18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

מִי יְנַצֵחַ וּמִי יַפְסִיד בַּמִּלְחָמָה

במלחמת מאה או אלפיים השנים ינצחו אלה שישכילו להעמיק את החינוך לשורשי המורשת הלאומית מינקות עד זיקנה, מה שיאפשר להקרין סבלנות, נחישות והתמדה עד הניצחון.

 

 

 

פרשנים ומומחים מתחומים שונים מתחרים ביניהם לאחרונה על התשובה לשאלה מי ניצח ומי הפסיד במבצע "צוק איתן", באיזו מידה נכשלה הממשלה במערכה בעזה, מה היו הכישלונות ועד כמה מולאו ההבטחות שהבטיחה הממשלה בדבר יעדי מבצע "צוק איתן". המומחים והפרשנים מרבים לטפטף לנו לאחרונה כאילו הממשלה וצה"ל התחייבו כי תהיה זו מערכה קצרה, מהירה, שבסיומה לא יהיה ספק מיהו המנצח.

מובן שלא יעזור אם יוכיחו לאותם מומחים ופרשנים רהוטים, שהממשלה וצה"ל חזרו ואמרו והבטיחו לנו בדיוק את ההיפך: הם התחייבו שהמערכה תהיה קשה, שהיא עלולה להימשך זמן רב מאוד, שעלינו להיות סבלניים, ושמטרת המלחמה היא לא ניצחון ברור אלא הפסקת ירי הטילים ואיום המנהרות לזמן רב (שאת מִשכו הממשלה לא הגדירה כמובן).

 

 

"פינוי יו"ש – הפתרון לרגיעה ושלום"

 

 

ברור שגם אם יוכח לפרשנים והמומחים מטעם עצמם (והתקשורת) שהם מטפטפים לנו שקרים וחצאי אמיתות (הגרועים כידוע משקר) – הם ימשיכו בשלהם, כי אם העובדות סותרות את ההנחות שלהם, ברור להם שלא יתכן שההנחות שגויות, ולכן העובדות הן השגויות. אסור לבלבל אותם עם עובדות.

איש לא צריך להתפלא, כי הרי מדובר באותם פרשנים ומומחים לכאורה שטיפטפו לכולנו ערב העקירה והגירוש מרצועת עזה שהפינוי של הרצועה ממתיישבים וצבא יביא לשקט בדרום ולשלום בכל הארץ. ראוי היה שעתה הם יסמיקו מבושה, יבלמו פיותיהם ויסתתרו מעין רואים מרוב כלימה.

הצחקתם אותם. הם כלל לא מנידים עפעף וכמובן שנענים ברצון לכלי התקשורת וקובעים גם היום בדיוק מה שקבעו אז: שאם רק נפנה גם את יהודה ושומרון ממתיישבים וצבא, זה יביא רגיעה בארץ ושלום על ישראל.

 

 

ינצחו הסבלנות, הנחישות ואורך הרוח

 

 

המערכה ברצועת עזה איננה רק עניין של ניהול קרבות נגד איזשהו ארגון טרור. היא בפירוש חלק חשוב מהמערכה בת מאה השנים בין הערבים ליהודים על שאלת הריבונות בארץ ישראל.

כלל לא חשוב מי ינצח ומי יפסיד בקרב זה או אחר, במלחמה מוגבלת זו או אחרת. השאלה היא מי ינצח במלחמת מאה השנים או מלחמת אלף השנים או מלחמת אלפיים השנים. כי מי שינצח בטווח הארוך הוא שיהיה בסופו של דבר הריבון בארץ ישראל.

מי שינצח בסוף בסוף, בטווח המאוד ארוך (כנראה), הוא לא מי שיש לו יותר נשק, יותר טילים, יותר מטוסים מתוחכמים, יותר פצצות גרעיניות. לא כוח רב יותר ינצח, אלא נחישות, התמדה ואורך רוח. כפי שנאמר בזכריה, ד', ו' –  "לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי, אָמַר ה' צְבָאוֹת". במובן זה אפשר שלערבים יש יתרון עלינו, לפחות בשלב זה וכפי שזה נראה בתקשורת. נראה כאילו להם יש המון סבלנות ושאנחנו קצרי רוח מאוד.

בסופה של המלחמה הארוכה ינצחו אלה שישכילו להעמיק את ההכרה בשורשי מורשתם מתינוק ועד זקן, ויוכלו בשל כך להצטייד באורך רוח, סבלנות ונחישות.

יפסידו ויובסו קִצרי הרוח חסרי הסבלנות שידרשו לראות ניצחון מוחלט מיידי, יתעלמו משורשי מורשתם ויקלו בערכם.

בטווח הארוך ינצחו אלה שנלחמים כדי לחיות ומקדשים את החיים והאהבה, ולא אלה שחיים כדי להילחם ומקדשים את המוות והשִׂנאה.

 

 

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא חבר מרכז, חבר מזכירות וחבר לשכת הליכוד, מוותיקי תנועת בית"ר, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם הליכוד יגיע לשלטון?

אריק זיו ויזר

לקחי השואה והאיום הקוריאני

אלי חזן

גבורת המופת של בן-יוסף

אריק זיו ויזר

כת דתית ישראלית מסכנת קיומנו

אלי חזן

סליחה שהרוב הדומם ניצח

אלי חזן

שַעַטְנֵז הקפיטליזם החזירי

אלי חזן
דילוג לתוכן