30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

בִּרְעוֹם התותחים – להשתיק מוזות פוליטיות

על מועמדים ותעמולת בחירות בצל מלחמה

 

ימים קשים עוברים לאחרונה על עם ישראל, אבל דווקא במאבקנו על קיומנו והישרדותנו כאן, אנו חייבים לזכור שעלינו להתוות תמיד את הכיוון הנכון שיאפשר לנו ניצחון. ולא בכדי כונה המבצע הצבאי "עמוד ענן". כמו אז, גם היום אנו הולכים במדבר ודרוש לנו כיוון: "וה' הֹלֵךְ לִפְנֵיהֶם יוֹמָם בְּעַמּוּד עָנָן, לַנְחֹתָם הַדֶּרֶךְ, וְלַיְלָה בְּעַמּוּד אֵשׁ, לְהָאִיר לָהֶם לָלֶכֶת, יוֹמָם וָלָיְלָה " (שמות י"ג, כ"ד). אלא שבכלל לא בטוח שכל הפוליטיקאים אכן יודעים מה הכיוון הנכון היום.

 

אומנם קיימת החלטה, לפחות במפלגת העבודה, שכאשר התותחים רועמים מוטב שהמוזות הפוליטיות ישותקו ותעוכב ההתמודדות הפוליטית בבחירות המקדימות ("פריימריז").

אינני יודע עד כמה החלטה זו מיושמת שם, אבל כנראה שלפחות בליכוד – חלק מהמועמדים בבחירות המקדימות ממשיכים בתעמולה אינטנסיבית. חלקה מתוחכמת – על ידי משלוח הודעות על "תמיכה בחיילים ובממשלה", וחלקם ממשיכים עם סתם הודעות תעמולה (במִסרונים לנייד, ברשתות החברתיות, בדואר אלקטרוני, ועוד). גם בימים רגילים זה מייגע, אבל במצב הנוכחי זה פשוט דוחה.

 

אנשים רבים הביעו בפניי את סלידתם מהמשך התעמולה הזו, המוסווית והגלוייה כאחד, כאשר מדינת ישראל נתונה במערכה צבאית. נראה לי שהמועמדים הממשיכים בכך בעת כזו רק מזיקים לעצמם.

 

אם לא למעננו, כלל אזרחי המדינה, לפחות למענם – יואילו מועמדי הבחירות המקדימות בכל המפלגות, להפסיק כליל את תעמולתם הנלעגת עד תום המערכה הצבאית.

תחת זאת מוטב שישננו לעצמם בלחש רק את התפילה שלהלן ובכך יועילו לעצמם ולכולנו:

 

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלהֵינוּ מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם. יִתֵּן ה' אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם. הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וּמִכָּל נֶגַע וּמַחְלָה וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם. יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם וִיעַטְרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבְעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן. וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב: כִּי ה' אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אוֹיבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם.

אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם, צוּר יִשְׂרָאֵל וְגוֹאֲלוֹ, בָּרֵךְ אֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל, רֵאשִׁית צְמִיחַת גְּאֻלָּתֵנוּ. הָגֵן עָלֶיהָ בְּאֶבְרַת חַסְדֶּךָ וּפְרֹשׁ עָלֶיהָ סֻכַּת שְׁלוֹמֶךָ וּשְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ לְרָאשֶׁיהָ, שָׂרֶיהָ וְיוֹעֲצֶיהָ, וְתַקְּנֵם בְּעֵצָה טוֹבָה מִלְּפָנֶיךָ. חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קָדְשֵׁנוּ, וְהַנְחִילֵם אֱלֹהֵינוּ יְשׁוּעָה וַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם, וְנָתַתָּ שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וְשִׂמְחַת עוֹלָם לְיוֹשְׁבֶיהָ; וְנאמַר אָמֵן.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ההתחלה והסוף של מחאת האוהלים

אריק זיו ויזר

הַדֶרֶך לְכִיבּוּי הַתַּבְעֵרָה בִּירוּשָלַיִם

אלי חזן

בצרפת נפתחה מלחמת העולם

אריק זיו ויזר

הוויתור על קיר הברזל

אריק זיו ויזר

שַעַטְנֵז הקפיטליזם החזירי

אלי חזן

סכנת הסכמי בודפשט-מינכן

אלי חזן
דילוג לתוכן