שקשוקה לראש הממשלה בנימין נתניהו

מאת: נבון קצב , עורך דין ופובליציסט.  תל אביב – יפו , 17 אפריל 2011

הגיעה השעה שממשלת ישראל וקברניטי המשפט במדינת ישראל יפעלו לאלתר, במלוא העוצמה והאמצעים, על מנת לעצור את שיטת השקשוקה המסוכנת שפשעה במדינתנו. שיטת שקשוקה בה מתערבבים להם יחדיו עיתונאים מהרשות הרביעית יחד עם ח”כ מהרשות המחוקקת יחד עם עובדי ציבור מרשויות שלטון החוק, כאשר כל אלה מנהלים יחדיו משפטי שדה תקשורתיים, תוך אי מניעת הדלפות חמורות ומסוכנות מחדרי החקירות, תוך רמיסה ברגל גסה של חזקת החפות שהינה מאושיות שיטת המשפט שלנו ותוך פגיעה קשה ביותר בכבוד האדם ובשמו הטוב, שהם הנכסים היקרים לו ביותר לכל אדם. בפרשת חנה סנש כבר קבע בית המשפט העליון הנכבד מפי כבוד השופט משאל חשין כי פגיעה בכבוד האדם ובשמו משולה לרצח , לאונס ולמעשה מגונה אשר נעשים בגופו של אדם.

 

אך לאחרונה חזינו בשיטת השקשוקה הזו בפרשות ציבוריות שונות שהעסיקו את הציבור בישראל. בהן ניתן למנות בין היתר את פרשת נשיא מדינת ישראל , פרשת מינוי המפכ”ל , ופרשת מינוי הרמטכ”ל , כאשר בשתי הפרשות האחרונות סוכלו כב ” סיכול ממוקד ” ע”י משפט שדה מקדים וע”י יצירת דעת קהל עוינת, אפשרות מינויים וכהונתם של גיבורי ישראל אלה לתפקידים הבכירים ביותר במדינת ישראל, והנה כעת מנסים כאמור אנשי תקשורת ופוליטיקאים בעלי אותה אג’נדה פוליטית לרתום אליהם אנשי משפט במדינה ולנסות לבצע שקשוקה לראש הממשלה מר בנימין נתניהו ולמשפחתו, כעת בקשר לנסיעותיהם לחו”ל.  

 

כאמור מדובר בשיטת שקשוקה משפטית – תקשורתית – פוליטית בה מתערבבים להם יחד עובדי ציבור מרשויות החוק במדינה קרי : משטרה, פרקליטות, יועץ משפטי לממשלה יחד עם עיתונאים מרשות התקשורת ויחד עם חברי כנסת מהרשות המחוקקת, תוך שכל אלה יחד נוטלים חלק במשפטי שדה תוך אי מניעת הדלפות מסוכנות של חומרי חקירה מחדרי החקירה ותוך התערבות בוטה, חמורה ומסוכנת ביותר בהליכים משפטיים מתקיימים.  

 

שיטת השקשוקה שתוארה להלן מסוכנת ביותר לדמוקרטיה , לסדר הציבורי, לזכויות האדם בכלל ולזכויות חשודים ונאשמים שעומדת לזכותם חזקת החפות שהינה מאושיות שיטת המשפט שלנו, ובפרט לאלה שטרם הורשעו בפסק דין חלוט דהיינו שאין עליו ערעור. והיא גם מעמידה בסכנה חמורה, הן את עצמאות מערכת המשפט במדינת ישראל, הן את אמון הציבור הרחב בה, הן את זכותו של כל חשוד להליך משפט תקין, והן את זכותו של כל נאשם למשפט צדק שמעליו יתנוסס דגל לבן !

 

כדי לתאר את הסכנה הנובעת ממנה אין טוב יותר מלחזור ולצטט את דבריו של אחד מבכירי עורכי הדין בישראל עו”ד יראון פסטינגר   ( בעבר מועמד לראשות לשכת עורכי הדין )  במאמרו ” שפיטה מוקדמת ” באתר News1 :

 

בתוך מספר שנים לא רב הביאו התרופפות כללי הסוביודיצה, בצד הדלפות בלתי פוסקות מחדרי החקירות במשטרה ומהפרקליטות לסיכון קיומו של הליך משפטי הוגן ולעצמאות מערכת השפיטה. מוטב שקברניטי מערכת המשפט ידעו להפסיק התדרדרות חמורה זו בטרם המערכת המשפטית המפוארת שנבנתה במשך עשרות שנים ושהגיעה להישגים כבירים תהפוך לבית משפט שדה אשר תוצאותיו תלויות בחריצת הדין המוקדמת בעיתונות “. 

 

 

ודומה כי על כל אלה בדיוק כבר נכתב במילות השיר ” עיתונאי קטן “ של המשורר והזמר והידוע אריק איינשטיין :

 

 

המלך הוא עירום ,כולנו ילדים שרואים לו את הטוסיק שותקים ולא קמים  “

 

 

לתקשורת, למשטרה ולפרקליטות כוח עצום ותפקיד חשוב מאוד בכל מדינה דמוקרטית מתוקנת . על התקשורת כבר נאמר לא פעם כי היא כלב השמירה של הדמוקרטיה.התקשורת חושפת כאמור לא אחת, חשדות לעוולות ולשחיתויות שבוצעו לכאורה על ידי אנשי ציבור ו/או על ידי רשויות השלטון, וזה דבר חשוב ומבורך כשלעצמו בכל חברה מתוקנת, אבל דין אחד לכך ודין אחר לעריכת משפטי שדה על ידה ולרמיסת חוק יסוד כבוד האדם ושמו הטוב. על כן, יהיה זה מן הראוי והמוסרי, שלכל הפחות לאחר הפרסום הראשוני של ממצאי תחקיריה ( אם בכלל ) , תתכבד ותעביר את כל החומר שגילתה לטענתה והמגלה לכאורה עבירה, אל רשויות שלטון החוק המוסדרות במדינה, קרי המשטרה והפרקליטות, ולמרות שיקולי הרייטינג החשובים כמובן, תתאפק ותמתין בסבלנות עד לסיום המשפט ככל שזה יתקיים. תדיר רגליה מההליך המשפטי, לא תתערב בו, ולא תנסה להשפיע עליו חלילה, ותיתן לרשויות שלטון החוק לבצע את תפקידם במורא ובזהירות המתחייבים, ולביהמ”ש את האפשרות לעשות משפט צדק, אשר מעליו יתנוסס רק דגל לבן

 

 

 

 

 

 

תפקיד התקשורת, המשטרה והפרקליטות חשוב כאמור מאוד אם כן בשמירה על הדמוקרטיה, על שלטון החוק , על סדרי ממשל תקינים, על זכויות האדם וזכויות חפים מפשע בפרט, על קיום הליכים משפטיים טהורים וזכים במדינה, על שמירת עקרונות העל של משפט צדק , ועל שמירת אמון הציבור במערכת שלטון החוק והצדק.

 

חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת הינם אכן עקרונות חשובים מאוד בכלל, וחשובים מאוד בפרט כאשר מדובר באנשי ציבור. אולם, יחד עם זאת, חופש הביטוי אינו חופש הביזוי ואינו חופש השיסוי. וזכות הציבור לדעת צריכה להיות בהתאם להוראות החוק ולכללי המוסר והצדק, ויש לנהוג בה משנה זהירות, בפרט כאשר מדובר בהליך פלילי בו מונחים על כף המאזניים הדברים החשובים ביותר לכל בני האדם והם: כבודם כבני – אדם, שמם הטוב, חירותם וגם ממונם.

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

הרצוג טעית !

לא גל אדום אלא דגל אדום. 

כאשר הטרור ניצח את המותג האמריקאי