מדינה שלא ידעה עליה ההיסטוריה, לעם שהומצא משום מקום מקבוצות נודדות של אנשים, שחיפשו אכסניית דרכים ונתקעו בה, והיום טוענים שהם המקור .

Related posts

מעשה אבות סימן לבנים

תומר שמש

ודבר המשפט יקום

אריק זיו ויזר

יום העצמאות בצילו של הזיכרון

בעיות ראייה- קשה לראות את המציאות

אריק זיו ויזר

אין לכם סיבה להתלבט

אלי חזן

יום השואה והגבורה : אלה מעוז על משמעותה של הגבורה

אלי חזן

השאר תגובה

דילוג לתוכן