26.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ביקור בירושלים של מעלה

אמיתי שיף ביקר לאחרונה בירושלים. הוא חזר עם יומן מסע מרתק 

 

 

במהלך השבוע החולף ביקרתי במשך כשלושה ימים בירושלים של מעלה.  את ביקורי המיוחד בירושלים קיימתי במסגרת מלגת לימודים בשיתוף פעולה עם המרכז למורשת הכותל ומדינת ישראל.

 

ירושלים וסביבתה כולה מלאה באתרים היסטוריים וארכאולוגים מתקופות שונות לאורכן של 3000 שנה רק מנוכחות יהודית ועוד אלפי שנים של תקופות קדומות יותר של עמים שהיו ונכחדו כשרק העם היהודי למעשה שרד את חבלי ומסעות ההיסטוריה.

 

בעשורים האחרונים התפתחה מגמה בחקר ההיסטוריה. קוראים לחוקריה “המינימליסטים” שמנסים לגמד את הערך של ההיסטורי של אירועים המתועדים בתנ”ך או גם בתלמוד ובגמרא. כמו למשל האם הוצאנו לגלות או שזה מהלך מתוכנן של ההנהגה היהודית לאחר מרד בר כוכבא?

 

הממצאים החדשים מגלים שלקיסר הרומי אדריאנוס היו יד ורגל ביציאה לגלות מירושלים לירושלים בחזרה.  המרכז למורשת מנהרות הכותל מציג סיור מודרך וכן חוויה עמוקה עם הגילויים השונים בין התקופות השונות.  הממצאים שעולים מחזקים את תחושת השייכות והמחויבות לחיזוק ושימור הגילויים. ירושלים תחתית היא למעשה ירושלים של מעלה.

 

הדריאנוס או אדריאנוס (??) היה הקיסר הרומי שהוציאנו לגלות בצורה אכזרית. עד היום יש ויכוח איך יש לכתוב את שמו נכון יותר. מכל מקום, הוא היה אחד הקיסרים האדירים והחזקים שהיו לאימפריה הרומית.  בעבורנו היהודים היה האכזר והנורא ביותר. למעשה, הוא זה שחתם על הגלות מארץ ישראל.  מדהים איך הממצאים שעוד נחקרים חושפים ומחזקים גם את אשר נכתב בתורה שבעל פה על ידי חז”ל.

 

במהלך הביקור הגעתי גם לבית הרב קוק – מי שהיה רבה הראשי הראשון של ישראל וימיסד הרבנות הראשית לישראל.  הרב אברהם יצחק קוק נחשב גם לאביהם הרוחני של הכיפות הסרוגות בישראל.   אותי עניין חלקו מאחורי הקלעים בסיפור ההגנה על שלושת המואשמים ברצח ארלוזורוב.

 

בתור הרב הראשי לארץ ישראל, יצא להגנת הנאשמים, והיה מראשי המגיניים עליהם. וכן גם טס לשם כך עד אנגליה בשביל לדרוש את שחרור אברהם סטבסקי, אבא אחימאיר, רוזנבלט ומינץ.  תמימיכת הרב קוק יצרה מתח בין מפלגות הפועלים לבין הרב קוק.  יהי זכר צדיק לברכה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אין הזדמנות שלישית

אריק זיו ויזר

אל תתנו לעובדות לבלבל אותכם

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע : פרשת בלק

אלי כהן

פייגלין פוביה או פייגלין מניה ?

אלי חזן

סומכים עליך, ראש הממשלה

אלי חזן

דרושה: נקמה משפילה וכואבת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן