18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

השלום – עזה תחילה

הכרסום הממשי בלגיטימציה של מדינת ישראל קיבל מטריה אווירית מהאנשים שיצרו את חבורת אוסלו.

אבקש להזכיר כי כאשר החל התהליך שאל יוסי שריד, האדם שמתברר יותר ויותר כפחות ופחות : “עזה ויריחו – מה הפחד”. את רעיון עזה תחילה קידמו כל נערי פרס : רמון, ביילין, בורג והשאר.

 

קשה לשכוח את נאומו של יצחק רבין ז”ל שאמר שהליכוד יודע רק להפחיד. שלא יהיו קטיושות על עזה וכי הליכוד הורס כל סיכוי לשלום. ואנחנו ? ונתניהו ? ביקשנו להזהיר. התברר כי אנחנו מכירים את הטבע הערבי טוב יותר מאנשי השמאל. זה לא מנע את כניסת הארכי מחבל, יאסר ערפאת, לעזה ואיתו חבורת המושחתים מטוניס.

רבין הסביר לנו כי הפלשתינים יוכלו להתמודד עם הטרור בלי בג”צ ובלי בצלם. האמרה הזא שימשה במידה רבה קטליזטור מיידי לתירוץ מסירת הנשק לרשות הפלשתינית. אותו נשק ירה כלפי יהודים רק בשל היותם יהודים ולאחר מכן הנשק ירה אל חיילי הסיורים המשותפים עם פתיחת אינתיפאדת אל אקצה. כל ההקדמה הזאת באה כמבוא לדבר האקטואלי : עכשיו, אחרי צוק איתן, באים חסידי יורשו של ערפאת ודורשים להאיץ את התהליך המדיני כדי שיהיה שקט בעזה.

אז בואו ונחזור אל המנטרה הישנה של אלו שצידדו בעזה תחילה.

אבו מאזן יכנס לעזה, ישתלט על כל הרצועה, יוכיח שפניו לשלום, יפרז את עזה. במקום חימוש והשקעה במנהרות עזה תיבנה ותיתן אופק כלכלי לתושביה, מסביב לעזה יורגש השקט.

או אז אפשר יהיה להתקדם להסדרה מדינית ביהודה ושומרון. הרי כל דיבור על הסדרה מדינית ביהודה ושומרון כמוה כהימור על כל מדינת ישראל.

איום הטילים והפצמרים לא יגמר בעוטף עזה אלא יחל מעפולה בצפון וימשיך לנתניה, כפר סבא, מודעין, ירושלים וכמובן נתב”ג. לכן רמון, בוז’י וזהבה גלאון : לפני שאתם מוכנים להמר על החיים שלנו בואו ונחשוב פעם נוספת.

האם ננטוש את הבקעה ונמתין ליום שבו דעאש יחצו את הגבול?

אני לא בטוח שבאותו היום שדעאש היו נכנסים ופוגשים את גיבריל רג’וב הרי שלאחר הפגישה ראשו היה נשאר על כתפיו? אך אנחנו לא יכולים להמשיך להמר על חזונו של שמעון פרס שהאמין באמת ובתמים שיקום מזרח תיכון חדש וקיבל מזרח תיכון ח-דעאש.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי ימצמץ ראשון?

אריק זיו ויזר

שחרור מחבלים – יוק

אריק זיו ויזר

אהוד שוב רוצה לברוח

אלי חזן

הסיפור על הרקטות שטועות בדרכן

ארבע ברכות בפרשה

עזריאל צפר

השטרות החדשים – הבעיה האמיתית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן