שאמה יוזם : ייצוג בולט לנשים בסיעות ברשויות המקומיות

הניח השבוע הצעת חוק המחייבת הצבת  5 נשים לפחות ב-10 המקומות הראשונים ברשימת מועמדים לרשויות המקומיות

ח”כ כרמל שאמה הכהן, יו”ר ועדת הכלכלה הניח השבוע הצעת חוק הקובעת ייצוג שוויוני לנשים. הצעת החוק

מחייבת הצבת 5 נשים לפחות ב-10 המקומות הראשונים ברשימת מועמדים לרשויות המקומיות עפ”י המפתח הבא: לפחות מועמדת אחת בשלושת המקומות הראשונים, לפחות שתי מועמדות בחמשת המקומות הראשונים לפחות שלוש מועמדות בשבעת המקומות הראשונים לפחות ארבע מועמדות בתשעת המקומות הראשונים לפחות חמש מועמדות בתשעת המקומות הראשונים.

התיקון המוצע בחוק הרשויות המקומיות, מטרתו למנוע הדרתן של נשים ברשימות מועמדים בצורה כזו שתבטיח את מיקומן השווה לשאר המועמדים ולהבטיח ייצוג פוליטי בתנאי שוויון עם גברים, כך למעשה נכפה בצורה ישירה התוצאה עצמה כך ששוויון ההזדמנויות הופך לשוויון בתוצאות.

 

מתוך דברי הסבר לחוק:”מעמד הנשים במדינת ישראל התקדם במרוצת השנים. כחברה ב-OECD, ישראל שואפת לעמוד בסטנדרטים גבוהים בתחומים שונים וביניהם ייצוג שוויוני לנשים בפוליטיקה המקומית ובמנהל הציבורי הבכיר ברשויות המקומיות. למרות זאת, עדיין קיים תת ייצוג בולט לנשים במרחב הציבורי, מה שמדיר אותן מסדר היום הציבורי ומדרג מקבלי ההחלטות. “

 

ח”כ שאמה הכהן :אחוזי הייצוג של נשים בשלטון המקומי מתאימים לימי הביניים.מגדר שהוא יותר ממחצית האוכלוסייה ואינו נופל בשום כישור או יכולת מקבל ייצוג חסר הן בדרג הנבחר והן בדרג המקצועי הבכיר.מי שמוכן לחיות במציאות שנשים נעדרות ממקומות אלה מוותר על כישרונות רבים לרבות כישורים ייחודיים לנשים.בלי קשר להתקדמות הצעת החוק אני באופן מתחייב לפעול לקידום הנורמה על ידי סיעת הליכוד המקומית ובטח על ידי כל מועמד לראשות עיר שירצה לזכות בתמיכתה. כבר הנחתי את סיעת הליכוד לבצע בחינה של התפקידים בועדות השונות בעיר וליישם את השוויון כאמור.

 

חשוב לציין שכיום, שיעור הנשים המכהנות בראש רשויות המוניציפאליות בישראל הוא 1.9% בלבד (5 מתוך 225). אחוז נבחרות הציבור במועצות הרשויות עומד על 12% בלבד מכלל הנציגים, רק 4 נשים עומדות כיום בראש רשות מוניציפאלית, ב-38% מכלל הרשויות המוניציפאליות נשים אינן מכהנות כלל, רק ב-5% מכלל הרשויות המוניציפאליות נשים הן שליש מחברי המועצה או יותר.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

יום הולדת לאבי דיכטר

הדרך למשילות עוברת דרך ניקוי אורוות בכנסת

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!