18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

ערביי א”י – גירוש או שילוב? / מאת: אריאל מורלי

השאלה אם ניתן לשלב את ערביי ארץ ישראל במדינת ישראל עם זכויות מלאות ושוות, או שאין לכך כל סיכוי ונותר רק לגרש אותם למדינות ערב – תעלה ביום רביעי השבוע בדיון השני של “הפורום הרעיוני הלאומי” שהוקם ביוזמת אהרון סגיר, מנכ”ל “מרכז תרבות מנורה” הפועל בעמק המצלבה בירושלים. הדיון הראשון עסק בשאלה – האם ציונות ודת יכולים להתקיים יחד או שצריך להפרידן. הדיונים מוקלטים ומתועדים ומיועדים להתפרסם כספר שיהווה מורה דרך לבעיות אקטואליות מרכזיות העומדות בראש סדר היום של המחנה הלאומי.

בדיון השני בנושא שאלת ערביי א”י, שיתקיים במרכז מנורה בעמק המצלבה בירושלים ביום רביעי השבוע, 22 באפריל, בשעה 19.00, תציג המשפטנית לאה לזנובסקי את הנימוקים לכך שהערבים בכל שטחי א”י שואפים וישאפו תמיד להקים מדינה ערבית מהמדבר לים, ולכן אין כל ערך להסכמים איתם, כשם שגם אין כל דרך לשלב אותם בחברה הישראלית, שכן הפתרון הוא לגרום לכך שיהיו כמה שפחות ערבים בין הים לירדן: הערבים לארצות ערב והיהודים למדינת היהודים.
מר זאב בן-יוסף, יו”ר הסתדרות האקדמאים בירושלים, יעלה את הטענה כי אפשר וצריך לשלב את הערבים בחברה הישראלית, תוך מתן שיוויון זכויות מלא לכל הערבים שלא הוכח כי פעלו נגד מדינת ישראל.
הנוכחים בדיון יציגו את עמדתם בנושא וכל השיחה תוקלט ותעובד לתמליל שמיועד להתפרסם בספר שיהווה ביטוי לדרכים לפתרון בעיות בוערות המעוגנות בשורש הקיום של עם ישראל בארץ ישראל. כל דיון אמור להוות פרק אחד בספר.
בדיון הראשון שהתקיים לפני כחודשיים, העלה משה איפרגן, מרצה באוניברסיטה ושומר מצוות, את העמדה שיש להפריד בין הדת היהודית לבין הציונות; בעוד שזאב בן-יוסף, שאיננו דתי, גרס שתורת ישראל חייבת להיות משולבת בעם ישראל ובמדינת ישראל. הדיון זכה להצלחה רבה ועורר פולמוס עמוק.

כל אלה המעוניינים לחוות דעתם בנושא המורכב של שאלת ערביי ארץ ישראל, מוזמן להשתתף בדיון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הזמנה להרמת כוסית בפסח

אריק זיו ויזר

השר גלעד ארדן בבית משפחת דדוש באור יהודה – האירוע נדחה.

אריק זיו ויזר

שרת התרבות תנאם, אמא שלה תשיר – בטקס הענקת פרסי המחקר של מכון ז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר

חברנו יחזקאל מנוס יושב שבעה על האמא שלו

אריק זיו ויזר

מושב חבר הנאמנים ה-2 של הליכוד העולמי

אריק זיו ויזר

הזמנת מכון ז’בוטינסקי להשקת הספר “ימי הצריף”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן