שיקום מפלגת העבודה עובר דרך הקפאת הישובים ביהודה ושומרון מאת:דוד שאין

שר הביטחון, אהוד ברק, אוהב מאוד להיות האיש שעומד בראש החזית לאכיפת ההחלטה להקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. זהו ‘חלומו הרטוב’ של כל מנהיג מפלגת שמאל. עימות עם מתיישבי יהודה ושומרון תמיד עולה לראש הכותרות ומזכה את מפלגת העבודה בתמיכה גדולה יותר של מחנה השמאל.
מאז מבצע ‘עופרת יצוקה’ זוכה אהוד ברק לביקורת נוקבת מבית על כך שהוא מרסק את מפלגת העבודה. כמו כן, ברק ספק קיתונות של ביקורת סביב ההידברות בין משרד הביטחון ומועצת יש”ע בדבר ‘הסכם המאחזים’. לטעמם של חוגי השמאל, אהוד ברק נקט בעמדה פשרנית מול עמדת המתנחלים וויתר על ערכי האג’נדה הפוליטית של מפלגת העבודה.
נראה כי עתה עומדת בפני ברק ההזדמנות להשיב למבקריו ולהתחיל בשיקומה של המפלגה בראשה הוא עומד. החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להקפיא את הבנייה בישובי יהודה ושומרון היא הדבר הטוב ביותר שקרה לאהוד ברק בשנים האחרונות. ברק הופקד מתוקף תפקידו כשר הביטחון על אכיפת ההקפאה וניצל את הפרי הבשל שנפל בידיו כדי לפתוח את מסע הבחירות שלו לכנסת ה-19.
ברק מכיר היטב את המערכת הפוליטית בישראל ויודע כי עימות עם מתנחלים הוא ‘המקפצה’ לאיסוף המנדטים שאיבד לטובת מפלגת קדימה בבחירות האחרונות. לפיכך, ברק לא בזבז זמן והחל מיד בפעולת ההקפאה ולעיתים אף באופן דורסני כלפי ראשי המועצות המקומיות ותושבי יהודה ושומרון. הוא שלח את פקחיו החדשים לעימות ישיר עם התושבים וככל הנראה דאג גם לשליחת כתבים וצלמים כדי שיתעדו את נחישותו לאכיפת ההקפאה. בנוסף, הגדיל לעשות שר הביטחון והקפיא גם אתרי בניה שנמצאים כבר בשלבים מתקדמים של בניה ואסר על תכנון תוכניות פיתוח אשר יבוצעו בעוד 10 חודשים לאחר סיום זמן ההקפאה.
עתה, מתרעמים השרים בני בגין ומשה יעלון על כך ששר הביטחון חרג מסמכותו והקפיא גם פרוייקטי הבניה אשר ניתן להם את האישור המתאים להשלמתם. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא לברק לשיחת בירור וזכה לתשובה: “כל מצמוץ ליישום החלטות הממשלה יגרום נזק מדיני למדינת ישראל”. מבחינתו, זה כבר לא משנה. את ההון הפוליטי שלו, ברק כבר הרוויח. מה שנותר לראש הממשלה והשרים בגין ויעלון לעשות הוא להעמיד את ברק במקומו ולהקפיא את מסע הבחירות שלו.
תא לביא הביע את התנגדותו התקיפה לאימוץ פעולות ההקפאה ובקרוב יחל בפעילות נגד יישום החלטה שערורייתית זו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

צו מניעה נגד קיש

שיירת רכבי ליכוד בהוד השרון מעוז השמאל יצאה לדרך.

ביבס לא צריך להיות משקיף הוא צריך להיות הפרויקטור