23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ישראלי לא מחרים ישראלי

אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ זאב אלקין כי ישראלי שישתתף בהחרמת מוצרים ישראלים ישלם 30,000 ש"ח מבלי הוכחת נזק

אמש אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק, שנועדה לטפל בבעיה שבה ישראלים משתתפים  בחרם כלכלי או חרמות מסוגים אחרים על ישראל.  החוק  יחול על מי שייזום או יעודד הטלת חרם על יחידים, מפעלים, חברות וארגונים בכל שטחי ישראל, לא כולל יהודה ושומרון. ההצעה אושרה  פה אחד. הצעת החוק היא שיתוף פעולה של ראשי הקואליציה והאופוזיציה, חברי הכנסת זאב אלקין. ודליה איציק לפי ההצעה, גוף שנפגע מחרם שלו יהיו שותפים גורמים ישראלים, יוכל לתבוע מהיוזם או המעודד את החרם פיצוי בסך 30 אלף שקלים ללא הוכחת נזק. מלבד זאת, הוא יוכל לזכות בסכום נוסף בתביעה אזרחית, בהתאם לשיעור הנזק שנגרם לו.

החוק נסמך על חקיקה דומה  בארצות הברית שבו קיים חוק דומה, האוסר על אזרחים אמריקנים להשתתף בחרמות המוטלים על מדינות ידידותיות, בהן גם ישראל. ההצעה נועדה לפגוע בעיקר בגורמים במגזר הערבי שלקחו חלק  בחרם שהטילה הרשות הפלסטינית על סחורה ממפעלים ישראליים ביו"ש ובשטח ישראל. כמו כן, נועדה ההצעה להרתיע אקדמאים המשתפים פעולה עם יוזמות של חרם אקדמי על ישראל במדינות המערב.
בהצעת החוק המקורית  הייתה כוונה להחיל אותה גם על גורמים פלסטינים בשטחים, שיוזמים חרמות או משתתפים בהם, אולם במהלך הכנת החוק שונה הנוסח שלו, והפלסטניםהוצאו מחוץ לחוק. ולכן החוק יהיה מוגבל רק לגורמים ישראליים .
 
פעולה עם החרם. יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, אמר כי התמיכה מקיר לקיר בהצעת החוק מוכיחה שחברי הכנסת מכירים בצורך לשמור על איזון בין זכויות דמוקרטיות לבין פגיעה מכוונת בגופים ישראליים.
 
בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי האיזון הוא בין טובת הציבור והמדינה לבין חירויות הפרט, כשהדבר בא לידי ביטוי בהגבלת תחולתו של החוק ליזמי החרם ומקדמיו, תוך הימנעות מהגדרת שיקולי הפרט בבואו לבחור מוצר או שירות שעליו מוטל החרם. הצעת החוק לא תקודם בכנסת לפני החורף הקרוב, לאחר פגרת הקיץ של המליאה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פייגלין מאשים את גמזו : עשה מעשה רמייה

אלי חזן

ועדת הכלכלה דחתה את הצעת האוצר להעלות את אגרת רשות השידור

אריק זיו ויזר

ח"כ בצניעות : אקוניס והרכבת

אלי חזן

מי שחלם. נאום יו"ר הכנסת בערב יום העצמאות 2013

אלי חזן

התלונה הקומית של חנין זועבי

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת הורה: מותר להיכנס למשכן בחולצות תנועה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן