21.1 C
תל אביב
17 באפריל 2024
ליכודניק
יחיאל לייטר

הפיגוע בירושלים -טרור שניתן לעצור – יחיאל לייטר

יחיאל לייטר חושב שניתן לעצור את הטרור בירושלים

שוב “פיגוע ספונטאני” במרכז ירושלים ושוב אנו שומעים את קציני המשטרה מגמגמים על הקושי בעצירת פיגוע מסוג זה. עבור מי שתהה, בתי המחבלים מהפיגוע הקודם טרם נהרסו ודבר לא נעשה ביחס להסתה במסגדים במזרח העיר. במדינה מתוקנת, היה מפכ”ל המשטרה מודח. אלא שהפעם הבעיה איננה מתחילה במפכ”ל אלא בממונה עליו, ראש הממשלה. כאשר ראש ממשלה מכהן מסביר לתושבי אשקלון שהם צריכים להתרגל למציאות של טילים –מדוע שלא יתחילו תושבי ירושלים להתרגל לפיגועי דריסה?
כבר הוכח שישנם פתרונות לטרור ולכן מי שאינו יכול לספק אותם, כדאי שיפנה את מקומו מהר למי שכן מסוגל לבצע את העבודה. אני זוכר כיצד בשנת 1990 ישב בביתי שבחברון העתיקה בוגי יעלון שמונה זה עתה למפקד אוגדת איו”ש. שאלתי אותו אם הוא מסכים עם קציני הצבא שטוענים שלא ניתן למנוע זריקות אבנים ובקת”בים. כזכור, היה זה עמרם מצנע שבתפקידו כאלוף פיקוד המרכז אמר שישנם רק פתרונות מדיניים לאינתיפאדה. יעלון ענה שהוא איש צבא וכאיש צבא הוא יספק פיתרון צבאי. ואכן, יעלון נתבקש על יד ראש הממשלה יצחק שמיר ושר הביטחון מישה ארנס לספק את הפתרונות הצבאיים. יעלון התחיל את המשימה בג’נין והמשיך דרומה עד שריסק את תשתיות הטרור ושבר את מנהיגות האנתיפאדה.
גם לפני מבצע “חומת מגן” היו שחזרו על אותה המנטרה ש”אין מה לעשות נגד מפגע בודד”. רק לאחר הטבח הנורא במלון פארק החליטה הממשלה לפעול והפעילות הצבאית הנחרצת הורידה בצורה דרסטית את מספר הפיגועים. במקרה או שלא, גם כאן הפעם היה זה בוגי יעלון בתפקיד הרמטכ”ל שניצח על המלאכה.
אנו זקוקים היום לקציני משטרה שלא חוזרים על המנטרות שהכל “ספונטאני”. הבעיה היא שבמקרה שלנו הגישה הרופסת שמזמינה פיגועים נמצאת בראש הפירמידה ועד שזו לא תוחלף קשה להאמין שנראה שינוי אמיתי בשטח.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

על מצורעים, פחדנים ושלמות ירושלים/ מאת : יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

הפריימריס וצפצוף הזרזיר של הציפורה לבני/ מאת : יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

“כשמדובר באכיפת החוק- בדואי שווה יותר מיהודי “/מאת: יחיאל לייטר:

אריק זיו ויזר

משבירת השתיקה להודאה בטעויות/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

אין ספק מוציא מדי ודאי/ מאת: יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

שוויון בפני החוק – סוגיית מגרון והפזורה הבדואית בנגב /מאת : יחיאל לייטר |

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן