24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי דעות

עצותיו של קמלמכר

גיא קמלמכר סיים את עבדותו כדוברה של ח”כ מיכל שיר. אלו העצות שהשיא בפייסבוק ליועצים הפרלמנטריים העתידים להגיע לעבוד יום אחד במשכן הכנסת

 

‏החלטתי לקחת הפסקה מהכנסת ובקרוב אסיים רשמית את הפרק הזה בחיי לאחר כ-4 וחצי שנים, כשאגיע לעשות טופס טיולים יוצא (נשבע לכם שזה קיים בכנסת), ואנסה את מזלי בתחום ייעוץ התקשורת גם למגזר הפרטי. הכנתי כמה נקודות ליועצים הפרלמנטריים העתידים להגיע לעבוד יום אחד במשכן הכנסת

‏1. בבקשה מכם, תתאגדו. לא יכול להיות שחבר כנסת מקבל הוצאות שכר על כמעט כל דבר, ויועץ מסכן צריך לשלם מכיסו על דלק (אם הוא גר רחוק מהח״כ), חנייה במסגרת עבודתו ברחבי המדינה, חנייה שלא תוחזר לו לעולם, אוכל (פחחחח). ארוחה חמה ליועץ פרלמנטרי במשכן עולה כ-23 שקלים, במזנון ח״כים 33 ש״ח. אם הוא אוכל בחוץ הוא יכול ללכת לחפש את החברים שלו. הוא לא יקבל על כך החזר של שקל, ואל תנסו אפילו, מניסיון.

‏2. תהיו נחמדים לעיתונאים. לפעמים הם יכולים להציק ולנסות לדלות מידע אודותכם או הבוסים שלכם, שעליהם אתם כמובן תגנו בחירוף נפש, אבל ביום שאחרי, הם יהיו כנראה היחידים שיהיו שם בשבילכם כשתצטרכו עזרה. נפשית, שיווקית או כל דבר אחר.

3. ‏אל תתנו לעולם אבל לעולם, לעוזר של הח״כ לעשות לכם ראיון עבודה. הוא לא הבוס שלכם, לא משנה כמה הוא ותיק ודומיננטי. אם לבוס/ית שלכם יש עניין אמיתי בכם, הם ימצאו את הזמן עבורכם. אם לא, זה לא שלכם מלכתחילה.

4. ‏אם הועסקתם כיועץ/ת פרלמנטרי/ת, תתעסקו בפרלמנטריזם. אם למדתם תקשורת כל חייכם והועסקתם כדובר/ת, תתעסקו בדוברות. אל תסכימו לעשות את כל המטלות בלשכה. זה בסדר להגדיל ראש, אבל אם הגדלת הראש נתפסת כחולשה, תציבו גבול ברור.

‏5. אל תתנו לעובדים הקבועים והותיקים במשכן לדבר אליכם בהתנשאות, כאילו אתם תופעה חולפת ולכן אפשר לזלזל בכם. כמובן שמי שאשמים בכך הם בין היתר אתם, שממש רוצים את העבודה ולכן מוכנים לקבל יחס חרא כדי לשמור על הטייטל, אבל לפעמים שווה וכדאי להציב גבולות. התחלופה במשכן גבוהה להחריד, ולכן, ‏כפי שציינתי בהתחלה – חייב להיות ועד מסודר שדואג לזכויות של היועצים במשכן, שבתכלס, מנהלים ומחזיקים את המקום.

‏6. הלוביסטים לא מחייכים אליכם כי הם חברים שלכם. הם צריכים אתכם כי הם צריכים את הח״כ שלכם. תעשו מה שטוב לבוסים שלכם, לא מה שטוב להם.

‏7. אחרי כמה שנים אתם תפסיקו להאמין למילה אחת שנאמרת בחדשות, ותהפכו להיות ציניים להחריד. זה בסדר, זה קורה לכולם. אפשר לחיות עם זה. תתנחמו בעובדה שאתם ראיתם את המציאות מהצד השני שלה, כשרוב הציבור עדיין חושב שמה שמאכילים אותו עם כפית לפה זו האמת.

‏8. תהיו נחמדים לכולם. לראש הממשלה ולשרים הבכירים, ולמתנדב שבא אליכם פעם בשבוע ללשכה. תתייחסו לכולם באופן שווה, תתנו יחס לכולם, תגידו שלום לכולם, תענו להם להודעות, *תמיד* תקדישו להם זמן. אתם לא מעל אף אחד, אתם מקבלים כסף (אמנם לא מספיק) כדי לשרת את הציבור. תעשו את זה.

‏9. אל תחפשו עבודה בזמן שאתם עם הבוס שלכם, אפילו אם הוא מחפש לכם מחליף בזמן שאתם איתו. תתנו לו הכל כל עוד אתם איתו. הנאמנות שלכם מעידה קודם כל עליכם ועל איכותכם כיועצים. לעולם על תדברו עליהם מילה רעה לאחר סיום התפקיד. אתם מבזים בעיקר את עצמכם. כל בעיה שהיתה תפתרו בתוך הבית, אבל תקפידו לפתור אותה. אל תחכו עד שתתפוצצו. תדברו ותסבירו מה מפריע לכם.

‏10. צילמתי את התמונה לאמא שלי שביקשה סלפי בוואטסאפ. יצאה תמונה חמודה. כל טוב לכולם. אוהב את כולכם מאוד. אני כאן לכל דבר תמיד. 0546645814 – גיא. ביוש



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ההבהרה החשובה של אייל דותן לגבי רעננה

אלי חזן

דרושה מנהיגות יהודית לערביי ישראל.

אריק זיו ויזר

המתיחות הביטחונית מבית ומחוץ

חיים פוזן

המפתח בידיים של נילי אהרון

אריק זיו

מועמד אטרקטיבי במישור החוף : רוני איז’ק

אריק זיו

ח”כ חיים כץ- הבולדוזר החברתי שלא מפסיק לעבוד

דילוג לתוכן