18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

לעולם לא עוד

על רקע יום השואה הבינלאומי, נשמעה ביקורת של מספר עיתונאים בדבר האנלוגיה בין השואה היהודית באירופה לבין האיום האיראני נגד מדינת ישראל. הקישור שנעשה בין אחמדינג'אד, היטלר ועמלק בנאומיהם של הנשיא שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הטקסים השונים שנערכו בשבוע האחרון (שאף זכו לכינוי "נאומי בלה בלה" על ידי אחד העיתונאים) גרמה לסלידה בעיני המבקרים.

 

שלושת הטיעונים המרכזיים שהועלו על ידי המבקרים הם כי האנלוגיה מוטעית מעצם קיומה מאחר וישנם הבדלים גדולים בין השואה לבין האיום האיראני, ראשי המדינה משתמשים בנושא האיראני כדי להסיט את המוקד מהנושא הפלסטיני ושימוש בנושא השואה לשם אינטרסים ישראליים גורם לזילות השואה. על טיעונים אלה נענה ראשון ראשון ואחרון אחרון.

נכון ישנם הבדלים גדולים בין השואה לבין האיום האיראני, עם זאת יש גם הרבה מן המשותף. הרצון לאבד ולהשמיד את יהודי אירופה דומה במידה רבה לרצון האיראני "למחוק את מדינת ישראל מעל המפה". מדינת ישראל מהווה סמל ליהדות ועל כן מהווה כתובת לאנטישמיות. השנאה האיראנית אינה יכולה להיות מוסברת באף הסבר רציונאלי מאחר ומעולם לא היה קונפליקט ישיר בין ישראל ואיראן. האנטישמיות שהייתה בבסיסה של תורת הגזע הנאצית וההסתה הפרועה נגד היהודים באירופה קיימת גם היום ברטוריקה האיראנית כלפי "הציונים". עלילות הדם על המצות העשויות מדם ילדים נוצרים שנפוצה באירופה נשמעה בגרסתה המחודשת בדרשת יום השישי בשבוע שעבר (22.01) על ידי אמאם איראני כי "תחת מסווה של סיוע הומניטארי המשלחת הישראלית בהאיטי בוזזת את איברי הנספים בדומה למעשיה כלפי האסירים הפלסטינים".

נכון יש אינטרס ישראלי להסיט את המוקד מהנושא הפלסטיני, עם זאת יש גם אינטרסים אחרים לא פחות חשובים. האינטרס הישראלי להעלאת המודעות בנושא האיום האיראני בקרב דעת הקהל העולמי ובעיקר של אזרחי אירופה הוא אינטרס חשוב לאין שיעור. ההחלטות שתתקבלנה בעתיד הקרוב על ידי ישראל ו/או מדינות המערב בסוגיה זו חייבת להיות נתמכת על ידי הסברה נרחבת ברחבי העולם. כל אחד בעולם צריך להבין כי האיום האיראני הוא בעיקר על ישראל אך לא רק. טווח הטילים האיראנים מכסה כבר חלקים מיבשת אירופה ועתיד להגיע לכל נקודה בעולם המערבי. אם ישראל לא תהיה השומר המתריע בשער אף אחד אחר לא ימלא את התפקיד הזה.

נכון חייבים לשמור על כבודם של קורבנות השואה ולעיתים משתמשים בנושא זה ללא צורך, עם זאת שמירה על קיומה של מדינת ישראל היא היא השמירה על כבודם. כפי שציין הנשיא אובמה בנאומו השבוע "ישראל היא עדות לכישלון הנאצים" ובדומה לדבריו של הנשיא פרס: "גאה אני על תקומת ישראל, התשובה המוסרית וההיסטורית לניסיון למחוק את העם היהודי מעל פני האדמה". אל לנו לשכוח גם את הכחשת השואה מפי הבכירים האיראנים בראשם הנשיא אחמדינג'אד ואת כנס הכחשת השואה שנערכה בטהראן בדצמבר 2006. לפיכך אין זה זילות כבודם אלא שאנו מרכינים ראשנו ובד בבד זוקפים קומה ומכריזים שהצלחנו במשימתנו "לנצח את היטלר".

נשק גרעיני בידי איראן הוא איום קיומי על מדינת ישראל ועל חלק ניכר מהעם היהודי וזו עובדה שעלינו להזכיר באוזני העולם בכל הזדמנות העומדת ברשותנו. היום העם היהודי הוא חזק יותר מאשר לפני 65 שנים והרבה בזכות קיומה של מדינת ישראל – על כן עלינו למנוע את הישנות ההיסטוריה. אין לנו ברירה אחרת אלא לזכור את העבר ולהכריז שוב ושוב "לעולם לא עוד".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ד"ר אביגדור הדר : "ארה"ב עוברת שינויים"

אריק זיו ויזר

התעוררי אירופה

אלי חזן

מי ימצמץ ראשון?

אריק זיו ויזר

הפִּתרון: מדינה דו-לאומית

אלי חזן

בעולם השקר – עדיף ללכת בשניים

אלי חזן

קווים לתופעת האנטי ציונות של השמאל בבריטניה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן