38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי

אסנת מארק – לא חותמת גומי

חברת הכנסת לשעבר אסנת מארק, המדורגת 38 ברשימת הליכוד, צפויה לחזור למשכן כחברה מן המניין ולשמש ח”כ מטעם המפלגה, לאחר שעבר החוק הנורווגי. מארק, שהתמנתה על ידי ראש הממשלה נתניהו לועדה לבחירת שופטים, מצהירה כוונות בטרם נכנסת לתפקיד: “איני חותמת גומי” היא מבהירה. בהתבטאויותיה האחרונות בכלי התקשורת הסבירה את הקוים שמנחים אותה בכל הנוגע לתהליכים שהיא מבקשת להכניס אל תוך המנגנון של בחירת שופטים בישראל.

הצהרת הכוונות של ח”כ המיועדת מארק בדבר האופן שלטעמה יש לבחור שופטים במדינת ישראל, נוגעת אל המרכיבים הבסיסיים של מערכת חד גונית באופיה. לטענת מארק, “הליכוד רוצה לממש את הערכים שלשמם הוא נבחר”, והבהירה כי הכוונה היא לכך שאינה מתכוונת לשמש חותמת גומי מבלי להתייחס אל השקפת עולמם, ה”אני מאמין”, של המתמודדים.

דווקא במקום הזה, חשוב להדגיש כי מצופה מכלל חברי הועדה לפעול באורח דומה ולהפעיל שיקול דעה ודעת בטרם אישור מינוי זה או אחר. מערכת המשפט הינה מערכת חשובה שיש לכבד את עצמאותה, אך עם זאת ככל שנבחר מנגנון שמאפשר למקבלי החלטות לשקף בצורה אותנטית את דעת הבוחרים בהם, יש להתייחס לדבריהם ברצינות ולכבד את קולם. חשיבותו של התהליך צומח דווקא מהסיבה שמינוי שופטים אינו ניתן לבחירה בקלפי.

שורשיה של הוועדה במתכונתה הנוכחית טבועים עמוק במורשתו של נשיא העליון לשעבר ברק, עת קיבע את מעמדה הפוליטי כזירה לגיטימית להעלאת טיעונים שבעיקר דגלו בגישה אקטיביסטית למשפט. אלא שכעת, מחנה הימין חייב לוודא שהאינטרסים שלו מלווים באופן מלא את הליך בחירתם של שופטים הדוגלים בהשקפת עולם שמרנית, המכבדת את הריבון ואת חוקיו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עכשיו זה ברור: ברקת ערך את האירוע שליכד את הליכודניקים

דניאל נחמיה

ורצברגר על זבוב שהופכים לפיל

אריק זיו

רעיון האוטונומיה – מז’בוטינסקי לבגין ושמיר

עינר אביב

ממארקרת את הליכוד בשלטון

הזמנה לאירוע : נושא דגל שיוויון הנשים

עינר אביב

שילוב מנצח בבאר שבע : לוין, דיכטר, קורן וברקו בהרמת כוסית לפסח

דילוג לתוכן