28.1 C
תל אביב
27 ביולי 2024
ליכודניק
בליכוד כללי

הלקח מהימים הלאומיים: אז עם מה אנחנו יוצאים?

“כמו כל אהבה לאח, לא משנה כמה מבקשים ממך להסביר, לא תמיד ניתן לספר מה הופך את האח שלך להיות כל כך מיוחד ולמה לעולם לא יהיה לו תחליף, כי מעל הכל, אהבה של האח, כי הוא אח. אך כשצריך בכל זאת להסביר על אהבה, כל מה שניתן זה להצביע על עשרות הגוונים המיוחדים שבאישיותו, אשר שופכים אור על שאלת “הלמה”, למה אנחנו אוהבים את אחינו – את עמנו”
הטקסט המרגש והמרטיט הזה שייך למנחם קלמנזון, חתן פרס ישראל הטרי, שאחיו נפל בשביעי באוקטובר וריגש אומה שלמה בדבריו השבוע מעל בימת הטקס.
נאומו של מנחם מתווסף לנאומה המרגש של עפרה לקס ששכלה את בנה לוחם סיירת מטכ”ל בבארי ולדברים המרגשים של חגי לובר, אב שכול ששכל את בנו בעזה ולעוד עשרות הורים שכולים שהצטרפו למשפחת השכול של מדינת ישראל וצה”ל ומרגשים אותנו, לצערנו, כל פעם מחדש במילים כדורבנות (ברשת ניתן למצוא בקלות את הנאומים במלואם).
הדברים מרגשים, לא משאירים אף עין יבשה, נכנסים ללב ובתקווה שישארו בלב. המסר של כולם הוא אחד: אחים אנחנו.
את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות השנה תשפ”ד, כנראה שלא נשכח הרבה זמן. מה לא היה לנו בהם. עצמאות תחת מלחמה, אזעקות בזמן טקסים, נפילות ויירוטים ולצערנו גם הרוגים. בפעם הראשונה מאז קום המדינה ב-1948 מדינת ישראל מציינת את עצמאותה תחת מלחמה.
מהשבוע הזה, בו ציינו את הימים הלאומיים, צריך לצאת מחוזקים במסרים של המשפחות השכולות, עם מילים כמו גבורה, עוצמה, זקיפות קומה, גאווה הרבה הרבה תקווה ואמונה בצדקת הדרך ובעיקר לא להיגרר לעימותים ומלחמות פנימיות בינינו. למה ? כי אחים אנחנו.

__________________________________________________________________________

הכותב הוא אבי נחמני דובר סניף יקנעם בליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פיגלין נטל על כל המחנה הלאומי

אריק זיו ויזר

הרמלין השיק את הקמפיין להתמודדות במחוז דן

עינר אביב

יום הולדת לאבי דיכטר

אליעד ברינה צילום חגית אלמגור

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בדלית אל-כרמל לרגל חג יתרו של הדרוזים

אלי חזן

למחוק את המתפקדים כפולים

אריק זיו ויזר

הונחה אבן הפינה לפרוייקט המגורים על שמו של עוזי כהן ז”ל

אלי חזן
דילוג לתוכן