22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

איך את ישנה בלילה, נקיית הכפיים

מישנה: כדי להצדיק את תמיכתה בגירוש אלפי יהודים מבייתם, הבטיחה ציפורה לבני תמורה חיובית ברמה היסטורית: סילוק בעיית הפליטים מהמו”מ העתידי עם הפלסטינים. האם דיברה אמת? רק אלוהים יודע. האם סולקה בעיית הפליטים? זה כולנו יודעים- לא!

הלכתי לארכיון…

קבלו כותרת: “מפונים לבית-החולים”. בכותרת המשנה קראנו, “מחקר חדש קובע: ההתנתקות השפיעה על המצב הבריאותי של תושבי ניצן” (מעריב / 21.12.10). ועוד מתוך הידיעה: “מבדיקות רפואיות שנערכו באתר הקראווילות בניצן מתברר: המשבר שחוו מפוני גוש-קטיף גרם לעלייה בתחלואת הסוכרת וליתר לחץ דם”.

 

תשעת אלפים יהודים נעקרו מבתיהם בקיץ 2005. בניגוד לרצונם. התמונות היו קשות. אני בטוח שמול המסך, יחד איתי בכו עוד מאות אלפי יהודים. שופט העליון בדימוס צבי טל הגדיר את גירושם, כ“פשע נגד האנושות”. וגם אם ימצאו כאלה שיחלקו עליו, הרי שלא ניתן לחלוק על העובדה שבמבחן הקלפי, אלה שהתנגדו לגירוש ניצחו (פעמיים).

 

ציפורה לבני תמכה בגירוש. כדי להצדיק את תמיכתה בפשע הזה, ואת בגידתה במצביעי הליכוד, אמרה, שהגירוש יביא לתוצאה חיובית ברמה היסטורית. דהיינו, אחרי שתתברר התמורה, פשע הגירוש יתגמד ויתברר “כמשתלם”. ובאשר לחלקה בפיגוע שעשה שרון בדמוקרטיה, העתיד יוכיח שזה היה למטרה נעלה.

 

ומהי אותה מטרה נעלה? סילוק המוקש המרכזי במו”מ העתידי עם הפלסטינים: בעיית הפליטים. את הנושא המעיק הזה, כך ציפורה, הסירו בהסכם, ראש הממשלה שרון והנשיא בוש. “מיד כששמעתי אותו (את בוש) אומר את זה, הודעתי על תמיכתי בתוכנית”. האם דיברה אמת? רק אלוהים יודע. האם בעיית הפליטים סולקה לצמיתות?

 

זה כולנו יודעים- לא!

 

במילים פשוטות, ציפורה לבני צריכה לחיות עם ההרגשה שהיה לה חלק אקטיבי בגירוש אלפי יהודים מבייתם, בפגיעה קשה בבריאותם, סתם ככה- ללא התמורה המובטחת. זה מחייב לשאול: איך את ישנה בלילה, נקיית הכפיים ומטונפת המצפון?

 

 

 

 

למאמר המקורי מאתר ארכיונרי לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שקרן אכזרי

אלי חזן

רהביליטציה (זמנית)

אלי חזן

דב ויסגלס, זה בשבילך

אלי חזן

צייד הצבועים

אריק זיו ויזר

אברום בורג ברגע של נחרצות

אלי חזן

רצח רבין- כתב ההגנה שלי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן