19.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

דברים לזכרה של שושנה רזיאל

אתמול, יום ג’ ח’ ניסן תש”ע, נפרדנו משושנה רזיאל שהלכה לעולמה בגיל 93. שושנה הקדישה את חייה לבעלה המנוח דוד רזיאל (מפקד האצ”ל) בחייו ולאחר מותו להנצחת זכרו ופועלו.

שושנה נולדה בשנת 1917 בירושלים, דור 7 לתושבי העיר. אמה חנה שפיצר לבית כהנא שפירא ייסדה וניהלה במשך שנים רבות את  בית הספר לבנות “שפיצר” בירושלים. בן דודה של חנה שפיצר היה הרב הראשי לישראל אברהם כהנא שפירא זצ”ל. שושנה המשיכה בדרכה של אימה וניהלה את בית הספר יהודה הלוי בשכונת קטמון במשך ארבעים שנה.

סיפור חייה של שושנה הוא אהבתה האידיאולוגית לדוד רזיאל האיש, לאמונתו, למורשתו ולמעשיו והנצחתו. אהבתם של שושנה ודוד רזיאל פרחה באביב תרצ”ח. רזיאל העניק לה מתנות המסמלות את מהלך חייהם- אקדח אישי ותנ”ך ועליו הקדשה מירמיהו “עוד אבנך ונבנית”.

לקראת נישואיה לרזיאל עברה לגור בתל אביב. השניים התחתנו בי”ג ניסן תרצ”ח (1938).

חיי המחתרת לא אפשרו לשושנה ורזיאל לנהל חיי נישואים רגילים. שושנה לא החליפה את שם משפחתה, חברים וקרובים לא הוזמנו לדירתם בשל החשש לחשוף את מיקומו של רזיאל ולהבאתו למעצרו בידי הבריטים.

בשנת 1941 (תש”א) יצא רזיאל למשימה מטעם האצ”ל לחבניה שבעיראק. במשימה זו הוא נהרג מהפצצת מטוסים של חיל האוויר הגרמני. רזיאל נקבר בבית הקברות הצבאי הבריטי בחבניה ושושנה פעלה שנים רבות כדי להעביר את עצמותיו משם. הבריטים הסכימו להעבירן לקפריסין שהייתה תחת שלטונם. אחרי שזכתה קפריסין בעצמאות פנו מנחם בגין ומשפחת רזיאל לשלטונות קפריסין והם אישרו להעביר את ארונו לארץ. רזיאל נקבר בשנת 1961 (תשכ”א) בהר הרצל בירושלים. מאז ועד היום מקפידים באדיקות חבריו ומוקירי זכרו לפקוד את הקבר בכ”ג באייר, תאריך נפילתו. מהאזכרה יצאו לביתה של שושנה והעלו זיכרונות.

כאשר נהרג רזיאל הייתה שושנה בהריון ונולד להם בן אך הוא נפטר לאחר כמה ימים. מאז מותו של רזיאל לא התחתנה שושנה ולא נולדו לה ילדים.

שושנה הייתה פעילה באצ”ל ובתקופת המרד בבריטים אף נאסרה ונכלאה בבית הסוהר לנשים בבית לחם. לאחר שחרורה יצאה בשליחות הארגון לאירופה ועסקה בהסברה ובמגבית.

עם הקמת המדינה חזרה שושנה לירושלים ועסקה בחינוך. על פעולתה הממושכת בתחום החינוך זכתה בתואר יקירת ירושלים.

 

יהי זכרה ברוך.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר אוצר נטול אוצר רעיוני

עינר אביב

להנהיג את המדינה? בואו נתחיל מלאזן מפלגה

אלי חזן

צעירי הליכוד פ”ת מתנגדים להקפאה

אריק זיו ויזר

פרשת ויקרא- החינוך לטהרה

אלי כהן

דין וחשבון – ניתוח עומק אודות המצב הפוליטי מדיני במזרח התיכון

אריק זיו ויזר

מילותיו האחרונות של אלי כהן : “חבל שלא עשיתי יותר”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן