19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

הקיפאון השלומיאלי של יועצי נתניהו

קיפאון והקפאות שחשפו שלומיאליות פוליטית הפכו לאחרונה לעניין שבשגרה בהתנהלות נתניהו בענייני הפנים והחוץ כאחד; הגם שכל היודע שנתניהו ניחן בתבונה רבה, יבין שכשלים אלה יש לתלות קודם כל ביועציו הפוליטיים. בראשית היה החטא הקדמון של הקפאה וייבוש אִרגוני של סניפי הליכוד ופעילי השטח, אחר כך ההקפאה האידיאולוגית של הבנייה ביהודה ושומרון, ועתה גם הניסיון להקפיא את מוסדות הליכוד על ידי דחיית המועד של הוועידה.
ואילו לא דחה בית המשפט את ניסיון ההקפאה האחרון, עלול היה מהלך כזה להביא להקפאה אִרגונית של מפלגת השלטון, ויחד עם ההקפאה האידיאולוגית של ההתיישבות היה עשוי ליצור חלל אִרגוני ורעיוני המעמיד בספק את המשך קיומו של הליכוד כמפלגהעממית גדולה.
שהרי קיומה של תנועה ומפלגה פוליטית מבוסס ונתמך על ידי שני עמודים: העמוד האידיאולוגי והעמוד האִרגוני. שמוֹט אחד מהם – והתנועה תימצא במצוקה קשה; שמוֹט את שניהם – וסופה המהיר בוא יבוא במהרה.
הבנייה ביהודה ושומרון מהווה היום את היסוד והגרעין של האידיאולוגיה עליה מתבסס הליכוד. פגיעה בהמשך הבנייה בחלקים אלה של ארץ ישראל  היא פגיעה אנושה בתנועת הליכוד, שגם כך יש כאלה השואלים מה ההבדל הגדול בינה לבין קדימה או אף בינה לבין מפלגת העבודה בראשות ה”נץ” ברק. בעטיו של ערפל אידיאולוגי זה הצביעו רבים בבחירות האחרונות לכנסת למפלגות שנראה היה כאילו הן עומדות מימין לליכוד. יש להניח שלפחות חלקם מאוכזבים היום.
מזה מספר שנים מורגשת הקפאה של הפעילות האִרגונית בסניפי הליכוד יחד עם נטישה הדרגתית של רבים מפעילי השטח, ועתה נוצרת מגמה שעלולה להעצים עוד יותר את הנזק שנגרם לתנועה כתוצאה מכך. חוקת הליכוד מחייבת רִענון וחידוש של שורות הליכוד תוך שנה לאחר הבחירות לכנסת, כדי שכוח צעיר ורענן יסייע לוותיקים להתחזק לקראת הבחירות הבאות. הניסיון לשינוי החוקה שמשמעו דחייה של ועידת הליכוד, ימנע תהליך חיוני זה ויפגע אנושות בהתנהלות הארגונית של התנועה וכתוצאה גם בעצם קיומה כמפלגה גדולה.
כל התומך בדחיית הוועידה מונע למעשה מפעילי שטח צעירים ונמרצים, הפועלים מזה שנים רבות למען הליכוד בכל רחבי הארץ מבלי שיהיה להם תפקיד רשמי, להצטרף למוסדות המרכזיים של התנועה. הקפאה אִרגונית זו, יחד עם ההקפאה האידיאולוגית של הבנייה ביו”ש, עלולה לגרום פגיעה אנושה בליכוד לקראת הבחירות הבאות לכנסת.
למיטב הכרתי – הליכוד איננו רק עוד מפלגה אחת מבין כל הרבות הנטועות במפה הפוליטית של ישראל. הליכוד בעיניי היא תנועה לאומית שבנבדל ממפלגות ותנועות אחרות, ממקדת את כל מעייניה בטובת עם ישראל בארץ ישראל. לפיכך, פגיעה בליכוד עלולה להיות פגיעה קשה גם בעתידו של עם ישראל ובמולדתו.
כל בר דעת שעיניו בראשו יבין שמימוש האידיאולוגיה של הליכוד היא גם נִשמת אפו ומקור קיומו והישרדותו של עם ישראל בארץ ישראל. כל מי שאיננו משועבד לאינטרסים אישיים זרים, כל מי שאיננו מסתפק במה שנראה מעבר לפינה אלא חושב גם על יום המחרת, על טובתם וביטחונם של צאצאיו וצאצאי עמו בדורות הבאים, יבין שצריך לתמוך ברִענון וחידוש הליכוד, בהמשך הבנייה והפיתוח בכל חלקי ארץ ישראל.
כי בנפשנו הם.
זאב בן-יוסף, הוא עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אפלייה חמורה בין יהודים לערבים

אלי חזן

לקחי השואה והאיום הקוריאני

אלי חזן

הפיתרון של נתניהו לסוף הסכסוך

אריק זיו ויזר

מקור התעצמות הטֶרור הבינלאומי

אלי חזן

לִקחי שוֹאָה ועצמאות

אריק זיו ויזר

מֵעַבְדוּת לְחֵרוּת אמיתית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן