19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

השופטת שהתנהגה כמו שייח’?

השופטת ורדה אלשיך. כבר שמה הלך לפניה. רבים מעורכי הדין בישראל שיחרו לפתחה.

 

היא הייתה בעלת הגרזן על חברות שעמדו בפני פירוק. אלשייך הייתה ידועה שאישה נטולת רחמים ותהיות רבות עלו  סביב השם שלה. במשך שנים היו כאלה שלא נהנו מנחת שיפוטה היא גזרה גורלות. אולי בעיקר לשלילה. לא פעם שמעתי אפילו אני סיפורים כי מפת האינטרסים היא נר לרגליה. ידיד קרוב שלי סיפר לי כי הוא חש שהיא עשתה לו עוול. ביטלתי את טענתו בשישים וזאת משום רציתי להאמין שבמערכת המשפט אצלנו אין איפה ואיפה אך כשעלתה מן האוב פרשת אלשייך נזכרתי בטענותיו של הידיד והחל לכרסם בי החשש כי חטאתי לחבר.

 

ועכשיו אני מתחיל לחשוב : האם הגרזן של השופטת אלשיך היה קל כאשר הורידה אותו על חברות אשר היו בקשיים?  האם זה נעשה מרוע ? או שכפי שהיא יכלה לבצע סיכול ממוקד לעו”ד בישראל היא ביצעה סיכול ממוקד לחברות שהיו בקשיים? האם זה הגיוני שבן הזוג שלה חי ועובד עם חברות כמו בנקים, או חברות השייכות לגורמים כמו משפחת אריסון  או גורמים שאליה שייכים רשת מזון גדולה ואילו הם לא  היו מרכיבים בהחלטותיה?


קשה לי מאוד להביע את מה שאני חש. אני מצר על זה שהתחלתי לכתוב אך חייבים למען הציבור לבצע בדיקה תקופתית לשופטים. הרי לא יעלה על הדעת שכל כך הרבה אנשים תלויים בכל כך מעט חורצי גורלות כך שבמשך שנות השפיטה אין שום בקרה על אותה מערכת .

לקחתי רשימה של תיקים  בולטים השייכים לאלשייך. ניתן למצוא בהם את תיקי הפירוק של פיקנטי, נגה אלקטרומכניקה, קלאבמרקט, תבל, טאוור אייר, התעשייה
הצבאית, פויכטונגר , ברגר קינג, פיצה מטר, פיצה דומינוס, הבנק למסחר, תיאטרון הבימה, פיצוחי חממה ועוד.
תיקים אלו שלחו עשרות אלפי עובדים הביתה. על תיקים אלה העמלה של המפרק הייתה כזאת גבוהה שבחלק מהמקרים היא נעה סביב עשרות רבות של מיליונים. אם אני לוקח את התעשייה הצבאית ומצד שני את פיקנטי האם לשלוח אלפי עובדים של פיקנטי נבעה מהחלטה הגיונית? האם אי אפשר היה למנוע את סגירת הרשת שנתנה לא רק עבודה קשיי יום אלא גם אפשרות לאנשים החלשים לקנות בזול. האם הטיפול בתעשייה הצבאית היה נכון?

האם גוף כזה לא יכל לקבל מקדם אחר כדי להוציא אותו מהגסיסה שהוא מתנהל עד היום?

הסיפור של פיקנטי מציק לי כל הזמן כי אני סבור שבמידה והמערכת הייתה מתנהלת ביד קלה יותר מחירי המזון בישראל לא היו מגיעים לממדים כפי שהיום קרטל המזון מרשה לעצמו.

כדי להוציא את הספק מאיתנו וכדי שהצדק יראה ויעשה אני מצפה שהשופטת תעבור בדיקת מכונת אמת והיא תתושאל על כל התיקים בהם החליטה. הרי לא יעלה על הדעת שאנחנו עכשיו נקבל רק את המצב שהיא לא תחזור לשפוט. יש לנהוג בשופטת אלשיך כפי שהיא נהגה באלו שבאו לקבל סעד ממנה.


אם מוצא הדין עם קצב, אריה דרעי, אברהם הירשזון ושאר ירקות פליליים, קל וחומר שאנחנו כמדינה שמאמינה בחוק, מאמינה במערכת המשפט, אנחנו חייבים למצות את הדין גם עם שופט שסרח.

דין השופט חייב להיות חמור מדין האזרח שלפעמים לא בקי בחוק. אי ידיעת החוק לא מונעת עונש, אז קל וחומר כאשר יושבת שופטת
ונהיר לנו כי היא מכירה את החוק. במידה והיא עברה על החוק היא צריכה לעבור משפט  והענישה חייבת להיות חמורה.
יתר על כן הייתי מציע כי כל שופט יעבור פוליגרף פעם בשנה. הרי אם דובר אמת , אין בעיה. אך אם ימצא כי שיקר מקומו לא על כס המשפט.
לי ברור כי תהיינה התנגדויות אך איני מבין למה שגם השופטים לא יהיו נתונים לשקיפות קבועה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אמת של פוליטיקאים

אלי חזן

קוסם נולד

אריק זיו ויזר

הוא הציל אותנו

אלי חזן

ציבטו את עצמכם,ספטמבר עבר ואנחנו עדיין בחיים

אריק זיו ויזר

יום אידיוטים שימושיים שמח

אלי ורד חזן

שכחו אותי בבית

אלי חזן
דילוג לתוכן