18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר גבי אביטל

מצעד הבדלנים/ ד”ר גבי אביטל

רק משפט אחד היה חסר שם בכיכר ושלא נאמר במפורש: גנבתם לנו את המדינה. שוב הכיכר מלאה בלחם אחיד – ישראל השבעה, המבודלת, המתנשאת והמתנכרת. כיכר מלאה שלטים על ‘משתמטים’ וברמקול מושמעים הגדולים שבהם, ללא בושה. געגועים ליצחק, חסרונו של יצחק, השלום של יצחק, ההסתערות של יצחק על השלום, מותו של אבינו – יצחק.

מה, לא נמאס לכם לשקר בראש חוצות שיש מנהיגים שטרם נתנו את הדין, או במילים אחרות, איך זה שבנימין נתניהו מסתובב ללא אזיקים? לא בא לכם להקיא ולהעלות גרה וללעוס במלוא השנאה: הייתם על המרפסת ולא מנעתם את הרצח, אתם שותפים לו. לא חשוב כלל וכלל שאת הכרזות והתמונות של רבין במדי אס.אס הגה ויצר אבישי רביב שרץ לניצן חן להציגם, אין זה מעניינכם כלל שמגובה המרפסת לא נראים המסיתים והפרובוקאטורים.

          מתקדמים יקרים, אין לכם תשובות על השאלות שתלכנה ותתגברנה עם הזמן: כיצד זה קורה שכאשר השמאל בשלטון, כל מה שהוא מסוגל לנפק זה מלחמות ועוד פעם מלחמות? איך זה קורה שבמשך שלושה עשורים הראשונים של המדינה הספקתם לנהל חמש מלחמות ואף לא שלום אחד? מדוע, לכל הרוחות, כל מה שיצא ממורשת רבין שלכם, זה כמעט אלפיים יהודים נרצחים בארבע מיתות משונות, ועוד אלפים רבים של פצועים, נכים, הורים שכולים וילדים יתומים? ועכשיו, בשידור ישיר, כאילו היה כנס של מפלגת העבודה-מרץ, אתם מבטיחים שהאנדרטה המתאימה ביותר ליצחק היא תהליך שלום, מדוע נדמה לי שצרחני השלום אין בהם ולו קורטוב אחד של אהבה ואפילו בכסף?

          שר הביטחון אהוד ברק מתגעגע לימים הטובים של סולידאריות ושל שלטון החוק, הנשיא הפוליטי פרס ממשיך באותו קו. אולי תגידו במפורש: לשלטון נבחרנו לעולמי עולמים. איזה סולידאריות היתה לפני 12 שנים? מדוע לא היו בכיכר פשוטי העם, דתיים, מסורתיים, עולים, או מה שנקרא פעם בפיכם הענוג: ישראל השנייה? מפני שהייתם והנכם עדת בדלנים שהחוק הוא צחוק במיוחד כאשר הוא נוגע לכם. מפני שהדווקאיות הזו לקיים עצרת לפי התאריך הלועזי אחרי שנקבע תאריך עברי מעיד כאלף עדים שלא חשובה לכם המדינה כי אם השלטון.

          סחטתם את כוס תרעלת הרצח עד תום, אבל תתעקשו למצוא כוסות נוספות. השלטים הבולטים ביותר בכיכר היו בסגנון “לא נשכח לא נסלח”, לצד שלטים של “שלום עכשיו”, מין הרמוניה מעוותת של מי שמתיימר להיות שוחר אהבה ושלום. הצעה ידידותית, שחררו אותנו מעול הזיכרון המזויף בתאריך העברי, זה יקל על כולנו לשכוח. לשכוח את המחזה המביש בו חצי מדינה מואשמת ברצח על ידי החצי האחר. אם גנבנו לכם באמת את המדינה, מה דעתכם לתבוע אותנו באיזה בג”ץ החביב עליכם? הרי ברור שיש לכם רוב מוחלט בכל ערכאה ובכל מוסד או שב”כ?

          ביום שתהינו להשיב על קושיות העולות ממשפט הרצח: מי צעק “סרק, סרק”, למה אין כתמי דם בזירת הרצח, מדוע רבין הולך שלושה צעדים ומסובב ראשו לאחור בטרם הופל אל האוטו, מדוע תיקו הרפואי של רבין נעלם, ומי ירה בו מלפנים בחזה כדברי אפרים סנה – וזה מקצת השאלות – רק אז, אולי, נדבר על שלום.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אילנה דיין וכיפת הברזל

אריק זיו ויזר

קסם המדע מול ה’מדעניזם’

אלי חזן

שעון הקיץ מיותר

אריק זיו ויזר

איראן – שטף פרסומי מנע

אלי חזן

סופרי הכיליון /מאת ד”ר גבי אביטל

אריק זיו ויזר

לחמורים אין אלוהים/ ד”ר גבי אביטל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן