19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

השר משה כחלון זועם: אעלה נושא קידום תכנית החשמל למאחז אום ריחן אום ריחן למרות העדר תב"ע בישיבת הממשלה.

שר התקשורת משה כחלון (ליכוד) זועם בעקבות הפרסומים על נסיונות המנהל האזרחי לחבר את המאחז הערבי הבלתי חוקי אום ריחן בצפון השומרון לתב"ע ועל נסיון המחטף לקידום תכנית חשמל גדולה למקום למרות שלמקום אין תב"ע מאושרת.

השר כחלון הודיע כי יפנה בישיבת הממשלה ביום ראשון לשר הבטחון אהוד ברק ויעלה בפניו את הנושא.
אום ריחן הינו מאחז לא חוקי ערבי – קבוצת בתים ערביים שנבנו בשטח של מרחב מועצה אזורית שומרון בין ארבעה ישובים בצפון השומרון – שקד, טל מנשה, חיננית וריחן – בניגוד מוחלט לחוק, תוך צפצוף מוחלט על חוקי הבניה ואף ללא מחשבה אפילו לבקש התרים.

פניות המועצה וגורמים נוספים למנהל האזרחי ולמשרד הבטחון בשנים האחרונות לטיפול בעבירות הבניה – אשר תוצאתן המיידית הינה גם סכנה בטחונית (קרבה לישובים, צמידות לכביש מרכזי) – נענו באדישות וכך בנויים כיום במקום מעל 20 בתים ערביים לא חוקיים המהווים, כאמור, גם סיכון בטחוני.

כשיא נוסף בחוצפה נבנה במקום, בבניה פרועה ועל שטח אשר לא מיועד לכך, בית ספר ערבי.

בתקופה האחרונה נבנה בבית הספר אגף חדש – למרות תלונות מרכז תחום הקרקעות במועצה על בניה עבריינית ללא כל היתר של האגף חדש, זכתה העבודה להעלמת עין ובניית האגף הגיעה לסיומה.

לפני מספר חודשים החל המנהל האזרחי לקדם למאחז הערבי הלא חוקי אום ריחן תב"ע (תכנית בניין עיר) ביוזמתו ובמימונו שלו (הוצאות הכנת תב"ע ישובי אזרחי עשויות להגיע למאות אלפי ₪).

המועצה האזורית שומרון, אשר בשטחה בלבד מעוכבות במנהל האזרחי ובמשרד הבטחון מעל 100 (!) תב"עות של מוסדות חינוך, ישובים ונקודתיות – חלקן מזה שנים, הגישה התנגדות לאישור התב"ע של המאחז הלא חוקי ובעקבות כך נמצא עדיין הנושא בדיונים.

להפתעת המועצה, הגיע לידיה בימים האחרונים מידע כי המנהל האזרחי מקדם ומביא לאישור תכנית חשמל בהיקף גדול ביותר לטובת אום ריחן – תכנית אשר כוללת הצבת עמודי חשמל ופריסת תשתית חשמל עילית במתח גבוה וכן תשתית תת קרקעית למקום, כל זאת למקום לא חוקי בעליל שהתב"ע שלו לא אושר בינתיים – למרות נסיונות משרד הבטחון בנושא.

למרבה התדהמה, התברר כי המנהל האזרחי – אשר הינו גוף של הצבא (למי ששכח..) – ניסה להסתיר ממועצה אזורית שומרון את קידום תכנית החשמל הגדולה.

בשונה מהכללים הנוהגים בכל המקרים מסוג זה ומהסיכומים בנושא, במכתב שיצא לגורמים התכנוניים על תכנית החשמל, עליו חתום סעיד קאסם קמ"ט חשמל במנהא"ז, "הושמטה" מועצה אזורית שומרון מרשימת המכותבים.

מצ"ב (קובץ "אפליה") מכתבו של סעיד קאסם בנושא חיבור חשמל אום ריחן ללא הפניה למועצה, וכמו"כ לשם השוואה מכתב זהה לתכנית חשמל במקום אחר במרחב צפון השומרון (עראבה – צומת דותן) – הניסוח והפרטים בשני במכתבים זהים, כולל רשימת המכותבים לתגובה ואף באותו הסדר.

בעוד שבמכתב על עראבה מופיעה המועצה כשניה ברשימה, במכתב על אום ריחן המועצה "נשכחה".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הוציא הבוקר (ה) מכתב בהול בנושא לשר הבטחון אהוד ברק (מצ"ב) וכן מכתב התנגדות לפרוייקט החשמל – אל המנהל האזרחי (מצ"ב).

מסיקה זועם על האפליה ונסיון המחטף להעברת התכנית ללא קבלת התנגדויות:

"מדיניות האיפה ואיפה שמנהיג משרד הבטחון ביהודה ושומרון פשוט לא תאמן.

בעוד המערכת רודפת בהתמדה וללא מעצורים אחר כל צריף או מבנה קטן שיהודים אזרחי המדינה בונים – מסמך רשמי של המנהל האזרחי מוכיח כי קיימת הנחיה רשמית של המנהל האזרחי להפסיק את האכיפה על עשרות אלפי בתים לא חוקיים בעליל שנבנים יום יום באין מפריע ע"י ערבים בגבעה ממול.

רק למועצה האזורית שומרון לבדה ישנן מעל מאה תב"עות אשר "תקועות" במשרד הבטחון ללא חתימה ומעוכבות כבר שנים מסיבות פוליטיות נטו – בעוד המנהל האזרחי מנסה לקדם תב"עות של בניה ערבית לא חוקית בקצב מהיר ועל חשבון משלם המיסים הישראלי!

בעוד ישובים כמו ברוכין שהוקמו ע"י המדינה בהחלטת ממשלה מוגדרים כמאחז היות ושר הבטחון מסרב מסיבות פוליטיות לחתום להם על התב"ע, והמדינה מסרבת לחברם לתשתיות ולביוב בנימוק שהתב"ע אינה חתומה – מקדם המנהל האזרחי תכנית חשמל גדולה למאחז ערבי לא חוקי בעליל.

בצד השני של הכביש ליד אום ריחן, הישוב טל מנשה אשר הוקם ע"י ממשלת שמיר מוגדר ע"י טליה ששון, בטיעון של העדר חתימה אחרונה על התב"ע, כמאחז ונרדף ע" בכל אשר יעשה.

מדובר באפליה נוראית ובלתי מתקבלת על הדעת".

את מכתבו לשר הבטחון מסיים מסיקה במשפט:

"זכותכם לומר שאתם מעדיפים את הצד הערבי אך אנא אל תדברו בשם החוק, כאשר אתם מונעים מילדי ישראל לימוד בתנאים מינימאליים בטיעונים 'חוקיים' כביכול של העדר תב"ע בתוקף".

ח"כ יריב לוין (ליכוד), שלח בעקבות חשיפת המקרה שאילתא דחופה בנושא לשר הבטחון (מצ"ב), בה הוא כותב:

רצוני לשאול:

1. מדוע מממן ומקדם המינהל תב"ע למאחז ערבי לא חוקי?

2. מדוע מקודמת תכנית חשמל למקום?

3. מהי מדיניות חיבור החשמל בהעדר תב"ע בישובים היהודיים?

נודע לשבימים אלה המינהל האזרחי מממן הכנת תב"ע למאחז ערבי בלתי חוקי אום – ריחן בצפון השומרון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ניצולים, מתעדים, מספרים, יקירי מדינת ישראל

אריק זיו ויזר

פקידי האוצר שרואים את כל העם כשקופים

אריק זיו ויזר

מכתב בענייניו של האזרח הישראלי השבוי במצרים נשלח לרה"מ

אריק זיו ויזר

כצפוי – מתחילים להרכיב ממשלה

אריק זיו ויזר

המשנה לראש הממשלה , השר סילבן שלום , בביקור במאהל המחאה של יש"ע נגד הקפאת הבניה:

אריק זיו ויזר

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל: "אני מתחייב לפעול להקמת ועדה בין משרדית שתסדיר את מעמדן של חוות החקלאים הבודדים בנגב"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן