19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

להיטיב העם, תמצית חיי המחנה הלאומי – על פרישת השר כחלון והשלכותיה

השבוע התבשרה הפוליטיקה הישראלית בכלל ותנועת הליכוד בפרט על פרישתו של השר כחלון מהחיים הציבוריים. רבים הם קולות ההסבר לשאלת פרישתו ומשמשים בערבוביא – מהם המלינים על לכתו של לוחם חברתי, מהם הטוענים כי יושרו הוא שהניעו להחלטה ומהם הטוענים כי לאיש פשוט נשבר. אך המשותף לכל הקולות ולכל הדעות הוא הנחת היסוד כי המדובר הוא באיש שהביא פוליטיקה אחרת, כזו הנושאת בשורה חברתית אמיתית ויושר אישי מזוקק של איש שטובת הציבור היא העומדת מאחורי כל צעד וצעד של כחלון במשעול החיים הפוליטיים.

 

\ללא ספק, חותמו של כחלון מוטבע היטב בחיים הציבוריים ולדורות נזכור את מהפכת הסלולר שהיטיבה עימנו והביאה לקץ השוד ההיסטורי וההיסטרי לו היינו קורבנות כשנות דור. תיזכר גם קריאת ראש הממשלה לשריו להיות כחלונים – כי כחלון הוא סמל לפוליטיקה נקייה, נושאת בשורה ונאמנה לערכיה וציבור שולחיה. אמת, שממשה עד משה לא קם כמשה. אך לא עת ספוד היא, עת להתנער, עת להתעורר – בחירות בפתח.

על אף כבודו של השר כחלון וחרף החלל שהותיר אחריו, תנועת הליכוד חזקה מפרט זה או אחר. המחנה הלאומי ממשיך דרכו של זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין לא יימוט לעולם בלכת חבר אחד או אחר – כי דרכו של המחנה הלאומי היא הקובעת, עליה נאבקנו ועליה נאבק, כמאמר בגין: "להיטיב עם העם", שלוש מילים אלו הן תמצית חיי תנועת הליכוד.

כחלון היה שלוח נאמן של תנועת הליכוד וכל ימיו בציבוריות הישראלית חתר ובחר להיטיב עם העם, ואכן היטיב עם העם. אך תחת "היה כחלון!" יש לומר "היה ליכודניק!". ביום הזיכרון למפקד בית"ר ואביו של המחנה הלאומי בתש"ז (1947) פרסם מנחם שהיה אז מפקד אצ"ל, פקודת יום ובה הסביר את מהות תורת המחנה הלאומי:

  "קודם כל שאל את נפשך, האם צודק אתה – או לא… אם מאמין אתה שהצדק עמך… אזי אל תשאל לסיכויי הניצחון, אל תסתכל מי הם ההולכים אחריך; אל תשים לב לאלה העומדים נגדך. לך: קדימה! אל תוותר… רק קדימה. הניצחון יהיה עמך. המעטים יהיו לרבים, והרבים שקיללוך ימחאו לך כף. והיה אם תיפול בדרך – דע כי שקר הוא שנפלת; קום תקום. כלומר: הרעיון, שעליו נתת את נפשך, קום יקום ויעבור את מסע הניצחון… על ברכי התורה הזאת, שהיא גדולה בפשטותה ופשוטה בגדלותה… לימד אותנו ואת כל בני הדור זאב ז'בוטינסקי. בלעדיה לא היינו מעזים להתחיל; בלעדיה לא היינו עוצרים כוח להמשיך; בלעדיה לא היינו עומדים בפני יללת התנים המלווה את צעדינו מיום צאתנו למלחמה ועד היום הזה"

זו תורת המחנה הלאומי, הרעיון במרכז ולא הפרט הנושא את הרעיון – כחלון איש יקר שטבע חותמו על נס התנועה, וללא ספק פרישתו היא במידה רבה מהלומה למחנה הלאומי. אולם, לא פרישת כחלון וכמו גם לא קולות קוראי התגר ממחנה השמאל וממחנה האיפשהו של יאיר לפיד, גם לא קולות ענות החלושה הנלעגים של שאול מופז – כל הללו ואחרים לא יוכלו להחליש את המחנה הלאומי! כוחה של תנועת הליכוד הוא האמונה בצדקת הדרך, התשוקה הפנימית היוקדת בבשר מנהיגיה להיטיב עם העם – את זה אי אפשר לנצח, לבטח לא כאשר בראש המחנה הלאומי עומד האיש האחראי והדגול ביותר בישראל מזה עשרות שנים!

אחתום בתקווה לחזרת השר כחלון מהחלטתו, ואם לא כן אז לפחות בתקווה לשבתו לחיים הציבוריים ולתנועת הליכוד בעתיד. אך בה בעת, אחתום גם באמונה גדולה כי את הממשלה הבאה ירכיב ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו, וכמו גם את הממשלות הבאות הנראות לעין. כי רצונו להיטיב עם העם מיטיב עם העם, והעם יטיב עם המבקשים להיטיב לו.  



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כן, לשבור!

הרווח של הליכוד

עינר אביב

לעצור את המהפכה החברתית הבאה!

אריק זיו ויזר

מי ששולח ילדים להתגרות בחיילים, שלא יתלונן

אלי חזן

פרשיות השבוע – מטות – ומסעי

אלי כהן

מסמכי -"ויקיליקס" – "פיגוע ה-11 בספטמבר" של הדיפלומטיהאמריקאית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן